Gary Paffett (1981. március 24., Bromley ) brit autóversenyző, jelenleg a McLaren tesztpilótája a Formula–1-ben. Kezdetben gokartozott, majd a McLaren Autosport BRDC sorozatban győzött 1999-ben. Jelenleg Haverhillben él, Angliában, házas, két fiúgyermeke van.
Pályafutása
1993-ban Paffett csatlakozott a brit kadét bajnoksághoz és ott szerzett magának egy tiszteletre méltó harmadik helyet. Egy évvel később a brit Junior TKM bajnokságba szerződött és ott második helyen végzett . 1995-ben megnyerte a briteknek a Junior TKM bajnokságot és így helyett kapott a Junior ICA európai bajnokságban. A sikerek 1996-ban folytatódtak: megnyerte a jövő McLaren-Mercedes Kartingosa bajnokságot. Jövőre együléses járművekbe szerződött és ő nyerte a Forma Vauxhall Junior téli szériáját,így megkapta a legjobb jövevénynek járó díjat ebben a sorozatban. 1998-ban mind a 13 versenyen ő futotta a legygorsabb köröket a Forma Vauxhall Junior B osztályában és az évad minden versenyét megnyerte . Szintén beállított egy eredményt amit azóta egyik B osztályú autó sem tudott megdönteni. Később előreptették őt a Forma Vauxhall Juniornak és két elért eredménnyel nyerte a bajnokságot: négy győzelemmel, öt leggyorsabb körrel és három pole-pozícióval. Az évad végén megkapta az év legjobb és legfiatalabb McLaren Autósport díjat.
A Formula–3-ban
Miközben magasabb osztályba, a Forma 3-ba jutott, addig még a brit F3 bajnokság ösztöndíjasa osztályában versenyzett, ahol 13 győzelmet, 13 leggyorsabb kört és 13 pole-pozíciót szerzett. 2001-ben, amkor a tengerentúlra tették a német F3 bajnokságot, akkor Keke Rosberggel versenyezett, és csapatával a 6. lett. 2002-ben uralta a mezőnyt, hiszen úgy fejezte be a bajnokságot hogy nem vesztette el előnyét.
A DTM-ben
2003-ban Gary aláírta szerződését az új Brand Motorsportnak,hogy versenyezzen a Forma 3000-ben, de a csapat visszavonult a sorozattól, így a csapattársát Nicolas Minassiant, és őt is csapat nélkül hagyták. Ám a Mercedes kapcsolatba lépett vele és felvette őt, hogy Rosberg a Mercedes AMG csapatával nyerjen. A DTM-et egy egy éves autóban ülve kezdte és 11. lett. Egy évvel később, ő volt a legjobb és naprakészebb az AMG-Mercedes C csapatnál, így négy győzelmet és egy pole-pozíciót szerzett. Egy évvel később öt győzelemet és négy pole-pozíciót szerzett. 2007-ben Gary visszatért a DTM-hez egy 2006-os versenyautóba,ám a McLaren Forma 1-es csapata megkérte a Persson Motorsportot, hogy tesztelje a Formula–1-ben.
A Formula-1-ben
2005 decemberében- ez bejelentve volt-, hogy nem tér vissza a DTM sorozathoz de helyette a McLaren-Mercedest teljes munkaidőben tesztelhette 2006-ban Pedro de la Rosaval.2006 októberében Paffett kiszabadult a McLaren szerződéséből, így jobb alkalmak után kutathatott. Később tesztpilótaként aláírt a Hondához, de Christian Kliennek már élő szerződése volt a csapathoz tesztpilótaként. Néhány héttel később második tesztpilótaként aláírt a McLarenhez de la Rosa után.Nyilvánosan kijelentette, hogy 2008-on keresztül egy Formula1-es versenyülést keres és kapcsolatba is hozták a sikertelen Prodrive F1 tervezetével.
|