A versenyautó hajtásláncába (a motor és a hozzá kapcsolódó egyéb egységek, a váltó, a kardántengely és a féltengelyek) beiktatásra kerül egy generátor, ami egyben elektromos motorként is tud működni. Fékezés közben a rendszer töltési módba kapcsol, az így megtermelt elektromos energiát akkumulátorokban eltárolja. A tárolt energiát a versenyző beavatkozására az immár motor üzemben dolgozó generátor visszatáplálja a hajtásláncba az akkumulátorból.
A rendszer előnye, hogy kevés mozgó alkatrészt tartalmaz, az akkumulátorok az autóban "bárhol" elhelyezhetők, ám komoly hátránya éppen az akkumulátorok nagy súlya és az elektronikus vezérlés, mely meghibásodhat (gondoljunk csak a BMW Saubernél múlt nyáron, korai fázisában előforduló áramütéses balesetre). További hátrány, hogy ugyan a környezetbarát technológiák alkalmazása miatt vezetik be a hibrid technológiák felhasználási lehetőséget, e rendszer komoly mennyiségű használt akkumulátorral fogja terhelni a környezetet.
Egy lehetséges elhelyezési példa a Ferrari által készített videóban:
Tisztán mechanikus megoldás
A mechanikus KERS berendezések forgási energiát tárolnak el és táplálnak vissza, ezért célszerűen a sebességváltóban, vagy közvetlenül utána helyezik el. A forgási energiát lendkerék, vagy lendkerekek veszik fel, amik nagy fordulatszámot érnek el, majd a versenyző beavatkozására a forgási energiájukat visszajuttatják a hajtásláncba. A nyilvánosság számára eddig a Torotrac/Xtrac cégek megoldása vált teljesen ismertté, akik egy közös házban két tórusz formájú lendkereket alkalmaznak, amikhez változtatható áttételű tengelykapcsolón keresztül lehet betáplálni és belőlük kinyerni a forgási energiát. A teljes egység a gyártója szerint nem több, mint 5 kilogramm, továbbá nem terheli a környezetet elhasznált akkumulátorokkal.
A Williams istálló a fent bemutatott két technológiát ötvözve, generátorral termel elektromos energiát, amivel lendkereket pörget fel, majd az irányt megfordítva a lendkerék forgási energiáját átalakítva elektromos motorral táplálja vissza.
A 2010-es szezontól egységes KERS-t használnak majd a csapatok a Forma-1-ben, az FIA ezzel is a költségcsökkentést szorgalmazza. Az alakulatok azonban az idei fejlesztésekbe már rengeteg pénzt beleöltek, ráadásul ezt az eszközt csak idén használhatják, emiatt néhányan kidobott pénznek nevezték ezt. Az F1-es istállók többsége egyébként az eszköz bevetésének elhalasztását szorgalmazta, de a BMW Sauber mindenképpen az idei debütálás mellett kardoskodott, így a csapatok nem fordulhattak egyhangú döntéssel az FIA-hoz. A hétvégi szezonnyitón a többség még a KERS nélkül fog versenyezni. |