Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : Futamelőzetes - Abu Dhabi Nagydíj

Futamelőzetes - Abu Dhabi Nagydíj

  2011.11.10. 17:00

Abu Dhabiban eddig fejedelmi kényelemben és környezetben figyelhették a nézők, ahogy a versenyzők kilátástalanul próbálják megelőzni egymást. A problémára rávilágító tavalyi vb-dráma nem fog megismétlődni, de az előzés reménytelensége sem fog - legalábbis ezt ígérik.


Egy év hosszú idő. Tavaly ilyenkor minden idők egyik legizgalmasabb F-1-es szezonjának végső összecsapására készültek a résztvevők és a nézők, és egyedülálló módon négy versenyzőnek is volt még esélye a bajnoki címre az utolsó futam előtt. Hasonló okból már senkinek sem kell izgulnia, hiszen míg tavaly Sebastian Vettel minimális bajnoki reményekkel utazott Abu Dhabiba, ezúttal kétszeres bajnokként tér vissza első nagy sikerének helyszínére.
Neki nyilván kellemes emlékeket fog felidézni a hétvégi kirándulás, de lesz olyan, akinek talán egy év elteltével is rémálmokat okoz a Yas Marina Circuit. Fernando Alonso 2010-ben a tabella éllovasaként várta a döntő ütközetet, azonban végül nem a Red Bullokat, hanem Vitalij Petrov Renault-ját kellett üldöznie hosszú időn át, mivel a Ferrari - finoman fogalmazva - elrontotta a taktikáját. A spanyol az egyetlen boxkiállása után olyan pilóták mögé tért vissza, akik a korai Safety Car idején letudták saját kerékcseréjüket, ezért a középmezőnyben ragadt. Hiába próbált fentebb kapaszkodni, minden igyekezete ellenére sem talált fogást Petrovon, sőt, tulajdonképp az sem állítható, hogy hatalmas nyomás alatt tartotta volna ellenfelét, így tehetetlenül szemlélte, ahogy lassan elbukja a vb-címet.

 

Idén ez szinte kizárt lenne, mert teljesen más a forgatókönyv. Nem csak annyit változott a világ, hogy lapossá vált a bajnoki küzdelem, hanem szerencsére legalább felpezsdültek a versenyek. A Pirelli gumikeverékei rendszeresen több boxkiállásra kényszerítik a mezőnyt, de a gumik kopásán és az ezzel való taktikázáson kívül a hátsó szárny gombnyomásra billenthető terelőlapja, meg a KERS is hozzájárult az előzések könnyebbé tételéhez. Ezektől mindenki a hétvégi izgalmak fokozódását várja.

Az Abu Dhabiban rendezett eddigi két futamon összesen 17 előzést mutattak be a pilóták, ám ebből 8 darab a gyengécske Lotusok és Virginek lehagyásához köthető az erősebb autók részéről. Az előzés nehézségének egyik oka a vonalvezetésben keresendő, a pálya utolsó, kacskaringós harmadában gyakorlatilag reménytelen vállalkozás a támadással kísérletezni. Ettől még lehetne jobb a helyzet, de eddig sem a padlógázos ívekkel teli első, sem a két hosszú egyenessel rendelkező második szektorban nem kápráztatta el a mezőny a publikumot előzési manőverek tömkelegével.

 

De már nem sokáig lesz így, vélik sokan, köztük az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting, valamint a Ferrari egyik műszaki főnöke, Pat Fry is. "Tavaly a saját kárunkon láttuk, hogy ezen az aszfaltcsíkon roppant nehéz az előzés. Azonban több tényezőnek köszönhetően nagy változásokat láttunk idén ebből a szempontból. Biztos vagyok benne, hogy a két DRS zóna könnyebbé teszi majd az előzést, mint 2010-ben" - nyilatkozta utóbbi.

