Lewis kedvenc pályája a Monacoban található Monte-Carlo városi pályája.
A Circuit de Monaco egy városi pálya, mely Monaco Monte Carlo és La Condamine városrészein vezet keresztül. A Forma-1-es versenyre, a Monacói Nagydíjra. A város számos utcáját lezárják, a közlekedési táblákat, és a virágágyásokat eltüntetik. Felállítják az ideiglenes boxutcát, a kerítéseket, a kerékvetőket és a nézőtereket, melyeken egyszerre 100.000 ember tud elférni. Az így kialakított pálya 3,340 km hosszú. A miniállam 2 km²-es területének szinte egészét bejárja a pálya. Több külonféle kanyar található rajta, mint a hajtűkanyar Fairmont Hotelnél (egykori Loews Hotel), mely a Forma-1-es pályák leglassabb kanyarja. Emellett nevezetes még a versenypálya hosszú alagútjáról, és egy sikán is található rajta, nem sokkal az alagútkijárat után.
Egy kör a pályán
A kör első kanyarja, a St. Devote egy rövid emelkedő után érhető el. Ez körülbelül 90 fokos jobb kanyar. Ezután egy hosszú emelkedő egyenes van enyhe kanyarokal. Utána egy balkanyar, a Massenet következik.
A Massenetből kijutva a Kaszinó térre jutnak a versenyzők, mely egy jobbkanyar szinte közvetlenül a híres Monacói kaszinó előtt. Egy rövid egyenes után következik a Mirabeau jobbkanyar, mely ráfordít a Grand Hotel bal hajtűkanyarra, amit körülbelül 45 km/h sebességgel képesek bevenni a versenyzők.
Ezután két jobbkanyar jön, a Mirabeau és Portier, mely levezeti a pilótákat a tengerpartra, utána pedig a hosszú alagútba, melyben egy jobbkanyar is található. Az alagútból kijutva következik egy rövid egyenes után egy bal-jobbos sikán, mely jó előzési pont a szűk városi pályán.
Egy szintén rövid egyenes után következik a Tabac, melyet 200 km/h sebességgel vesznek be a versenyzők. Ezután a kettő Piscine kanyar jön, mely egy bal-jobbos, majd utána bal-jobbos sikánt foglal magában. Az autók ilyenkor az uszoda mellett haladnak el, így a kanyart gyakran nevezik uszoda-kanyarnak is.
Egy rövid egyenes után erős fékezés, majd egy balkanyar következik, melyből a híres Rascasse kanyarba juthatunk, mely egy jobbos visszafordító kanyar, ahol történt Michael Schumacher híres manővere. Egy rövid egyenes után; amelyről lehet bejutni a boxutcába, az utolsó kanyar következik, a jobbkanyar Virage Antony Noghes, mely a pálya ötletgazdájáról kapta nevét. Ezután érnek a pilóták a rövid rajt-célegyenesre, és kezdhetik meg új körüket
|
Monte Carlo
Verseny:
|
2009. május 24.
|
Körök száma:
|
76
|
1 kör hossza:
|
3.340 km
|
Verseny hossza:
|
- km
|
Legjobb köridő:
|
1:13.664 - Kimi Raikkönen (2005)
|
|
|