Hírek : Használhatatlanná vált a Renault kiégett kasztnija |
Használhatatlanná vált a Renault kiégett kasztnija
2011.08.04. 16:17
James Allison, a Renault technikai igazgatója elmondta, hogy már nem tudják használni idén azt a kasztnit, amelyik kigyulladt Nick Heidfeld alatt a Magyar Nagydíjon.
A Renault 4-es számú kaszntija eddig kettő kivételével az összes nagydíjon bevetésre került: Kínában Vitalij Petrov használta azt, míg a melbourne-i és az isztambuli versenyeken kívül a többin Nick Heidfeld ült benne.
A hétvégén azonban olyannira kiégett a kasztni, miután lángra kapott a német versenyző autója, hogy a Renault-nak le kell mondania a további használatáról az idényben - jelentette be James Allison technikai igazgató.
A szakember elmondta, több tényező szerencsétlen összjátéka vezetett a tűzhöz a hungaroringi futam 24. körében.
"Csakúgy, mint a legtöbb baleset esetében, több különböző dolog kombinációja okozta a tüzet" - nyilatkozta Allison a Renault honlapjának. - "Először is, másfajta motorelektronikai üzemmódot használtunk az időmérőn, ami forróbb kipufogógázt termelt, mint a hagyományos beállítások. Úgy gondoljuk, ez megemelte a hőmérsékletet, és megrepedt a kipufogócső."
"Feltételezésünk szerint a repedés tovább terjedt a boxkiállás előtti körökben, bár ez nem egyértelmű, mivel úgy véljük, a hiba pont egy hőmérő szenzor fölött következett be."
"A boxkiállás tovább tartott a szokásosnál, a motor 6,3 másodpercen át magas fordulatszámon pörgött, amíg a kerékcserék be nem fejeződtek. Ilyen körülmények között sok üzemanyag csordul a kipufogóba, és a benzin hőmérséklete másodpercenként 100 Celsius fokkal emelkedik. Ez elegendő volt hozzá, hogy a részlegesen sérült kipufogócsövet teljesen tönkretegye, és tüzet okozzon."
Allison elárulta, az autóból azért repült ki egy darab a tűzben, mert túlmelegedett a légszelepeket ellátó légbeömlő nyílás. Hozzátette, dolgoznak a rendszer tökéletesítésén.
"Kapcsolatban állunk az FIA-val, jelentést készítünk nekik a balesetről, és kifejtjük, milyen intézkedéseket teszünk annak érdekében, hogy megelőzzük újbóli bekövetkezését" - közölte.
"A következő verseny előtt beavatkozunk, hogy csökkentsük az újabb tűzeset előfordulásának valószínűségét, illetve azt, hogy ne melegedjenek túl a légbeömlők."
|