A Yas Marina Circuit kanyarjai:
Sebastian Vettel 2010-es pole köre

1: Az első kanyar a gyorsabbak közé tartozik, 3-as fokozatban, 130 km/h körüli tempóban veszik be a versenyzők.
Emlékezetes pillanat: A 2010-es futam rajtja
2-3-4: Elvileg mindhárom lendületes ívet padlógázzal lehet teljesíteni. "Nagyon kevés nagy sebességű rész van a pályán, leszámítva az 1-es kanyar utáni íveket. Általában padlógázzal haladunk végig rajtuk" - közölte Paul di Resta. A gumik viszont megsínylik a gyors irányváltásokat. Ezért is fontos alulkormányzottság elkerülése.
5-6-7: A lassító és a hajtű vezet rá a hátsó egyenesre, 300-as tempóról lassítanak le a pilóták 65-70 km/h-ra, mielőtt ismét kigyorsítanak. Fontos a motor jó húzóereje.
Emlékezetes pillanat: Baleset a tavalyi nyitókörben, Vitantonio Liuzzi ütközik neki Michael Schumachernek
8-9: Egy 1 kilométernél hosszabb egyenes után kell fékezni 80 km/h-ra, 2-es fokozatba leváltva. "Nagyon hosszú az egyenes, ezért sok akcióra számítok itt" - mondta Jenson Button. Az előzést ugyanakkor nehezíti, hogy a sikán kifelé dől.
Emlékezetes pillanat: Button támadja Mark Webbert a 2. helyért 2009-ben
10: Törés az egyenesben, amely után ismét 300 km/h fölé gyorsulnak az autók.
11-12-13-14: Egy több kanyarból álló kombináció, ahol precízen kell követni a megfelelő nyomvonalat. Innentől egy kanyargós szakasz kezdődik, sok alacsony fokozatban bevett fordulóval.
15-16-17: Az első két ív padlógázos, majd fékezés jön.
18-19: Két nagyon lassú balkanyar. A második kijáratánál közel van a fal az ideális ívhez, vigyázni kell vele.
20-21: Az utolsó két forduló hasonlít a 15-16-17-es kombinációhoz, de itt hamarabb meg kell kezdeni a fékezést. A célegyenesre fordulva a pilóták agresszívan igénybe veszik a kijárati kerékvetőket.
Ha a pályán történő események nem is, a körítés lázba hozza a csapatokat. A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh úgy jellemezte a helyszínt, hogy "az egyik legfuturisztikusabb és legkáprázatosabb az idényben", míg a Mercedest irányító Ross Brawnt emellett kiemelte az itteni rendezvény népszerűségét. "A verseny hamar varázslatos, teltházas hétvégévé nőtte ki magát, melyet imádnak a pilóták, a csapatok, a rajongók és a vendégek is" - mondta.

 

Bizony, a látványosságot alaposan megdobja a tenger mellett kialakított épületkomplexum, benne a világ legnagyobb fedett, 200 ezer négyzetméternyi tetővel borított vidámparkjával, a Ferrari Worlddel és a 499 szobás Yas Viceroy Hotel nevű luxusszállodával.

További adalék a napnyugta tájékára időzített menetrend, amely az európaiak számára a szokásos időpontba hozza a programot. "Kedvelem az alkonyati versenyt" - jelentette ki Kamui Kobayashi. - "Ez még érdekesebbé teszi a nézők számára a viadalt, viszont közben nekünk is nehezebbé válik a dolgunk. A kihívás nem a változó fényviszonyokból fakad, hanem a csökkenő pályahőmérsékletből, amihez nehéz alkalmazkodni."

 

Lágyan a rázóköveken

Az 5-ös szám kedvelőinek kincset érő pálya, ahol délután 5 órától kezdve 55-ször mennek körbe az egy méter híján 5,555 hosszú aszfaltcsíkon a versenyzők, előtérbe helyezi az autók mechanikai tulajdonságait. Ennek két oka van.

 

 

Az egyik, hogy sok a lassú kanyar rajta, hatot is 100 km/h-nál lassabban vesznek be a pilóták - több ilyen forduló csak Monacóban, Valenciában, illetve Szingapúrban van. "A pályán viszonylag kevés a nagy sebességű kanyar, ezért lényeges a mechanikai tapadás és a lassú kanyarokból való megfelelő kigyorsítás" - magyarázta Norbert Haug. Ezenkívül sok helyen szükséges keményen támadni a rázóköveket a gyors kör érdekében. "Sokszor hajtunk át a kerékvetőkön" - erősítette meg Vitantonio Liuzzi. Az ideális úttartás érdekében lágyabbra veszik a futóműveket a mérnökök, de közben figyelnek rá, hogy az autó kellően gyorsan tudjon irányt váltani a lendületes íveken (2/3/4, 7/8, 11/12/13/14 kombinációk).

 

Közel maximális leszorítóerőre van szükség Abu Dhabiban, tehát a szárnyakat meredekre állítják. A légterelők meredekségének szempontjából a 2-es kanyar a döntő, mivel itt van a legnagyobb igény a leszorítóerőre. A végső megoldás kiokoskodása mindazonáltal hosszadalmas folyamat eredménye. "A pályának három gyökeresen eltérő szektora van. Az első rövid, közepesen gyors és gyors kanyarokból áll, a második pár sikánból és két hosszú egyenesből, ahol a kis légellenállás és a hatékonyság a fontos. A harmadik szektor nagy leszorítóerőt követel meg a lassú és közepesen gyors kanyarokhoz" - ecsetelte James Key, a Sauber technikai igazgatója.

