Hírek : Kovalainen: Magam miatt is el kellett hagynom a McLaren-t |
Kovalainen: Magam miatt is el kellett hagynom a McLaren-t
2010.12.30. 17:17
Heikki Kovalalinen, a Team Lotus finn versenyzője őszintén beszélt a váltásról, arról, hogy valójában miért is hagyta el a McLaren istállót.
Kovalainen hisz benne, hogy jó helyen van.
A 29 éves pilóta 2007-ben a Renault színeiben debütált a legnagyobb kategóriában, majd 2008-ra a McLaren csapathoz szerződött, amit 2009 év végén el kellett hagynia.
Heikki úgy döntött, hogy az újonc, maláj kezekben lévő Lotus néven futó istállóhoz ír alá.
Heikki Kovalainen
Amikor a Team Lotus csapathoz csatlakoztam, tudtam, ez az a döntés, amire szükségem volt. A korábbi csapatomnál úgy éreztem, hogy ez nem működik 100%-osan, egyszerűen nem tudtam úgy végezni a munkámat, ahogy azt kellett volna, ezért azt éreztem, hogy egy újrakezdésre van szükségem.
A Lotus ezen a ponton érdekesnek tűnt számomra, nagy kihívásnak nézett ki, de úgy éreztem, hogy ez a megfelelő hely számomra, és az az, amiért úgy döntöttem, hogy ehhez a csapathoz csatlakozom.
Találkoztam Tony Fernandes csapatfőnökkel és Mike Gascoyne technikai főnökkel, és éreztem azt a komoly erőfeszítést, amit a csapat mutatott, és mióta velük dolgozom, még inkább meg vagyok győződve arról, hogy ez a megfelelő hely számomra, és szép jövő vár ránk. Sok munka áll még előttünk, de sikerült elérni a céljainkat ebben a szezonban. Addig, amíg nem történik meg túlságosan hosszú ideig, nem igazán zavaró számomra a rajtrács végén lenni. Feljebb akarok kerülni a rajtrácson, és tudom, hogy meg tudjuk csinálni. Végső soron vissza akarunk térni az élre. Ez nem lesz könnyű, de eléggé hiszünk abban, hogy meg tudjuk csinálni.
Úgy gondolom, hogy két-három, vagy négy évre van szükségünk arra, hogy a győzelemért harcoljunk. Amikor eljutunk arra a pontra, hogy a top-10-ben vagyunk, utána nagyon trükkössé válik a helyzet. A top-10 nagyon, nagyon nehéz. Ott van a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes is, valamint azok a csapatok, melyek nagyon közel vannak. Ilyen a Renault. A top-10 tényleg nagyon kemény dió. Még mindig van tennivalónk, hogy elérjük ezt a pontot, de ha egyszer sikerül, akkor kezdődik csak igazán a játék. Ha ez megvan, és elég jó létesítményekkel rendelkezünk, akkor úgy gondolom, hogy elől lehetünk.
Jelenleg nincs meg mindenünk. Például szükségünk van egy saját szélcsatornára, de tudom, időről időre egyre nagyobbak és nagyobbak, valamint erősebbek leszünk. Nagyon motivált vagyok a munkát illetően a csapatnál, és idén valószínűleg ennél még soha jobban nem élveztem semmit a Forma-1-ben, ezért várom a jövőt, és természetesen a következő esztendőt.
Fontos, hogy magas célokat állítsunk magunk elé, mert csak így lehet sikereket elérnünk. Mindig a maximumot fogom adni, és megpróbálok a lehető leggyorsabb lenni, mivel, ha eljön az a pont, amikor az autónk gyors, mindennek készen kell állnia. Mint mondtam, hiszünk abban, hogy meg tudjuk csinálni.
Az idei évet tekintve elmondhatom, hogy nem volt elég tapadás, a leszorító erő gyenge volt, és a megbízhatóság sem volt olyan jó, mint azt szerettük volna. Az autónk hidraulikus rendszere nagyon gyenge volt, amit a beszállítóinktól kaptunk. Eltekintve ettől, egész jó egyensúlyt tudtunk megtalálni az autónkban. Kényelmes volt vezetni, csak hiányzott a tapadás. Ha azonban megnézzük, hogy mennyi időnk volt az autó megépítésére, akkor szerintem elmondhatjuk, az idei viszonylag jó autó volt, és legyőztük a többi újonc csapatot. A célunk az volt, hogy legyőzzük őket, így ezen a szinten elégedettek lehetünk.
|