A csapat négy legjelentősebb főszponzora a Yardley (1971-1973), a Marlboro (1974-1996), a West (1997-2005) és a Vodafone 2007-től. A leghosszabb ideig a Marlboro volt a csapat főszponzora, mely 1996 után a Ferrarihoz ment. A West cigarettamárka 1997-től 2005. július 29-ig volt a McLaren főszponzora, amikor a McLarent arra kötelezték, hogy keressen új főszponzort, mivel az Európai Unió útmutatása szerint nem lehet dohányt reklámozni. A csapat 2006 végéig Team McLaren-Mercedes néven szerepelt.
A jelenlegi főszponzor a Vodafone, mely a csapat hivatalos nevében 2007-óta szerepel is: Vodafone McLaren-Mercedes. Jelentős szponzor emellett a Diageo (Johnnie Walker whisky márka), az Aigo, a Hugo Boss, a Hilton Hotels, a Schüco,a Henkel és a Santander. Az Emirates Airline volt a csapat legjelentősebb szponzora 2006-ban.
Támogatók
A legtehetősebbek természetesen továbbra is a gyári istállók, amelyek nemritkán négyszer, ötször akkora összeget fordítanak éves működésükre, mint nem gyári versenytársaik.
Ennek megfelelően a legtöbb pénzt természetesen az autógyártók költik a száguldó cirkuszra, hozzájárulásuk a csapat költségvetéséhez gyakran a 200-300 millió dollárt is meghaladja. Ezek a vállalatok – bár jogilag tulajdonosai az egyes istállóknak – a céljaik alapján szponzoroknak tekinthetők, hiszen referenciaszerzésre, presztízsépítésre használják a Formula–1-et.
Az abszolút rekorder egyébként a Honda: a japán autógyártó a Horizont Sport értesülései szerint 350 millió dollárt szán az idén saját csapata F1-es részvételére, s további 80 millióval támogatja a Super Agurit.
A gyártókon kívül érdemes még kiemelni az egyetlen nem ebben az iparágban tevékenykedő csapattulajdonost, a Red Bullt, amely két istállót is versenyeztet. Az osztrák energiaital-gyártó társaság a két csapat működéséhez majd 240 millió dollárral járul hozzá, s így többet költ számos autógyártónál is.
Érdekesség, hogy a hagyományos szponzorok közül annak ellenére egy dohányipari cég a legnagyobb, hogy e vállalatokat száműzték a versenynaptár közel felét adó uniós pályákról. Bár a Formula–1-ben korábban aktív három legnagyobb dohánygyártó – a Japan Tobacco, a British American Tobacco, valamint a Philip Morris – még 2001-ben egyezséget kötött, hogy 2007-től nem támogatnak sporteseményeket, utóbbi (amely Marlboro márkájával áll a Ferrari csapat mellett) 2011-ig mégis meghosszabbította szponzori megállapodását az olaszokkal. Becslések szerint az amerikai társaság 200 millió dollárt költ évente arra, hogy megjelenhessen a Formula–1-ben.
A Philip Morris által fizetett összeg ugyanakkor messze kiemelkedik a hagyományos szponzori díjak közül. Még a legnagyobb támogatóknak számító névadók is kevesebb mint feleennyit fizetnek: a Vodafone például 75,5, az AT&T pedig (amely a Williams istálló névadója) mindössze 25 milliót utalt át a támogatott csapatnak.
Miután látható, a Formula–1 szponzori piacának bővülése a dohányszektor nagy részének távozását követően sem állt meg, a szakértők egyetértenek abban, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódik. Korábban voltak, akik úgy vélték, a feltörekvő országok nagy konszernjeinek megjelenése a száguldó cirkuszban a támogatói pénzek újabb rohamos emelkedéséhez vezethet, most már azonban az is egyértelmű, emiatt sem várható hatalmas megugrás. Épp ezért a legvalószínűbbnek az látszik, hogy a következő években is folytatódik az elmúlt esztendőkre jellemző, vagyis a visszafogottnak tekinthető 10-15 százalékos bővülés.
A csapat négy legjelentősebb főszponzora a Yardley (1971-1973), a Marlboro (1974-1996), a West (1997-2005) és a Vodafone 2007-től. A leghosszabb ideig a Marlboro volt a csapat főszponzora, mely 1996 után a Ferrarihoz ment. A West cigarettamárka 1997-től 2005. július 29-ig volt a McLaren főszponzora, amikor a McLarent arra kötelezték, hogy keressen új főszponzort, mivel az Európai Unió útmutatása szerint nem lehet dohányt reklámozni. A csapat 2006 végéig Team McLaren-Mercedes néven szerepelt.
A jelenlegi főszponzor a Vodafone, mely a csapat hivatalos nevében 2007-óta szerepel is: Vodafone McLaren-Mercedes. Jelentős szponzor emellett a Diageo (Johnnie Walker whisky márka), az Aigo, a Hugo Boss, a Hilton Hotels,a SAP AG a Santander,és a Mobil 1. 2009-ben a Lenovo informatikai cég csatlakozik a csapathoz.
|