Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : Az F1 jelenlegi pontrendszere elértékteleníti a pontokat és statisztikákat?

Az F1 jelenlegi pontrendszere elértékteleníti a pontokat és statisztikákat?

  2011.09.19. 21:37

A Formula-1 pontrendszere számtalanszor változott a száguldó cirkusz történelme folyamán, és bár a jelenlegi pontszámítás azt a célt is szolgálja, hogy felértékelje a futamgyőzelmet, ezáltal izgalmasabbá tegye a világbajnoki trófeáért való versengést, ám sokan úgy vélik, ezzel a rendszerrel sok múltbéli eredmény leértékelődik. Az Autosport.com munkatársa, Edd Straw írását segítségül véve, ezt boncolgatjuk.


Az Olasz Nagydíjon a Renault újonca, Bruno Senna megszerezte első F1-es pontjait, ezzel ő lett a király-kategória 318. pontszerző pilótája. Sokan nem feltétlenül sikerként értékelik a kilencedik helyért járó két pontot, mert az F1 korai időszakában ehhez négy hellyel előrébb, az ötödik helyen kellet célba érni, ami egyértelműen jóval nagyobb teljesítményt igényelt, mint a kilencedik hely megszerzése. 

Ez a tény természetesen nem von le semmit a brazil teljesítményéből, hiszen a 24 fős mezőnyben a 9. hely egy idén második versenyét futó versenyző számára komoly eredmény, ám sokan úgy vélik, hogy a jelenlegi pontozás jelentősen leértékeli az elődök megszerzett pontjait.

2011-ben korrekt megállapítás lehet-e egy ilyen, a hagyományokat is maga mögé állító bölcsesség?

Érdekes megállapításokra juthatunk, ha azon elmélkedünk, hogy mi lett volna, ha az F1 kezdetétől, 1950-től, olyan a sport pontszámítási rendszere, hogy az első 10 befutót értékeli, ahogy az napjainkban történik. Nagyon sokan iratkoztak volna fel a pontszerző tabellára, többek között a Formula-1 egyik negatív rekordere, Luca Badoer is, aki azzal tartja a rekordot, hogy ő az F1 legtöbb futamán elindult, ám pontszerzés nélkül maradt pilótája. 
Badoer 51 versenyen állt rajhoz (utoljára a Ferrari csapatával, Massa balesetét követően), de egyetlen pont sem árválkodik a neve mellett. A jelenlegi pontszámítási rendszerben viszont nem így lenne, hiszen volt hetedik helyezett is, és jó pár versenyen végzett a tízedik, kilencedik, vagy nyolcadik helyen. Ebben az esetben Anthoni Davidson lenne a negatív rekorder, mivel a brit pilóta 24 versenyen indult, és legjobb eredménye egy 11. hely.

Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk arról, hogy a jelenlegi pontozás valóban leértékeli-e a világbajnoki pontok értékét, kicsit alaposabban is célszerű megvizsgálni a statisztikákat. 

Az idei szezonban 13 futamon van túl a száguldó cirkusz, és a futamokon összességében 250 befutó volt, és a pilóták 130 esetben szereztek pontot. Ez százalékosan azt jelenti, hogy a célba érők az esetek 52 százalékában szereztek pontot. Ez csupán egy nyers statisztika, ám arra mindenképpen jó, hogy megmutatja, a pontszerzés egyáltalán nem könnyű a jelenlegi rendszerben sem. 

Nézzük meg az elmúlt évtizedek hasonlóan számított statisztikáit:

A legmagasabb százalékkal pontszerzési lehetőséget biztosító 10 év:
1. 79,4% (1966) 
2. 74,2% (1968) 
3. 73.3% (1969) 
4. 72,3% (1967) 
5. 63,5% (1955) 
6. 62,6% (2003) 
7. 62,5% (1957) 
8. 60,6% (1958) 
9. 59,1 % (1970) 
10. 58,3% (1956)

A legalacsonyabb százalékkal pontszerzési lehetőséget biztosító 10 év:
1. 37,6% (1952) 
2. 41,1% (1972) 
3. 42,1% (1953) 
4. 42,5% (1976) 
5. 42,9% (1961) 
6. 42,9% (1975) 
7. 43,1% (1974) 
8. 43,2% (1988) 
9. 43,2 % (1991) 
10. 43,8% (1990)
(Az adatok számításánál az indianapolisi versenyek nincsenek figyelembe véve)

Az elmúlt évtizedből csak egyetlen év, 2003 került a listára, ami azt mutatja, hogy a 21. században a versenyeken a pontszerzési esély igen kiegyensúlyozott. A Formula-1 62 évének átlaga ebben a tekintetnem 50,35 százalék, amitől az elmúlt 13 versenyből számított 52 százalék nem tér el jelentősen. Sőt az is egyértelműen megállapítható, hogy a jelenlegi sereghajtóknak, mint a HRT , a Team Lotus, és a Virgin számára a statisztika alapján is jóval kisebb a pontszerzés esélye, mint a 60-as évek második felében.

Az okok egyszerűek.
Először is a megbízhatósága az elmúlt néhány évben jelentősen javult, jelenleg sokkal megbízhatóbbak a versenyautók, mint a Formula-1 történelmében valaha voltak. Ez azt jelenti, hogy nagyon ritkán lehet azzal számolni, hogy a mezőny végén lévő csapatok, az előttük haladók motorhibája, vagy hasonló műszaki problémák miatt helyekkel előrébb végezhetnek.

Másodszor a pályákon a biztonsági előírások miatt egyre kevesebb az egykor csapdaként szolgáló kavicságy, az aszfaltok minősége egyre jobb, vagyis a versenypályák egyre kevésbé büntetik a hibákat, így ritkábban fordul elő, hogy az élen harcolók közül valaki úgy vétsen hibát, hogy utána ne tudjon visszatérni a versenybe.

Ez a két dolog azonban csak a történet fele. Ha a gondolatot tovább fűzzük, és a pontokkal és a számokkal kicsit tovább játszunk, jobban is megérthetjük, hogy Senna két pontja mennyit is ér, az 52 százalékos pontszerzési esély alapján. Fontos végiggondolni a pilóta lehetőségeit is.

Az idén teljesen nyilvánvaló, hogy a Red Bull számára a pontszerzéshez jóval kevesebb is elég, mint a Williamsnek, vagy éppen a Toro Rossónak. Ez azonban ebben az esetben nem lényeges, hiszen az érdekes most az, hogy a pontok vajon valóban leértékelődtek-e.

2011-ről elmondható, hogy sokaknak a pontnélküliség, sokaknak viszont éppen a pontgyártás éve. Sebastian Vettel Olaszországban megszerezte F1-es pályafutása 665. pontját, amivel a jelenlegi mezőny pilótái között, az eddig az F1-ben összesen megszerzett pontokat tekintve a negyedik helyen van, ám ami ennél is érdekesebb, hogy ötödik az örökranglistán. Az a tény, hogy a pontok alapján felállított örökranglistán az első tíz pilóta között hét jelenleg is aktív versenyző található, mindenképpen árulkodó jel, és azt az elképzelést erősíti, hogy a pontok valóban leértékelődtek. 
Miközben tehát 2011-ben nehezebb a pontszerzés, a győzelemért járó pont azonban 2 és félszer több mint 2010 előtt, köszönhetően az új 25 egységes pontozásnak, ami a 10 pontos rendszert váltotta fel.

Az örökranglista jelenlegi állása:
1 Michael Schumacher: 1493 pont
2 Fernando Alonso: 1001 pont
3 Alain Prost: 798.5 pont
4 Jenson Button: 708 pont
5 Sebastian Vettel: 665 pont
6 Rubens Barrichello: 658 pont
7 Lewis Hamilton: 654 pont
8 Ayrton Senna: 614 pont
9 Kimi Räikkönen: 579 pont
10 Mark Webber: 578.5 pont

Ez az állás nem szabad, hogy leértékelje azoknak a versenyzőknek a teljesítményét, akik már nem állnak rajthoz. Ha visszatekintünk 1950-re, amikor a világbajnokság indult, az első öt helyezett kapott pontot (8-6-4-3-2), valamint egy ponttal jutalmazták a leggyorsabb kört. A pontrendszer miatt egy nagyon furcsa helyzet alakult ki (ennek esélye a lottó ötössel vetekszik), mikor az 1954-es Brit Nagydíjon heten futottak a versenyen azonos időt, ami mellesleg a leggyorsabb kört is jelentette. Ez a magyarázata annak, hogy a szezonban még a 26. helyen végzett Jean Behra sem maradt pont nélkül, neve mellett 0,14 pont áll, miután a leggyorsabb körért adható egy pontot hétfelé osztották.

1960-ban megszűnt a leggyorsabb körért járó „jutalom”, és inkább a hatodik helyezett kapott egy pontot. Egy évvel később a futamgyőztes már kilenc ponttal jutalmazták (nyolc helyett), és ez a rendszer maradt egészen 1990-ig, majd ’91-ben a győzelemért már tíz pontot kaptak a versenyzők. Ez a pontrendszer (10-6-4-3-2-1) egészen 2002-ig volt érvényben, amikor az első igazán jelentős változás következett be. Eddig a pontszámításban, és a pontversenyben a kezdetekig visszanyúlva nem volt különösen nagy eltérés, így a pontok alapján felállított örökranglista relatíve torzulásmentes volt.

A 2003-as évtől már az első nyolc pilóta teljesítményét értékelték (10-8-6-5-4-3-2-1), és csökkent a győzelem pontokban kifejezett értéke, egészen pontosan a győzelemért járó pont különbsége a második helyezett pontjaihoz képest felére csökkent, a célba érő versenyzők pontszerző esélyei pedig (az előzőekben megismert számítás alapján) az addigi 48,1 százalékról 62,6 százalékra nőttek. 

Ez a szezon volt az, amely elindított egy folyamatot, ami egy arány eltolódás miatt szinte értelmetlenné tette az addig, az előző évtizedekben megszerzett pontokat, és mely folyamat a mai pontrendszerrel csak felgyorsult, és tovább növeli az aránytalanságot. 

Gerhard Berger például egyike volt azoknak, akik ellenezték a legújabb pontrendszer bevezetését, és az osztrák éppen azzal érvelt, hogy az F1 hat évtizedes statisztikái ezáltal mehetnek a kukába, hiszen innentől kezdve torz képet mutatnak. 

Arra a kérdésre tehát, hogy a világbajnoki pontok az F1-ben 2011-re leértékelődtek-e, egyszerre felelhetünk igennel és nemmel is. Ha pusztán a pontszerzés esélyét vesszük figyelembe, akkor a válasz egyértelműen nem, hiszen az esélyek semmivel sem nagyobbak, mint amekkorák Formula-1 eddigi 62 éves történelmében voltak. 
Ha a pontok számát tekintjük, akkor viszont az egyértelmű válasz az, hogy jelenleg sokkal egyszerűbb több pontot szerezni, mert a tíz pont már nem az, ami egyszer volt…régen volt

Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.