Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Rugózás
Már a század elején kikövetkeztették, hogy rugózás nélkül képtelenség gyors és pontosan kormányozható autót építeni. Ha nincs olyan alkatrész, melynek feladata, hogy utánengedjen, akkor enged valami más: törik a tengely, sérül a váz.

Kezdetben a laprugó számított favoritnak. Előnyét az jelentette, hogy a rétegesen egymásra helyezett, középfelé rövidülő lapokból álló köteg (féder) mozgása közben jelentős súrlódó erő keletkezik ami lengéscsillapító hatású. Amikor még nem voltak fejlett lengéscsillapítók, a laprugó garantálta a legnyugodtabb futást. Jó tulajdonsága volt még, hogy képes volt a tengely és a váz közötti, gyorsításból, fékezésből adódó hosszirányú erőket éppúgy átvinni, mint a centrifugális erőket, valamint a jelentkező reakciónyomatékot. A módszer nem volt költséges, és javítani is egyszerű volt.

A forradalmi újításként megszülető csavarrugó sokáig nem rendelkezett efféle előnyökkel. A súlycsökkentési lázban égő Grand Prix versenyzésben magasabb szintre fejlesztették. A világbajnoki pontokat hajszoló versenyzőknek már létfontosságú volt a precíz kerékvezetés, másodperceket jelentett. A csavarrugó kisebb tömege miatt könyebb járművek épülhettek. Az ötvenes évek végén voltak 320 kg-os autók, és 500 kg-osak is. Ez nem volt mindegy. A menettulajdonságot érezhetően javító rugóknak azonban nem volt öncsillapításuk, ezért praktikusabbat kellett keresni. A rugóköteg hibája volt még, hogy nem volt oly pontos működésű, mint a lengőkarokkal ellátott, hidraulikus csillapítású - poraiból feltámadt - laprugó!

Az ötvenes években az amerikai PACKARD cég olyan különleges versenykocsit épített, aminek rugóit elektromos motorral lehetett előfeszíteni. Sajnos ez a kuriózum nem jutott el a versenypályákra, mindössze a kiötlött elmélet, a szintszabályozás szükségessége élte túl a kort, és tért vissza 1981-ben a miniszoknyákat mozgató mechanika képében.

A technika újfent legyőzte az időt, egyre elmésebb szerkezetekkel szolgálta a versenyzést. Az USA-ból származik a torziós rugó, melyet teherautókon próbáltak ki először, és amely karcsúsága miatt bravúros beépítési lehetőségekkel kecsegtetett. Észrevették ugyanis, hogy az acél rugalmasságát nemcsak úgy lehet kihasználni, ha hajlításnak tesszük ki, hanem csavarás útján is. A hetvenes évek legelterjedtebb autója, a VW bogárhátú is ilyen megoldású lengéscsillapítót kapott.

1960-ban a Ferrari épített úgynevezett FÉL-ELLIPTIKUS rugózású versenyautókat. Azonban a nagy sebességgel járó terheléseknél különféle mellékhatások miatt a megoldás kudarcba fulladt, és a tervet eladták a Citroennek, a franciák már sikerrel dolgozták be azt szérautóikba. A Land Rover terepjárók pedig híresen jó menettulajdonságaikat - nem titok - a Citroen tapasztalatainak köszönhetik. A Ferrari találmánya tehát mindenhol bizonyított, kivéve azt a helyet ahová szánták: kivéve a versenypályát!

Ha már szóba kerültek a márkanevek, a LOTUS sem maradhatott ki a rugózási rendszerekkel való kísérletekből, nem tehette, mert szellemi és gyakorlati vezetője, Colin Chapman kötelességének érezte, hogy minden területen eldobja a régit, és helyette valami újjal próbálkozzon. Ő használta először a műanyagokat versenyautó építéséhez, mindjárt elsőnek a rugókat készítette el különleges műanyagból. Az autó súlycsökkentett szerkezeti részei amúgy is rettenetesen vékonyak, törékenyek voltak, életveszélyesnek tűnt az egész, és ehhez még műanyag rugók! Jim Clark nemcsak a tudásában volt verhetetlen, hanem bátorságban is. Chapman szinte meg sem várta az eredményt, fokozatosan cserélte fel autójának elemeit. A Lotus foglalkozott először a progresszivitással is, vagyis a benzinfogyasztással járó önsúlycsökkenés problémájával. Észrevették, hogy a meredek menetemelkedésű rugó kis tömeggel terhelve keményen reagál, míg a kisebb emelkedésű lágyabban reagál mindennemű talajegyenetlenségre. A Lotus tehát a rugók menetemelkedésével kísérletezett, ötleteik nyomán számos futamgyőzelem született. Graham Hill 1968-as autójában olyan rugók voltak, melyek a két végeiken kicsi, középtájon nagy menetemelkedést mutattak. Azokat a hátsó rugókat, melyek a tank súlyát jobban érzékelték kisebb emelkedéssel és kisebb átmérővel látták el. Így variáltak a végsőkig.

A versenyautóépítésben óriási tapasztalattal rendelkező March kifejlesztette a MINIBLOCK névre hallgató, hordó alakú rugótestet. Ez a szerkezet összenyomva remek progresszivitást eredményezett, a menetek sosem értek egymáshoz, az autó tehát nem "ütött le" a legdurvább talajhibánál sem! A McLaren csapat 1974-ben ezt úgy fejlesztette tovább, hogy behozta az autóversenyzésbe a titánt. A March által feltalált lengéscsillapítót az eredeti súly 78%-ából meg tudta építeni! Az efféle rugózásnak csodálatos hatása volt. Már a megtekintése is élvezettel járt: a rugózás teljes hosszában változott az anyag vastagsága, menetemelkedése és külső átmérője! Az ilyen megoldás önmagában is műszaki remekmű!

A rugózási rendszerek tekintetében a 70-es évektől az 1987-ben debütált "aktív felfüggesztésig" lényegében semmilyen korszakalkotó megoldás nem jelentkezett.
 F1es vezetés technikaAz F1-es versenyautóban található vezetékhálózatot egy kis képtársítás útján talán az emberi test meglehetősen szövevényes idegrendszeréhez lehetne hasonlítani.

Az autót behálózó vezetékek és csatlakozók segítségével jut el a villamos energia a Formula-1-es versenyautó elektromos készülékeihez, és az érzékelők által küldött jeleket is ezeken keresztül továbbítják. „A vezetékek az autó minden fontosabb részében megtalálhatóak." - nyilatkozta Jamie Lewis, a McLaren elektronikai rendszereivel foglalkozó mérnöke. „Ide kell sorolni az autó mind a négy kerekét is, ahonnan a vezetékek a karosszéria alsó részébe futnak, de természetesen a motor sem marad érintetlenül. Tulajdonképpen az autó orrától egészen a hátsó lámpáig minden be van vezetékelve." - magyarázta Lewis. Bármennyire is furcsán hangzik, de például a McLaren MP4-20-as versenyautóba hozzávetőlegesen 2 km hosszúságnak megfelelő vezetéket építettek be a mérnökök, ami tulajdonképpen megegyezik a Mercedes-Benz E-osztályú autójában lévő vezetékmennyiséggel. A vezetékvégek összeillesztéséhez több mint 220 féle megoldást alkalmaznak, amivel legalább 30-40 féle különálló rendszert alakítanak ki.

Mindegyik rendszer kiépítéséhez jó néhány szakemberre és igen sok munkaórára van szükség. A versenyautó karosszériáján a fő csatlakozási pontok kialakítása legalább 100 órát vesz igénybe, amit már tíz éve a McLaren Racing Elektronikai Fejlesztő Részlegénél végeznek, és ugyanitt készül el az a közel 1300 vezetékcsatlakozás is. Az elektromos hálózatnak - amelynek a teljes élettartama 15000 km - 3000 kilométerenként karbantartáson, illetve igen alapos átvizsgáláson kell átesnie.

Jamie Lewis szerint a Formula-1-es autókban lévő vezetékhálózatnak az autóval együtt kell fejlődnie. Ha például teljesen új elektronikai eszközök, szenzorok kerülnek beépítésre, vagy csak egyszerűen áthelyezik azokat az autó más pontjára, a vezetékrendszert is módosítani kell. A fejlesztések során az egyik legalapvetőbb szempont, amire a mérnököknek törekednie kell, hogy a kezük közül kikerülő végtermék megbízható legyen. A második kritérium a vezetékek és csatlakozók minél kisebb súlya, a harmadik pedig a karbantartási- és beépítési szempontok figyelembe vétele.

A Formula-1-es versenyautókban kialakított villamos rendszerek megépítéséhez használt elemeknek a katonai- és űrtechnológiai körülményekre kidolgozott előírásoknak kell megfelelni, hiszen sokszor igen szélsőséges igénybevételeknek kell ellenállniuk. A szakembereknek nagy precizitással és odafigyeléssel kell elkészíteni az egyedi módon árnyékolt vezetékeket, amelyeket speciális védőköpennyel és csatlakozókkal látnak el. A vezetékek és a csatlakozók elkészítését követően minden egyes elem szigorú teszteken megy keresztül, és csakis a megfelelő eredményeket követően kerülhetnek felhasználásra, illetve beépítésre. Miután ezeket a komplex egységeket behelyezik a versenyautó karosszériájának meghatározott pontjaira, a műszaki specifikációkban meghatározott nyomvonalon beszerelik és rögzítik a vezetékeket, a csatlakozások segítségével pedig összeáll a kész rendszer.
 

 

 

 


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre