Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : Az F1-es autók folyékony alkatrészei: McLaren - Mobil1 partnerség

Az F1-es autók folyékony alkatrészei: McLaren - Mobil1 partnerség

  2011.09.15. 18:51

A Formula-1 napjainkban mind a motorok teljesítménye terén, mind az aerodinamikai kialakítások vonatkozásában, vagy akár a KERS, az állítható hátsó szárnyak, vagy éppen a gumik használata tekintetében, egyféle teljesítmény kényszer diktálta harcot is jelent, a pilóták képességeinek megmérettetése mellett. A szárnyak dőlésszögének minimális csökkentése is tizedmásodperceket jelenthet az egyenesekben, a DRS komoly előzésékre ad idén lehetőséget, a KERS pedig akár az előzéseket, vagy gyakran a védekezést segíti, a maga jótékony, kicsit több mint 6 másodpercig tartó 80 lóerős plusz erejével.


Az alakulatok szinte futamról futamra szerelnek fel új alkatrészeket az autókra, vagy éppen változtatnak rajtuk, a motorgyártók a maguk nagyon szűk mozgásterét kihasználva törekszenek a teljesítmény növelésére, és ezek a fejlesztések, innovációk folyamatosan beszédtémát szolgáltatnak. A száguldó cirkuszban egy tizedmásodperccel közelebb kerülni az élen haladóhoz, igen komoly fejlesztést, és háttérmunkát igényel, és egy 50 körös versenyen öt másodperc rendkívül nagy fegyvertény, hiszen ez nagyjából 300 méteres távolságot, előnyt jelenthet.

A száguldó cirkusz versenyautóinak vannak olyan, kevésbé rivaldafényben álló, ám annál nagyobb fontossággal bíró „alkatrészei” is, melyekről kevés szó esik, ám tulajdonságaik, minőségük jelentősen befolyásolják egy-egy csapat eredményét. Ezek a folyékony alkatrészek a kenőanyagok és az üzemanyag, melyekről nagyon ritkán, és nagyon kevés szó esik annak ellenére, hogy ezeknek az anyagoknak a gyártói hasonlóan állhatatos munkát végeznek a csapatokért, mint akár a gumiszállító, akár a motorok gyártói. 

A motorok - bár eltérőek egymástól - a szigorú szabványok, és a fejlesztési korlátok miatt egyre jobban hasonlítanak egymáshoz. Így nem csoda, hogy döntő jelentőségű lehet az, hogy milyen anyag robban el bennük, és szintén nagyon fontos kérdés, hogy az egymáson, vagy egymásban csúszó, forgó, és egyéb mozgást végző alkatrészek milyen súrlódással működnek, milyen az egymással érintkező alkatrészekről a hőelvezetés, magyarán az ezeken a területeken alkalmazott kenőanyag mennyire hatékony, mennyire képes csökkenteni a súrlódást annak érdekében, hogy az ne alakuljon felesleges hőenergiává. Ezeknek az anyagoknak a minősége és hatékonysága jelentősen befolyásolja a motorok teljesítményét, és ezáltal az autók versenyképességét.

Az alakulatok arra törekszenek, hogy a világ különböző olajipari cégeivel hosszú távú technológiai megállapodásokat kössenek, ami az olajtermékek tekintetében az innováció okán mindkét fél számára komoly haszonnal jár. A legismertebb ilyen jellegű együttműködés a Shell és a Ferrari partnersége, de hasonlóan hatékony a McLaren és az ExxonMobil technológiai együttműködési is.

Jonathan Neale a wokingiak ügyvezető igazgatója nemrégiben beszélt a McLaren-ExxonMobil partnerség fontosabb vonatkozásairól.

„Az emberek gyakran összekeverik azt a két kifejezést, hogy hatékonyság és megbízhatóság. Úgy gondolkodnak erről, mint a saját autóikról. A tény azonban az - és remélem ezt egyre többen megértik, hogy mi a köridők vonatkozásában beszélünk a teljesítményről. Ha azt a szót használjuk, hogy hatékonyság, az számunkra a magas teljesítmény szinonimája is. Ha megnézzük, a motorok homogenizációját, a hajtóanyagok tekintetében akkor elmondható, hogy a motorok egyre hatékonyabbak az üzemanyag felhasználás terén. Az alapegyenlet egyszerű. Üzemanyag hatékonyabb motorokra van szükség, amik kevesebb benzinnel mennek azonos távolságot, miközben megfelelő teljesítményt nyújtanak. A kevesebb benzin kisebb súly, a könnyebb autó gyorsabb autó”- magyarázta a formula-1.comnak adott interjúban a szakember, majd az üzemanyagszabály kapcsán kiemelte, hogy a tankolás betiltásával az olajipari beszállítók még inkább rákényszerültek arra, hogy minél hatékonyabb üzemanyagokat kísérletezzenek ki, mivel az autóknak a futam végéig elegendő üzemanyaggal kell nekivágni a versenyeknek, és nagyon nem mindegy, hogy ez milyen mennyiség, és mekkora súly. 

„Jelenleg a verseny végéig elegendő üzemanyagot visznek az autók. Ha nagyobb az üzemanyagunk hatékonysága, az nagyobbat robban a motorban, ezért kisebb mennyiségű, és súlyú üzemanyag is elég. Ha a futam elején tíz kilóval kevesebb üzemanyag van az autóban, az több, mint három tizedmásodpercet jelenthet körönként. Ez hatalmas előny, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a rajtrács sorrendjéről gyakran csak századmásodpercek döntenek” - folytatta Jonathan Neale.

Természetesen az üzemanyagokkal kapcsolatosan is igen szoros FIA előírások vannak, az üzemanyaggyártók a korlátokon belül igyekeznek minél jobban kitolni a határokat, az egész szezonban különféle adalékokkal kísérleteznek, sőt az egyes pályákra más és más összetevőből álló hajtóanyagot szállítanak az istállók számára, és még az időjárást is figyelembe veszik a minél nagyobb hatékonyság elérése érdekében. 

Az üzemanyagokat nagyon komolyan szabályozzák,de ettől függetlenül minden évben történik előrelépés a fejlesztések tekintetében. A Formula-1 és partnerei fantasztikusan innovatívak, és az állandó újítások során a teljesítmény növelésének lehetőségeit keresik. 

A Mobil1 kapcsolata a McLarennel jóval túlmutat az egyszerű üzemanyag beszállító partnerségen. A motorolaj és a sebességváltó olaj is rendkívül fontos szerepet játszik az együttműködésben. És nem csupán azért, mert ezek az anyagok növelik a teljesítményt és az üzemanyag hatékonyságot, de csökkentik a súrlódást, és a cég mérnökei fontos diagnosztikai méréseket végeznek, folyamatosan ellenőrzik a motor kopását, és az olaj fémtartalma alapján tesznek megállapításokat. 

„A Formula-1-es erőforrások hihetetlenül erős, 2.4-es V8-as motorok, gyakran több mint 750 lóerősek. És amit mi próbálunk tenni, az az, hogy ezeket a lóerőket végig kontroll alatt tudja tartani a pilóta. Minden erő a motortól a sebességváltón megy keresztül.”

A kenőanyagok jelentőségét megnövelte a bevezetett motorszabály, mely szerint egy pilóta egy évben mindössze nyolc motort használhat fel, a sebességváltók esetében pedig még ennél is szigorúbb a szabályozás, mivel csak öt egységet engedélyez szezononként a pilótáknak. Kiemelt jelentőségű tehát a kopás minimalizálása, és ezzel a tartósság növelése, amit csak magas minőségű, megfelelő viszkozitású kenőanyagokkal érhetnek el. Ezek a olajok nagyon komoly igénybevételnek vannak kitéve, tartósan több száz (300 körül) Celsius fokon kell megóvni a váltót - és természetesen a motort is - a súrlódás során fellépő kopástól. Elmondható tehát, hogy az esetenként 5, vagy akár 10 rajthelyes büntetés a kenőanyagokon múlhat.

„Az elmúlt néhány évben folyamatosan ilyen termékekkel dolgozunk" - folytatta Neale "Ez olyan fenomenális hatékonyságnövelést biztosít számunkra, ami nyolcvan százalékkal csökkentette a fém alkatrészek kopását. Ez azt jelenti, hogy hosszabb ideig, és nagyobb erőt használhatnak a pilóták. A motoroknak és a sebességváltóknak is több versenyt kell kibírniuk, vagyis erősebbnek és tartósabbnak kell lenniük. Szóval amikor a versenyző megkezdi a versenyt az adott motorral, tudnia kell, hogy nem vesztett nagy erőt, mint ahogy ez korábban megszokott volt. A motorok nagy erővel és magas teljesítménnyel rendelkeznek, és gazdaságosan működnek, akárcsak a sebváltók.”

A McLarennél utoljára a 2010-es Magyar Nagydíjon fordult elő, hogy a sebességváltó meghibásodott, motorhiba pedig még Heikki Kovalainennél volt utoljára 2008-ban, a Kínai Nagydíjon. 

„A Mobil1 szakemberei a folyamatos kutatás-fejlesztési programjukkal kiváló motorolajokat és kenőanyagokat állítottak elő. Ők valóban egyfajta hősei az F1-nek. A Laborokban dolgozó szakembereik nagyon nagy dolgokat fedeznek fel, és keményen dolgoznak az eredményekért. A McLaren már 17 éve működik együtt beszállítójával, ami nagy idő, sőt a leghosszabb együttműködés a Formula-1-ben ami egy csapat és egy olajbeszállító között valaha is volt.”

Év elején további öt évre szóló szerződést írtak alá, és ezt a kapcsolatot egyértelműen erős szálak kötik össze. Ez a partnerség a jövőben még inkább értékes lesz McLaren szempontjából, hiszen az új motorformulánál a múlt tapasztalataiból közösen építhetik tovább a jövőt az üzemanyagok és a kenőolajok fejlesztéseinek területén is.

Jonathan Neale jövőbe tekintve kijelentette, hogy az elmúlt évek változásai a következő időszakban is folytatódnak, és maximálisan egyetért a 2014-től bevezetésre kerülő új motorformulával, amely környezettudatos és energiatakarékos rendszerek alkalmazásával nagy kihívás lesz a motorgyártók számára, és ugyan olyan komoly próbatétel az üzemanyag és kenőanyag gyártók számára is. 

Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre