Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : Szól a (csapat)rádió

Szól a (csapat)rádió

  2011.08.18. 23:09

Az elmúlt néhány évben egyre többször hallhatjuk a csapatok rádióforgalmazását a Formula-1-es közvetítések alatt, aminek számtalan tanulságos, vagy éppen szórakoztató pillanatot is köszönhetünk. Szinte minden évben kisebb-nagyobb botrány is kerekedik egy-egy üzenetből, sokan elvitatkoznak annak jelentésén, tartalmán. Akadnak olyan vélemények, miszerint a csapatrádió intézményét úgy ahogy van, kukába kellene dobni, abban azonban nagyjából mindenki egyetért, hogy ha már van, akkor minél többet halljunk belőle.


A csapatrádió forgalmazás legutóbb a tavalyi Német Nagydíjon történtek után volt nagy horderejű-, és igencsak megosztó vitatéma, és a hazai szakértők közül az ismert, és elismert Dávid Sándor volt az, aki határozottan letette voksát a csapatrádió betiltása mellett. Ahogy annak idején, amikor a magyar pályának kerestek helyszínt, az elvtársak azon aggodalmaira, miszerint túl sok fa van a Népligetben, Bernie Ecclestone nemes egyszerűséggel annyit válaszolt, hogy a fákat a pilóták is látják, és majd kikerülik azokat, úgy Dávid Sándor a csapatrádióval kapcsolatban fogalmazta meg lényegre törő véleményét, miszerint a versenyzők a nélkül sem tévednének el a pályán. Továbbá hozzá tette, hogy különben is, az a pilóta, aki nem képes önállóan lefutni egy versenyt „atyai jó tanácsok” nélkül, az nem való a király-kategóriába.

Az biztos, hogy csapatrádió nélkül sok minden másként történt volna egy-egy versenyen (akár a közelmúltban is), ám betiltásának jelenleg, és valószínűleg a közeljövőben sincs realitása. A közvetítések alatt hallható beszélgetések a szurkolók számára még érdekesebbé teszik a futamokat, hiszen betekintést nyerhetnek az egyes istállók taktikájába, vagy azonnal megtudhatják a versenyzőkkel, illetve az autókkal kapcsolatos problémákat. Legalábbis elvileg, hiszen a csapatok és pilótáik közti kommunikációnak csak töredéke kerül adásba. A király-kategória (konkrétan a közvetítési jogok tulajdonosa, a FOM) nem halmoz el minket rádiós-párbeszédek, és üzenetek tömkelegével, annak ellenére, hogy a rajongók részéről erre komoly igény lenne. Aki mostanában látott IndyCar futamot, annak adatok nélkül is feltűnhetett, hogy ott sokkal többet kap ezen a területen a néző, ráadásul többnyire élőben.

Az F1-es versenyek élő közvetítésekben leadott rádióüzeneteivel kapcsolatban az F1Fanatic összeállításából megdöbbentő adatokat tudhatunk meg, és a megdöbbentő természetesen az, hogy rendkívül kevés a nyilvános rádióüzenet!
Az idei szezonban egy versenyen nagy átlagban kevesebb, mint három percet hallhatunk ezekből, pontosabban, az eddigi 18 óra közvetítés alatt összességében 33 percet tett ki a csapatrádió bejátszás. A FOM tehát finoman szólva is jócskán megszűri a már kötelezően nyilvános párbeszédek közzétételét, nem mellesleg néhány perces késében hallhatjuk ezt is, hiszen így elkerülhető egy-egy kínos pillanat, pl. egy káromkodás.

Az F1Fanatic többek között versenyzőkre, valamint csapatokra is lebontotta ezt a 33 percet:

Versenyző Üzenetek száma Időtartam
L. Hamilton 69 7’18
S. Vettel 53 7’49
J. Button 49 5’33
M. Webber 32 2’56
F. Alonso 30 3’16
F. Massa 28 2’54
N. Rosberg 10 0’54
M. Schumacher 7 0’45
N. Heidfeld 4 0’22
V. Petrov 4 0’12
P. di Resta 3 0’22
J. Alguersuari 2 0’13
H. Kovalainen 1 0’12
R. Barrichello 1 0’06
S. Perez 1 0’05

Csapat Üzenetek száma Időtartam
McLaren 118 12’51
Red Bull 85 10’45
Ferrari 58 6’10
Mercedes 17 1’39
Renault 8 0’34
Force India 3 0’22
Toro Rosso 2 0’13
Lotus 1 0’12
Williams 1 0’06
Sauber 1 0’05


A legszembetűnőbb, és legnyilvánvalóbb tény, hogy a sikeresebb csapatok, és versenyzők többször kerülnek bejátszásra, míg például a két sereghajtó, a Virgin, és a Hispania rádióforgalmazása ez idáig egyszer sem került élő adásba.

Ami még meglepő, hogy a Red Bullhoz, és a McLarenhez képest, a ferraris beszélgetés jóval kevesebb, aminek oka az F1Fanatic szerint talán az lehet, hogy a csapat sokszor olaszul kommunikál versenyzőivel, így a FOM azokat a beszélgetéseket nem adja be. Isztambulban volt ugyan erre is példa, de ha visszaemlékszünk, a kommentátorok nem győztek segítségért „kiabálni” az olaszul elhangzott üzenet jelentése miatt. A Ferrari a nem angol nyelven történő üzenetváltásokkal leginkább azt szeretné elérni, hogy a riválisok számára minél később válljon ismertté a taktikájuk.

A brit honlap azt is vizsgálta, hogy versenyenként átlagosan mennyi üzenetet játszottak be. Ebbe - az élő adás mellett - beletartozik a FOM hivatalos futamösszefoglalója is, ahol olykor hallhatunk olyan párbeszédeket, amiről lemaradtunk a futam alatt.
Az összeállításból kiderül, hogy versenyenként 17 és 40 közötti üzenetet játszottak be eddig, a legkevesebb Monacóban volt, ahol a rádióforgalmazást az épületek közelsége is zavarja.

Egy másik összeállítás a továbbított üzenetek számát, és tartamát összegzi.
(ezek szintén az élő adás valamint a későbbi összefoglalók összesített adatai)
Ebből megtudhatjuk, hogy az eddigi 11 versenyen a csapatok összesen 295 üzenetet továbbítottak, ezek közül a legtöbb (120) a stratégiával kapcsolatos volt, ami kicsit furcsa, hiszen a riválisok is hallják, ennek ellenére leginkább mégis erre használják az alakulatok. Ezen kívül a műszaki utasítások/javaslatok, és a sebességre vonatkozó utasítások vannak többségben, de az időjárás is fontos téma, különösen az esős futamokon, ahol egy futamgyőzelem múlhat egy jó időben elvégzett kerékcserén, amit egy üzenet is elősegíthet. Az idei rádióforgalmazásokban mindössze egyszer hanzott el csapatutasítás, a Brit Nagydíjon a Red Bullnál. (a csapatutasítást ne keverjük össze a csapatsorrendel!)

Az érdekes összegzés legfőbb tanulsága mégiscsak az, hogy bár a FOM és az FIA hozzáfér a teljes rádióforgalmazáshoz, de az élő közvetítések, valamint a későbbi hivatalos összefoglalók ezeknek csupán a töredékét juttatják el a közönséghez.
Jó hír azonban, hogy az FIA a jövőben ezen változtatni kíván, és 2012-től a műsorszolgáltatók számára is elérhetővé akarja tenni a rádióadásokat. Hogy ez milyen formában történik majd meg, még nincs pontosítva, szurkolói szempontból a legideálisabb az lenne, ha cenzúrázatlanul, esetleg kedvenc csapatra, vagy pilótára fókuszálva, online hallgathatnánk, élőben a rádióüzeneteket.

Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal