Hírek : Az F1 dilemmája: Mi lesz az öregfiúk visszavonulása után? |
Az F1 dilemmája: Mi lesz az öregfiúk visszavonulása után?
2011.08.07. 22:48
Néhány éven belül legalább a mezőny egynegyede kicserélődik, miután az "öregfiúk" tábora, Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Jarno Trulli, Nick Heidfeld, Mark Webber és Felipe Massa is szögre akasztja a sisakját. Mivel Robert Kubica Formula-1-es szereplése továbbra is bizonytalan, adott esetben egy további hely is felszabadulhat. A szakértők attól tartanak, hogy az új, fiatal generáció képviselői között kevés az átütő tehetség, aki méltó utóda lenne az öregfiúknak, akik Heidfeld kivételével valamennyien nyertek már versenyt.
Az Auto Motor und Sport elemzése szerint a jelenleg ülés nélkül lévő versenyzők közül csak kevés olyan pilóta van, aki hasonló sikerekre képes, mint a Schumacher-korszak aktív versenyzőinek, akik várhatóan három éven belül búcsúzni fognak. A szaklap úgy véli, hogy Romain Grosjean, Jules Bianchi és Sam Bird lehet a legesélyesebb arra, hogy átvegye az öregfiúk helyét, noha eddig egyikük sem tudta minden kétséget kizáróan bebizonyítani, hogy a Formula-1-ben a helye. A GP2-es bajnokok közül ez eddig csak Nico Rosbergnek, Lewis Hamiltonnak, Timo Glocknak és Nico Hülkenbergnek sikerült.
A helyzetet nehezíti, hogy az utánpótlás szériák sorra megszűntek az elmúlt években: a Formula BMW és a Formula König is bezárta kapuit, pedig több pilótát is adtak a száguldó cirkusznak. A Formula-3-as EuroSeries legnagyobb esélyese, Roberto Merhi nagy tehetség hírében áll, néhány évet azonban le kell még húznia más sorozatokban, hogy felkészülten álljon rajthoz a Formula-1-ben.
Miután a Red Bull növendéke, Daniel Ricciardo egyelőre nem tudott kimagaslóan teljesíteni, sokan kételkednek abban, hogy az ausztrál pilóta valóban olyan nagy tehetség, ahogyan azt az italgyártó cég tanácsadója, Helmut Marko állítja. Mivel a Red Bull többször is melléfogott, a szakértők óvatosak a Red Bullos Jean-Eric Vergne megítélésével is. Hasonló sorsra juthat Javier Villa is, aki a tervek szerint a Brazil Nagydíjon, szintén a HRT színeiben debütál.
A szakértők szerint az is problémát okoz, hogy az utánpótlás géposztályokban már kevésbé kiélezett a küzdelem, és mindenki taktikázva, a képességeinek megfelelő szériát választja, ahol jó eséllyel nyerhet, ugyanis egy bajnoki cím továbbra is jó ajánlólevél. Mivel a nagyobb tehetségek a különböző szériákban szerepelnek, csökkent a színvonal is. Ez az oka annak, hogy a Renault Világsorozat utolsó négy bajnoka nem jutott el a Formula-1-be.
A nyugdíjba vonuló pilóták utódainak kiválasztása során a legnagyobb problémát az okozhatja, hogy a Formula-1 közvetlen előszobája, a GP2 az utóbbi években nem szállít annyi tehetséget, mint a sorozat létrejötte után. Noha időről időre előfordul, hogy egy tehetség nem egy utánpótlás szériából érkezik, mint azt a DTM tavalyi bajnoka, Paul di Resta esete is mutatja, a csapatvezetőknek elsősorban továbbra is az együléses versenyautókkal indulók között kell keresniük a tehetségeket.
|