A kötelező tankolás újbóli bevezetése óta (1994) lehetetlen megdönteni egy 1993-as világrekordot. Abban az esztendőben a Belga Nagydíjon Spa-ban a Benetton szerelői 3,2 másodperc alatt szerelték fel az új kerekekkel és engedték tovább száguldani a feledhetetlen Riccardo Patrese-t, aki ezzel az időeredménnyel felállította a világ addigi leggyorsabb pitstop-ját.
Ezt valószínűleg már soha senki nem fogja megdönteni. Napjainkban a szabályok értelmében a boxkiállásnál egy alkalommal már kötelező az autóra rögzíteni a tankert (az F1-es futamokon rendszeresített "mozgó" benzinkutat) és így a legrövidebb tankolás időtartama is legalább 6-7 másodperc. Ezalatt az idő alatt pedig még a leglustább szerelők is kereket cserélnek. Persze új időszámítást is be lehetne vezetni, ám valószínüleg nem érdemes. Számolni kellene a csak kerékcserére kiálló a még 10 körre, 9 körre, 8 körre üzemanyagot felvevő stb. versenyzőket, tehát nincs mihez viszonyítani. Marad az izgalom, és a másodpercmutatók figyelése azoknál a versenyzőknél, akik a futamnak nagyjából azonos szakaszán állnak ki, mert náluk igenis mérvadó lehet egy-két tizedmásodperc, amelynek eltüntetésén 1994 előtt minden csapatnál annyit fáradoznak.
Az elmondottak ellenére az új időszámításnak is létezik világcsúcsa, 1994-ben Monzában az Olasz Nagydíjon a Forma 1 leggyorsabb kerékcseréjét, és tankolását végezte a Mclaren csapat, amelynek szerelői 4,53 másodperc alatt végezték dolgukat Michael Andretti autóján.
|