A két hosszú egyenes megterheli a motort, főleg miattuk van az, hogy egy kör 60-73 százalékát padlógázon teljesítik a versenyzők, ami meghaladja a szezon átlagát, csakúgy, mint a sebességváltások száma: körönként átlagosan 60-szor nyomják meg a kapcsolófüleket a kormánykeréken. A fékek négy kemény megpróbáltatásnak vannak kitéve körönként. A Renault tájékoztatása szerint ez nem vészes, de a szokottnál jobban kell ügyelni a fékek hűtésére.

 

A Pirelli a lágy és a közepes keménységű gumikeverékeket választotta a hétvégére. Az előrejelzések alapján nem várható jelentős kopás tőlük, mivel a pályán nincs sok nyújtott kanyar, továbbá az estefelé csökkenő, majd egy bizonyos értékre beálló aszfalthőmérséklet is kedvez az élettartamuknak. A sivatagi por viszont ront a tapadáson.

Régen volt új győztes

 

Az utóbbi időszakban meglehetősen stabil volt az élmezőny listája. Legutóbb a 2009-es Német Nagydíjon avattak új győztest, és ha Abu Dhabiban sem áll új személy a dobogó legfelső fokára, megdől az eddigi rekord, ami 44 egymás utáni verseny volt új győztes nélkül (az 1989-es Japán és 1992-es Belga Nagydíjak között). Erre jó esély van, hiszen 2011-ben az élen zajló csaták résztvevői tapasztalt himnuszhallgatók.

Vettelnek fekszik a Yas Marina aszfaltcsík, 2 versenyen 2 győzelem a mérlege. Két sikerét tulajdonképp nyugiban vívta ki, hasonlóan több idei győzelméhez. Hogy ezúttal nagy fölény, szerényebb előny, esetleg visszaesés vár rá, az javarészt a konkurencián múlik. Csapattársa, Webber elsősorban a futamok elején nyújtott formáján akar javítani.

A McLarennél nem látnak különösebb gyenge pontot magukon, a wokingiak már fenik a fogukat az 1. helyre. "Az autónknak elvileg fekszik ez a pálya, így nagyon optimista vagyok" - mondta Button, akivel Lewis Hamilton is egyetértett. "Szerintem minden okunk megvan rá, hogy magabiztosak legyünk Abu Dhabit illetően" - közölte a fiatalabbik brit. A Ferrarinál elégedettek az Indiában élesben bevetett új fejlesztésű első szárnnyal, remélik, általa ismét ott lehetnek az élbolyban. Alonso számára külön motiváció a dobogóra kerülésre, hogy F-1-es karrierje során csak Abu Dhabiból nem vitt még haza serleget.

 

A Mercedes mögötti középmezőny nagydíjról nagydíjra változó erőviszonyaiban megint az dönthet, hogy éppen melyik gárda végzi el legjobban a felkészülést. Újabban a Toro Rosso kerekedett felül a többieken, de máshol fogadkoznak, hogy jól fognak szerepelni.

Például a Force Indiánál, amelynek autójához elvileg passzolhat a vonalvezetés. "Vannak hosszú egyenesek és hajtűk, illetve az a számít, hogy a lassú kanyarokban milyen az autó teljesítménye. Ez illik az autónkhoz, szerintem rendben leszünk" - fogalmazott Adrian Sutil. A Renault sem szenved hiányt optimizmusban, noha bevallottan nem kedveznek az R31-nek a lassú kanyarok. - "Valóban úgy érzem, hogy erős hétvégét zárhatunk, ha mindent helyesen csinálunk" - tekintett előre Bruno Senna. A Sauber szintén megmutatná oroszlánkörmeit, miután Key szerint orvosolták a gumigondokat. "A mechanikai beállítások terén némileg más szemléletmódot fogunk alkalmazni, okulva az indiai kvalifikáció nehézségeiből, ahol egyszerűen nem tudtuk munkára fogni a gumikat. Úgy véljük, Abu Dhabi jobb lesz ebből a szempontból, mindazonáltal részletesen utánajártunk, és vannak ötleteink, amelyekkel minden eshetőséget lefedhetünk, ha a gumik problémát jelentenének" - mondta.

Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.