Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : A Forma-1 történetének 10 legcsúnyább mérnöki megoldása

A Forma-1 történetének 10 legcsúnyább mérnöki megoldása

  2011.08.10. 10:22

A következőkben a Richard’sF1 összeállítását olvashatjátok, melyben a mérnöki elme leszorítóerőért folytatott ámokfutása kerül középpontba. Figyelem! Csak erős idegzetűeknek!


10. A rozmárorrú Williams FW26
 
Aki úgy gondolja, hogy a Williams 2004-es autója szép látvány, azt most azonnal forduljon pszichiáterhez, vagy kérjen egy időpontot a szemészetre.
 
Hét évvel ezelőtt az egész mezőny meghökkenve fogadta az angol csapat szokatlan orrkiképzését.
Grove-ban szakítottak a hosszúkás kialakítással, és egy zömök koncepcióra álltak át, melyen két „agyar” volt hivatott tartani az első szárnyat.
 
Az Antonia Terzi nevéhez fűződő megoldásnak elméletileg jobb légáramlást kellett volna biztosítania az autó alatt, és a teszteken gyorsnak is bizonyult az FW26. A szezonban már abszolút versenyképtelennek mutatkozott és majdnem az egész évadra rányomta a bélyegét.
 
A Magyar Nagydíjon már egy hagyományos megoldással gurultak ki a pályára, és Terzi-t is szabadságolták Grove-ban. Az új orrkúppal másként alakult a Williams szezonja és az évadzáró Brazil Nagydíjat meg is nyerte Juan Pablo Montoya. (A Williams utolsó győzelme napjainkig.)
 
 
 
9.Targoncára hajazó hátsó szárny a March Ford 751-en (1975)
 
Nehéz eldönteni, hogy a March csapat felszerelését szállították-e az autó hátulján látható lapátokon, vagy Max Mosley csapatfőnök használta létraként, hogy könnyebben ellesse a rivális istállók technikai megoldásait.
Egy biztos: az hátsó elem átkozottul csúnya volt és ráadásul hatástalan is.
 
Némi jóhiszeműséggel a mai diffúzorok ősének is tekinthetnénk az oldalsó lapátokat, melyek célja az volt, hogy kisimítsák az autó hátulján fellépő légáramlatokat.
 
 
8. Az Arrows és a Jordan orrszárnyai a 2001-es Monacói Nagydíjon
 
Már tíz éve annak, hogy ez a két szörnyűség ellepte Monaco utcáit. Az említett csapatok a technikai szabályzat 2.3-as pontját játszották ki.
 
A minél nagyobb leszorítóerő érdekében az Arrows Asiatech A22 orrkúpjára egy 50cm széles szárnyat illesztettek, melyet idétlen, befelé ívelt lapokkal rögzítettek az autóhoz.
 
Az Arrows annyira meg volt győződve a szerkezet hatékonyságáról, hogy az ellenfelek megtévesztése érdekében egy speciális fedőt készítettek, melyet a szárnyra helyeztek.
 
A Jordan ennél sokkal visszafogottabb megoldást talált ki az EJ11-re: a motorborításon található kis szárnyat hozták előrébb a versenyző elé, melyet egy, a pilóta látóterét korlátozó lábazatra rögzítettek.
 
Mondani sem kell, hogy mindkét megoldást gyorsan betiltották.
 
 
7. Dumbó-fülek a Honda RA 108-on
 
 A Honda tudja a választ arra a kérdésre, hogy miként csúfítsunk el egy olyan versenyautót, mely ráadásul (egy kalap…) nem volt versenyképes.
 
A 2008-as Honda-t és elődjét is a kétkerekűek tervezésében jártas Shuhei Nakamoto-ra bízták, aki semmilyen tapasztalattal sem rendelkezett a Forma-1-ben. A központilag kijelölt tervező kezei közül két kiemelkedően csúnya, alacsony szilárdságú karosszériával ellátott, a kanyarok közepén semmiféle tapadással nem rendelkező autó került ki.
 
Jenson Button és Rubens Barrichello sokat tudna mesélni róla, hogy milyen egy szárnyakkal teleaggatott, mindféle aero nyílásokkal rendelkező autóval versenyezni…
 
 
6. Az Eifelland Ford 21 periszkóp tükre (1972)
 
Günther Henerici, az Eifelland pótkocsi gyártó cég tulajdonosa megunta a szponzori szerepkört és úgy döntött, hogy saját csapattal reklámozza a vállalatot.
 
Az autó tervezésére a svájci Luigi Colani-t, az első Mazda Miata MX-5 tervezőjét kérte fel Henerici. Az eredmény a Type-21 lett; egy autó melyet senki sem szeretne újra a pályán látni.
 
Felfelé ívelt, kacsafarokra emlékeztető hátsó szárny; egy darabból álló cockpit, melyen légbeömlő nyílás éktelenkedik, és egy integrált első szárny további beömlőkkel. Végül a ráadás: visszapillantó tükör a versenyző előtt, mely periszkópszerűen magasodik az égbe.
 
A teszteken hűtési gondokkal küszködött a csapat, és a szezonnyitón már módosított első- és hátsó szárnyakkal álltak rajhoz, de a jellegzetes tükör megmaradt.
 
A versenyautó teljesen életképtelennek bizonyult, így az istálló még a szezon vége előtt lehúzta a rolót.
 
 
5. Az 1971-es March Ford 711 tálcát mintázó első szárnya
 
A csapat berkein belül „Méregzsáknak” és „Teás tálcának” becézett megoldás egész sikeresnek mondható a listán szereplő versenytársaihoz képest: Ronnie Peterson ötször végzett a dobogón 1971-ben, így a bajnokságot másodikként fejezte be a svéd versenyző.
 
A relatív sikeresség ellenére az ellenfelek nem kezdték el másolni a megoldást, majd 1972-ben a March is ejtette a tálcát.
 
 
4. Létra az Ensign Ford orrán (1979)
 
Az Ensign főnöke, Mo Nunn, és a tervező Dave Baldwin némi gondolkodás után kitalálták, hogy hol helyezzék el az olaj- és vízhűtőket: nincs is nekik jobb hely, mint az autó orrésze.
 
Egy biztos: az N179 ritka csúnya megoldása kitűnő lépcsőként szolgált a pilótafülke megközelítéséhez.
 
 
3. A vikingszarvú BMW-Sauber F1.08
 
A McLaren még 2005-ben mutatta be a maga íves, a karosszériából nyúlványszerűen kinövő légterelőit, melyeket az oldaldobozokon helyeztek el.
 
Az ötletet ellesve szinte az összes istálló kétségbeesett hajszát folytatott a minél nagyobb leszorítóerő visszanyerése érdekében, mivel az FIA a csökkenteni akarta az autók sebességét, hogy biztonságosabb legyen a versenyzés. Utóbbit a leszorítóerő csökkentésével tartották megvalósíthatónak.
 
A 2008-as Sauber-nél egy autó se tud több ívet és hajlatot felmutatni. Ezek közül a leglátványosabbak kétségkívül az orrkúpon kialakított vikingszarvak.
 
 
2. Cápauszony a Red Bull RB4-en
 
Adrian Newey 2008-ban állt elő a motorborítás felületét megnövelő koncepcióval, mely a hátsó szárny felé érkező légáramlást és az autó stabilitását szándékozott javítani.
 
A csapatok marketingesei kifejezetten értékelték a megoldást, mert több felület jutott a szponzori logóknak.
 

 

A tavalyi szezonban a - már szintén betiltott - F-csatornát rejtette el a szemünk elől a cápauszony.
 
 
1.A Tyrell Ford X-szárnya 1997-ből
 
Harvey Postlethwaite nevéhez többnyire remek ötletek fűződnek, de a Tyrell Ford 025 oldalán található X-szárnyak nem tartoznak közéjük.
 
A cockpit oldalára helyezett profilok – nem meglepő módon-, a leszorítóerő növelését szolgálták volna. A Star Wars űrhajóin látható megoldásról elnevezett elemek fokozatosan eltűntek a rajtrácsról, köszönhetően az 1998-as szabályváltozásoknak.
 

Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.