Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : Belga nagydíj: Futamelőzetes

Belga nagydíj: Futamelőzetes

  2011.08.26. 14:20

A csapatok árgus szemekkel fogják fürkészni a radart Spában, ahol bármikor felboríthat mindent az időjárás, amelynél jobban talán csak a várható erősorrend kiszámíthatatlanabb. Valószínűleg esőre sem lesz szükség az izgalmas versenyhez.


Ezen a nyáron nem sokszor izzadtak meg a pilóták a nagydíjakon, legalábbis nem az időjárás következtében. Az öt nyári viadal közül csupán a valenciain volt forróság, és bár Silverstone és a Nürburgring nem hazudtolta meg önmagát, némi meglepetésre Montrealban és a Hungaroringen is hűvös levegő fogadta a mezőnyt. Úgy tűnik, egy darabig még nem kell bepakolni a bőröndökbe a strandpapucsot és az atlétatrikót, mivel ha valahol, akkor épp a soron következő helyszínen, Spa Franchorchamps-ban nem lesz szükség rájuk: az Ardennek tövében fekvő pályán közismerten kiszámíthatatlan, és általában hideg az időjárás. Nem ritkán percek alatt eső váltja fel a napsütést, és fordítva.

A sok csapadékhoz és borús égbolthoz volt ideje hozzászokni a résztvevőknek az utóbbi időben, a Ferrari szerint az idei volt a sportág "legnedvesebb júliusa", míg a McLaren főmérnöke úgy érezte, "mintha (az F-1) átment volna téli sorozatba". Ennek ellenére kiváló versenyeket láthattunk, és a versenyzők sem bánják, ha az autóból kiszállva nagykabátba kell bújniuk a hétvégén, a volán mögött ugyanis kárpótlást kapnak itt mindezért. "A spái aszfaltcsíkon minden megvan, amiről egy pilóta álmodik, a hihetetlenül gyors kanyaroktól kezdve a lassú sikánokig" - közölte Sebastian Vettel. Honfitársa, Adrian Sutil hozzátette: "Semelyik másik helyszín sem hasonlítható ehhez, lenyűgöző a kanyarok sokfélesége egy forma-1-es autóban ülve. Szerintem az összes versenyző vigyorog, amikor Spába érkezünk."

Ez tulajdonképp már a hőskorban is így volt, a korábban több mint 14 kilométer hosszan az erdőben, közúton kanyargó pályát mindig imádták a versenyzők, függetlenül attól, hogy milyen erős autót vezettek. A természetes környezet varázsa mindenkit megragadott, mivel a változatos terep olyan legendás ívek kialakítását tette lehetővé, mint az Eau Rouge, a Pouhon vagy a Blanchimont.

Spa Franchorchamps kanyarjai:

