Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : Futamelőzetes - Japán Nagydíj

Futamelőzetes - Japán Nagydíj

  2011.10.06. 21:25

A mezőny szeretné, ha mindenki jól érezné magát a Japán Nagydíjon, nem csak Sebastian Vettel, miután az országot természeti katasztrófa sújtotta az év elején. Erre jó alapot kínál, hogy a suzukai aszfaltcsíkot egyöntetűen imádják a pilóták.


Hozzászokhatott a Forma-1 közönsége, hogy Suzukában gyakran van bajnokavatás. Eddig tíz alkalommal (1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1996, 1998, 1999, 2000, 2003) történt ilyesmi a helyszínen, ami aligha meglepő annak fényében, hogy sokáig a szezon utolsó két állomásának egyike volt a japán verseny. A tavalyi idény lenyűgöző izgalmai után viszont valószínűleg kevesen számítottak arra, hogy Suzukában ismét jó eséllyel eldőlhet a legfőbb kérdés, mivel Sebastian Vettelnek elég egyetlen pontot bezsebelni a címvédéshez. De akkor is ő lesz a bajnok, ha nem Jenson Button nyer vasárnap. Tekintve, hogy Vettel idén mindig célba ért, és egyszer sem a 4. helynél hátrébb, nem tanácsos nagyobb összegben fogadni más bajnoki címére - ha egyáltalán létezik olyan fogadóiroda, ahol még nem zárták le a végső győztessel kapcsolatos fogadásokat.
Vettel néhány éve még hegyet mászni indult a Japán Nagydíjat követően egy újságíró, egy fotós és Alexander Wurz társaságában, miközben társai mulatni mentek Tokióba. Ezúttal valószínűbb, hogy ő is a szórakozást választja majd. A mezőnynek egyébként az a célja, hogy utóbbira mindenkinek legyen oka, gondolva a Japánt márciusban sújtó, a Richter-skála szerint 9-es erősségű földrengés és cunami pusztítására. A március 11-i szerencsétlenségnek több mint tízezer halálos áldozata volt, és családok ezrei váltak otthontalanná.

 

"Az egész forma-1-es közösség elszánt, hogy káprázatos versenyt szolgáltassunk a hűséges és lelkes rajongóinknak, akik közül sokan óriási nehézségeken mentek át az elmúlt hat hónapban" - mondta Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója. A versenyzők szintén készülnek, Vitantonio Liuzzi például egy különleges festésű sisakot fog viselni, melyet később árverésre bocsát, a tragédiában különösen érintett Kamui Kobayashi 37 családot lát vendégül, a Ferrari pedig egy iskola építésére gyűjt pénzt Ishinomakiban. Állítólag még Bernie Ecclestone is invitált vendégeket a földrengés által sújtott régióból...

Az egyik megsérült nukleáris létesítményből való radioaktív szivárgás miatt vannak aggodalmak, a Red Bull például Európából szállítja az étkezéshez szükséges élelmiszereket Japánba. Felipe Massa ellenben nyugodt. "Hallottam, hogy a MotoGP néhány versenyzője bojkottálni akarta a Japán Nagydíjat, amelynek helyszíne közelebb található a fukushimai atomerőműhöz. Suzuka viszont az ország más részén található. Nem aggódom, és úgy vélem, jó, hogy a Forma-1 show-t kínál egy olyan országban, ahol tisztelik a sportágat" - írta a Ferrari honlapján vezetett blogjában. - "A japán szurkolók a legjobbak között vannak a világon. Csütörtökön, amikor még nincs esemény a pályán, még esőben is helyet foglalnak a lelátókon, hogy megnézzék, mi zajlik a boxutcában."

 

Az F1.com idei interjúsorozatában, a "Forma One Fantasy"-ban a legtöbb pilóta úgy válaszolt, hogy szívesen betenne néhány részletet a suzukai pályából saját álompályájába. Elsősorban a kör elején található S-kombinációkban szöknek az égbe az élvezetek. "A gyors és érdekes kanyarokból álló első szektor teszi az idény egyik legjobb pályájává Suzukát. Határozottan egyike a kedvenceimnek" - közölte Michael Schumacher.

A hétvégén az időeltolódás miatt magyar idő szerint az alábbi időpontokban kezdődnek az események: 1. szabadedzés - péntek 3 óra, 2. szabadedzés - péntek 7 óra, 3. szabadedzés - szombat 4 óra, időmérő - szombat 7 óra, futam - vasárnap 8 óra. Feltéve, ha ezúttal nem borít mindent az időjárás, mint tavaly, amikor a zuhé vasárnapra tolta a kvalifikációt, bár jelenleg nem várnak esőt a hétvégére..
Suzuka kanyarjai:

 

1/2: Az első dupla jobbos egy befelé dőlő kombináció, az első ívén alig emelik el a gázpedálról a lábukat a versenyzők. "Nagy sebességgel haladunk, eltökéltnek kell lenni, hogy a legtöbb hozzuk ki az autóból" - magyarázta Heikki Kovalainen.
Emlékezetes pillanat: Jacques Villeneuve elveszti jobb hátsó kerekét és a vb-címet 1996-ban
3-6 (S-kanyarok): Imádják a pilóták a tempós kanyarokat. "Olyanok, mint egy hullámvasút. A hosszú kanyarokban jobbról-balról nagy erőhatások érnek minket, és nagyon nehéz a megfelelő íven maradni. Ha elrontjuk az egyik kanyart, az összes többiben megszenvedünk miatta" - mondta Vitalij Petrov. A kombináció teljesítése 14 másodpercbe telik, és csak a 4-es és 6-os kanyarnál van szükség enyhe fékezésre.
Emlékezetes pillanat: Nigel Mansell nagy bukása az 1987-es időmérőn
7: Ez egy nyújtott, dombra vezető balkanyar, fontos, hogy jó ütemben adagolják a gázt a versenyzők.
8-9 (Degner 1-2): Az első része roppant gyors, de utána egyre jobban szűkül a pálya. A Degner 2-nél külön veszélyt jelent, ha az autó alja a földre ér.
Emlékezetes pillanat: Juan-Pablo Montoya elrontja a Degnert és a falnak csapódik, 2001
10: Törés az egyenesben, de rögtön utána egy kemény féktáv következik.
11: A hajtűkanyarban 2-es fokozatig kell leváltani. Óvatos és precíz kigyorsításra van szükség innen, 75 km/h-s tempóról indulva.
Emlékezetes pillanat: Kobayashi előzés-show-ja a tavalyi futamon
12: Padlógázos ív.
Emlékezetes pillanat: Schumacher elhúz Villeneuve mellett 1998-ban
13-14: (Spoon): Könnyen alulkormányzottá válhatnak az autók a kifelé dőlő Spoonban, amelyből lényeges a jó kigyorsítás az utána következő hosszú egyenes miatt.
Emlékezetes pillanat: Damon Hill kicsúszik, 1995
15 (130R): Az elmúlt évtizedben padlógázos, 300 km/h-s tempóval vett kanyarrá vált. Teli tankkal is lehetséges gázelvétel nélkül keresztülhaladni rajta, kérdés, hogy nyitott DRS-sel is lehetséges lesz-e. Massa szerint viszont veszített a hangulatából a kanyar. "Amióta megváltoztatták a 130R-t biztonsági okokból, kissé olyan lett, mint az Eau Rouge Spában: szinte egy egyenes a forma-1-es autók számára" - közölte. Így nagyjából 16 másodpercen át nyomják folyamatosan a gázpedált a pilóták.
Emlékezetes pillanat: Fernando Alonso körbeautózza Schumachert 2005-ben
16-17: Kemény fékezéssel lassítanak le az autók 100 km/h alá. A sikán az egyik legjobb előzési pont a pályán.
Emlékezetes pillanat: Alain Prost és Ayrton Senna vitatott 1989-es ütközése
18: Padlógázos ív, de célszerű kerülni a lesodródást.
Emlékezetes pillanat: Timo Glock baleset szenved az egyik 2009-es edzésen
A Suzukába először utazó versenyzők izgatottan várják a megmérettetést. Pastor Maldonado szinte biztos benne, hogy neki is a kedvencei közé kerül az aszfaltcsík, Paul di Resta azonban hangsúlyozta, hogy sokat kell tanulnia az edzéseken. A Japán Nagydíj helyszíne ugyanis a rutinos rókák számára is tartogathat kellemetlen meglepetéseket, hát még a zöldfülűeknek. Jenson Button kifejtette, miért gyakori itt a sok baleset. "A pálya nagyon keskeny, nincs hely a hibázásra. Aki hibázik, a fűre csúszik, és a kavicságyon át a falnak csapódik" - mondta. - "Nincsenek aszfaltozott bukóterek, ez egy valódi, régi stílusú versenypálya."

Hullámvasút és óriáskerék

 

A versenynaptárban 1987 óta - két idény kivételével - szereplő Suzuka teli van ikonikus elemekkel. Ilyen a közeli vidámpark az óriáskerékkel, továbbá a rengeteg szélvészgyors kanyar, melyek jobbra-balra, dombra felfelé és dombról lefelé tekeregnek.

A 230 km/h fölötti átlagsebesség az öt legmagasabb között van a szezonban, és mivel itt nincs annyi egyenes, mint Montrealban, Spában vagy Suzukában, tekintélyes mennyiségű leszorítóerőre van szükség. "A pálya nagyon gyors, megviseli a gumikat, és az autóknak kiváló stabilitásra van szükségük nagy sebességnél, főleg akkor, ha egy másik autót követnek" - magyarázta Mike Gascoyne, a Lotus technikai igazgatója.
Mindez meredek szárnyakat és feszes futóműveket eredményez a fürge irányváltások érdekében. Noha nincs olyan kirívóan hosszú egyenes, mint egyes Hermann Tilke-pályákon, a kör 66-71 százalékában teljes erővel nyomják a gázpedált a versenyzők, ami megterheli a motorokat. Fontos ügyelni a megfelelő kenésre, mert a sodrós ívekben megváltozhat az anyagok áramlása.

 

Más alkatrészekre viszont lazább menet vár. A körönkénti 40-45 sebességváltás alacsonynak számít, ennek oka, hogy főleg a harmadik és negyedik, illetve magasabb fokozatokban haladnak az autók. A fékek csak két helyen, a 11-es számú hajtűnél és a sikánnál dolgoznak keményen, így tulajdonképp nem a hűtésük, hanem az üzemi hőfokon tartásuk jelent problémát. A kevés durva féktáv a KERS akkumulátorának feltöltését is nehezíti.

A gumik felmelegítésével ugyanakkor aligha lesznek problémák, mert a lendületes kanyarok alaposan megnyúzzák a lágy és a közepes keménységű Pirelliket. Gascoyne úgy véli, a gumikopás jelentősebb lesz az átlagosnál, ezért kiemelt szerep jut az abroncsok vizsgálatának az edzéseken. Ami könnyebbség, hogy kiegyenlített a jobb- és bal kanyarok aránya, hiszen ez az egyetlen pálya az évadban, amely szintkülönbséggel keresztezi önmagát.

 

Vettel eddigi mérlege 2/2

A Red Bull "stílusosan" akarja bebiztosítani az egyéni vb-címet, ami alatt Christian Horner nyilván a győzelmet értette. A statisztika így is Vettel mellett szól: a német korábban két F-1-es futamon indult Suzukában, és mindkettőt megnyerte (2007-ben és 2008-ban Fuji volt a Japán GP házigazdája). A Red Bull autójának ráadásul kedvez a pálya lendületes jellege. Kérdés, hogy ezzel tud-e élni Mark Webber, aki eddig képtelen volt győzelemre vezetni az RB7-et. Mint bevallotta, eddig a rajtokkal akadtak lényeges problémái, és muszáj lesz megoldania őket, ha nem akar már az első métereken hátrányba kerülni.

 

A célegyenes elég hosszú ahhoz, hogy a McLaren és a Ferrari egységei egy jó starttal le tudják hagyni a Red Bull párosát, amennyiben Vettel vagy Webber elront valamit.

A McLaren tavaly csupán harmadik számú erőnek bizonyult Japánban, a Ferrari erősebb tempót diktált náluk. Most fordított helyzet várható, egyrészt az utóbbi időszak tendenciája alapján, másrészt azért, mert a Ferrari bevallottan ódzkodik a közepes keménységű Pirelliktől. A középmezőnyben ugyanakkor izgalmas küzdelem van kibontakozóban, hiszen a Mercedes bajszát újabban megrángatja a Force India a nagy leszorítóerőt kívánó pályákon, és a Renault, illetve a Sauber is képes lehet kiugró eredményre.

James Allison, a Renault technikai igazgatója mindenképp formajavulást vár csapatától a gyors aszfaltcsíkon. "Korábbi kísérleteink alapján tudjuk, hogy a hátravezetett kipufogó nagyobb leszorítóerőt termel, főleg nagy hasmagasság esetén" - nyilatkozta. - "Az előrevezetett kipufogó ellenben erősebben teljesít, ha lentebb süllyed a hasmagasság, ami elkerülhetetlen a gyors kanyarokban. Ez az alapvető oka, hogy ennyit veszítünk a versenyképességünkből a lassú pályákon."

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.