1 (La Source): A szűk jobbos hajtű bonyodalmat okozhat a rajtnál, melyet alig 70-75 km/h-s tempóval vesznek be.
Emlékezetes pillanat: Az első rajt a lerövidített pályán, Andrea de Cesaris áll az élre
2/3/4 (Eau Rouge és Raidillon): A dombra felfelé vezető kombinációt mindenki élménynek tartja. Az 535 méter hosszú kanyarban hatalmasat lehet bukni, és az Eau Rouge komoly műszaki kihívásokat is tartogat.
Emlékezetes pillanat: A BAR mindkét pilótája, Ricardo Zonta és Jacques Villeneuve egyaránt óriási balesetet szenvedett az 1999-es időmérőn, szerencsére nem sérültek meg
5/6/7 (Les Combes): Az idény leghosszabb padlógázos szakaszát követően érkeznek meg ide a versenyzők, 320-330 km/h-ról fékeznek le 140-es tempóra, és kapcsolnak vissza 3-as fokozatba. Ideális hely az előzésre, pláne az előtte kijelölt DRS-zónával. A kombinációban fontos a jó balansz és irányváltás.
Emlékezetes pillanat: Mika Häkkinen egy gyönyörű manőverrel, lekörözés közben kifékezi Schumachert a 2000-es verseny hajrájában
8 (Rivage): A lejtős hajtűt fontos jól teljesíteni, mert utána rögtön jön a következő ív. Lényeges a megfelelő balansz. A Rivage kijárata fokozatosan nyílik ki, a versenyzők folyamatosan lépnek rá a gázpedálra.
Emlékezetes pillanat: Schumacher megelőzi Villeneuve-öt a nedves aszfalton 1997-ben
9 (Malmedy): 150 km/h-nál gyorsabb balkanyar, a kijáratánál agresszíven igénybe veszik a kerékvetőt.
Emlékezetes pillanat: Schumacher bezúzza Ferrariját az 1996-os edzésen
10/11 (Pouhon): Az 5-ös fokozatban vett sodrós kanyar bejáratánál csak kis mértékben csökkentik a tempót a pilóták. "A tapadás határán száguldunk, játsszunk a gázpedállal, és igyekszünk nem túl sok lendületet veszteni. Lenyűgöző érzés tökéletesen végigmenni a kanyaron" - vélekedett Lewis Hamilton. A Pouhon Spa leghosszabb kanyarja.
12/13 (Fagnes): A tempós jobb-bal kombinációban 170 km/h-t érnek el az autók.
Emlékezetes pillanat: Ayrton Senna és Nigel Mansell összeakad az 1987-es versenyen
14 (Stavelot): Derékszögű jobbos forduló, fontos jól venni az utána következő egyenes miatt
15 (Paul Frere): A padlógázzal vehető kanyart nemrég nevezték el az egykori autóversenyző-újságíróról
16: Padlógázos törés
17 (Blanchimont): A mai autókkal már padlógázzal vehető ív, de esőben már necces gázelvétel nélkül végigmenni rajta
Emlékezetes pillanat: Kimi Räikkönen a vizes rázókőre hajtva megforog és összetöri autóját 2008-ban

18/19 (Bus Stop): A korábban buszmegállóként funkcionáló kanyar az egyetlen Spában, melyet több ízben érdemben átalakítottak a pálya lerövidítése óta. Kiváló előzési pont, 300 km/h-ról 80-ra lassítanak le az autók, de maga a sikán trükkös. "Nehéz, mert az autó összevissza mozog, minden idegszálunkkal koncentrálni kell, hogy a pályán tartsuk" - mondta Vettel.
Emlékezetes pillanat: Vettel elrontott előzési kísérletével megtorpedózza és kiejti Jenson Buttont a tavalyi futamról

A nagy tempó és a hosszú vonalvezetés azonban egy idő után túl veszélyessé vált, és a felére rövidítették le a pályát, amely 7,004 kilométeres hosszával így is a leghosszabb maradt a naptárban, sőt, népszerűségéből sem vesztett. A balesetveszélyt nem sikerült teljesen kiiktatni, jó példa erre, hogy a boxutca legfrissebb bejáratára panaszok érkeztek, a Rivage kanyart kiszélesítették az idei évre, az Eau Rouge-ban pedig megtiltották a DRS használatát. "Azt gondoljuk, ez a helyes biztonsági intézkedés egy ilyen gyors és nehéz kanyar esetében" - magyarázta a döntést Charlie Whiting versenyigazgató. Korábban csak a monacói alagútban hirdették ki az állítható légterelő használatának tiltását, de Felipe Massa azok között van, akik egyetértenek az ismételt korlátozással. "Versenyzők vagyunk, ezért mindig megpróbálnánk használni ott a DRS-t, ami balesetet okozhatna a kanyar sajátossága miatt" - mondta a brazil a rendkívül meredek, újabban már padlógázzal vehető Eau Rouge-ról, melynek teljesítése során 10 km/h-val lassulnak az autók.

 Félelemmel persze nem lehet diadalmaskodni, a különleges kihívás teljesítéséért a legjobbaknak jár babér - Spában csupán hat alkalommal nem egy korábbi vagy későbbi világbajnok szelte át elsőként a célvonalat (plusz Massa utólag, Lewis Hamilton büntetését követően vált nyertessé 2008-ban). A legeredményesebb pilóta, Michael Schumacher ráadásul jubilálásra készül, és vendégül látja a paddockot egy italra. "A spái verseny bizonyára különleges érzésekkel fog eltölteni, hiszen itt teljesítettem első versenyemet a Forma-1-ben 20 évvel ezelőtt. Nehéz elhinni, hogy már ilyen rég történt" - nyilatkozta. - "Sok minden változott ez a 20 év alatt, kivéve egy dolgot: a pálya továbbra is szenzációs. Egyszerűen imádom a környezetét, és a természetes vonalvezetését az emelkedőkkel és lejtőkkel." A német klasszis számos emlékezetes pillanatot élt át Belgiumban, 1992-ben itt aratta első győzelmét, 1995-ben a 16. helyről verekedte fel magát az élre, 2004-ben pedig hetedik, máig utolsó bajnoki címét ünnepelhette meg.

Egy gyors szektor, és két még gyorsabb

Spában sajátos tényezőkkel kell megbirkózni a hosszúsága folytán. Nem csak abszolút értékben, relatíve is magas az egyenesek hossza, a pálya 72-80 százaléka, közel 5 kilométer padlógázon teljesíthető, ami az idény öt pályájának teljes hosszánál is nagyobb táv. Ennek javarésze az első és az utolsó szektorra esik, előbbinek 93, utóbbinak 84 százaléka padlógázos, és mindkettőben található egy olyan egyenes, ahol 20 másodpercen át maximális fordulatszámon pörögnek a motorok. Épp emiatt a csapatok különleges aerocsomagot készítenek Belga GP-re, melynek elemeinek kisebb a légellenállása, és az autó összességében kisebb leszorítóerőt termel, mint általában. "Itt fogjuk használni az eddigi legkisebb leszorítóerőt" - közölte Jamey Key, a Sauber technikai igazgatója. - "Az aszfaltcsík zömmel nagyon gyors, hosszú egyenesekből és ismert kanyarokból áll."

A motorokat igénybe veszi a klasszikus pálya, valószínűleg sok versenyző vadonatúj V8-assal fog nekivágni a hétvégének. Az erőforrások teljesítményét a csúcssebességre hegyezik ki, de arra is ügyelni kell, hogy jól húzzanak a dombokra felfelé menet. Rémi Taffin, a Renault motormérnöke kifejtette, itt nem érnek véget a nehézségek. "A motornak egyenletesen kell leadnia az erőt az olyan gyors kanyarokban, mint a Blanchimont és az Eau Rouge, ugyanakkor jól kell húznia a lassú hajtűkből és sikánokból kijövet" - mondta, majd hozzátette, a két kemény féktáv megterheli a hajtáslánc elemeit, továbbá a motorbeállításokkal fel kell készülni a várható időjárási szeszélyekre is. A szakember elárulta, hogy a Belga Nagydíj előtt 4,5 órán nyüstölik az erőforrásokat a próbapadon, és további 5 órán át kalibrálják őket. Az oldalerők befolyásolhatják a kenőanyagok és a hidraulikafolyadék áramlását, erről nem szabad megfeledkezni.

A szintén villámgyors Monzával ellentétben Spában kissé komplikáltabb a helyzet a beállításoknál. "A terep szintkülönbségei kihívást jelentenek a mérnököknek, hogy az összes kanyarfajtára felkészüljünk" - ismerte el Sam Michael, a Williams műszaki főnöke. Főleg a gyors kanyarok dominálnak, melyek többsége a középső szektorban helyezkedik el, tehát szükség van valamennyi leszorítóerőre. Jellemző, hogy itt 50 km/h-val alacsonyabb az átlagsebesség, mint a másik két egységben, és ez kompromisszumokat eredményez a beállítások terén - sokszor előfordul, hogy a kvalifikáción több tizedes különbségek alakulnak ki az egyes szektorokban futott legjobb részidők között. Tavaly az F-csatorna enyhítette némileg a problémát, idén pedig a DRS teszi lehetővé, hogy nagyobb leszorítóerőt használhassanak a csapatok.

A helyes arányok kiszámításának nehézsége megjelenik a futómű-beállításoknál is: a felfüggesztésnek az emelkedők és lejtők miatt bizonyos mértékig lágynak kell lenniük, azonban a gyors kanyarok feszességet igényelnek. A változatos domborzat, élükön az Eau Rouge, egyéb tényezőkre is kihat: a nevezetes kanyar szabja meg a hasmagasság minimumát, a kompresszió a megfelelő guminyomást, az emelkedő pedig a jól húzó hetedik fokozatot helyezi előtérbe.

Körönként 44-49 alkalommal váltanak a pilóták, ezért a sebességváltók nem kapnak jelentős terhelést Spában, csakúgy, mint a gumik. A Pirelli a lágy és a közepes keménységű keveréket viszi el, melyeknek ezúttal nem a kopása, hanem inkább a felmelegítése okozhat fejtörést a hidegben. A hosszú aszfalton ez papíron nem jelentene gondot, viszont a sok egyenesben hamar visszahűlhetnek az abroncsok. Ugyanez érvényes a fékekre, a pedáljukba körönként csupán nyolcszor taposnak bele a versenyzők, igaz, háromszor, a La Source-nál, a Les Combes-nál és a Bus Stopnál roppant keményen. Emellett a rajtnál is a féken kell tartani a lábakat, hogy az autók ne guruljanak hátra.

Három nagy, több titkos esélyes csapat

A pálya változatossága sok istállónak lehetőséget kínál, hogy találjanak olyan szakaszt, amelyik fekszik az autójuknak. Elsősorban a három élcsapat, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari táplál győzelmi reményeket, de elképzelhető, hogy a címvédő alakulat bizakodhat a legkevésbé közülük. A Red Bullnak hiába adhat reményt a sok lendületes kanyar, tisztában lehetnek azzal is, hogy az élmezőnybe való 2009-es berobbanásuk óta még egyik olyan pályán - Montreal, Spa, Monza - sem győztek, ahol az átlagosnál kisebb leszorítóerő a követelmény. És az sem kedvező előjel számukra, hogy három futam óta nyeretlenek, üldözőik egyre jobban megközelítették őket a bajnokság második felére.

A McLarennél örömmel jelentették, visszaszerezték önbizalmukat, és a hagyományosan erős egyenesbeli formájuk, no meg a jó gumimelegítési képességük kapóra jöhet nekik Spában. A Ferrari inkább már csak a mázliban bízik 2011-et illetően, noha optimistává teszi a maranellóiakat, hogy a hűvös időjárás ellenére Fernando Alonso kiválóan zárta a júliust.

Sorsdöntőnek ígérkezik még a boxutcai munka, illetve a stratégiai felkészülés és rugalmasság - az edzéseken például hatékony tervre van szükség, mert kevesebb kört lehet megtenni, mint máshol -, ami akár más csapatokat is helyzetbe hozhat. A Mercedes szintén a gyors szakaszok tömkelegében bízik, a Renault pedig a most bevetésre kerülő frissítéseiben, amellyel vissza akarják tornázni magukat a korábbi szintjükre. Ebben viszont némi akadályt jelenthet az enstone-iaknak, hogy a Nick Heidfeldet váltó Bruno Senna akklimatizálódásával is foglalkozniuk kell.

Giancarlo Fisichella két évvel ezelőtti pole-ja és ezüstérme óta muszáj fél szemmel a Force Indiára is figyelni Spában. Vijay Mallyáék optimistán várják a hétvégét, bár a bravúrjuk óta többször bizonyították, szakítottak az alacsony leszorítóerős csomagra való specializálódással, a kocsit más területeken erősítették tovább. Sötét ló a Force India, az elmúlt két viadal alapján az sem kizárt, hogy újra megverik a Mercedest, és akár még előkelőbb pozíciókért fognak csatázni.

A középbolyból a Sauber, a Toro Rosso és a Williams egyaránt megpróbál kitörni, de a helyi nézőket feltehetően inkább a sereghajtók csatája fogja érdekelni, mint a mezőny ezen régiójának küzdelme: 1994 után ismét rajhoz áll Spában egy belga versenyző, a virgines Jérome d'Ambrosio, akinek drukkolhatnak.

Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon