Hírek : HIVATALOS: Sutil, di Resta, és Hülkenberg a Force Indiánál |
HIVATALOS: Sutil, di Resta, és Hülkenberg a Force Indiánál
2011.01.26. 21:22
A Force India nem sokkal ezelőtt egy hivatalos sajtótájékoztató keretében bejelentette 2011-es párosát, valamint teszt-és tartalékversenyzőjét.
Az indiai kezekben lévő istálló nem okozott meglepetést, Adrian Sutil és a Paul di Resta lett a Force India két versenyzője, addig Nicolas Hülkenberg a pénteki napokon gurulhat pályára a VJM04-es versenygép volánja mögött.
A 2010-es esztendőnek Adrian Sutil-Vitanonio Liuzzi párossal vágott neki a Force India. Sutil élete legjobb formájában versenyzett, és sokszor minimális esélyt sem adott olasz csapattársának, aki rendre csak vergődött a hétvégéken.
Sutil több élcsapat érdeklődését is felkeltette a teljesítményével, és sokáig úgy tűnt, hogy csapatot vált 2011-ben. Adrian a Renault istállóval folytatott komoly tárgyalásokat, ám végül a luxemburgi istálló Vitaly Petrov mellett tette le a voksát, és két esztendővel meghosszabbította az orosz újonc szerződését, aki továbbra is Robert Kubica mellett versenyezhet.
Ezt követően gyakorlatilag borítékolható volt, hogy Sutil meghosszabbítja a tavaly év végén lejárt kontraktusát a Force Indiával.
Liuzzi az utolsó pillanatokig reménykedett, mivel a szerződése a 2011-es esztendő végégig szólt a csapattal, amit végül Vijay Mallya csapattulajdonos felbontott vele, és Paul di Restát szerződtette a helyére.
A skót tavaly a Mercedesen keresztül kerülhetett a Force Indiához, és összesen nyolc első szabadedzésen (Ausztrália, Malajzia, Kína, Barcelona, Valencia, Nagy-Britannia, Magyarország, Olaszország) kapott lehetőséget a VJM03-as kódszámú versenygép volánja mögött. Di Resta remek teljesítménnyel rukkolt elő, miközben a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) felért a csúcsra, és bajnoki címet ünnepelt a Force India motorszállítójával, a Mercedesszel .
Nagyon izgatott vagyok. Tavaly, mint a csapat harmadik versenyzője szerepelhettem itt, és jó dolgok történtek, így remélem, hogy most még több jó dolog vár ránk. Rendkívül boldog vagyok, hogy teljesülhetett az álmom, és a Formula-1-ben szerepelhetek. Soha nem adtam fel, és küzdöttem azért, hogy az F1-ben versenyezhessek.
Köszönettel tartozom a Force Indiának, mely megadta számomra ezt a fantasztikus lehetőséget. Sokat tanultam tavaly, és ezek a tapasztalatok minden bizonnyal a segítségemre lesznek az első szezonomban, amit a Force Indiával teljesíthetek.
A csapatot már jól ismerem, így biztosan nem lesz ezzel gond. Adrian (Sutil) remek versenyző, és biztos vagyok benne, hogy sokat tanulhatok tőle. Több első szabadedzésen is volt alkalmam mellette dolgozni, és egy remek fickó.
A célom, hogy mindig a lehető legtöbbet hozzam ki az autómból, és a lehetőségeimből.
Nicolas Hülkenberg tavaly a GP2-es sorozat bajnokaként debütált a legnagyobb kategóriában. Hülkenberg Sir Frank Williams csapatával írta alá élete első F1-es kontraktusát, mely versenyzőülést biztosított számára a csapatnál.
A kezdeti nehézségek után Hülkenberg egyre jobb és jobb teljesítményt nyújtott, és többször a Formula-1 legtapasztaltabb versenyzőjének ellenfele tudott lenni. Rubens Barrichello és a csapat is szerette volna, ha Nicolas a gárda versenyzője marad, ám az istálló pénzügyi nehézségei miatt ez nem valósulhatott meg.
Hülkenberg helyére a venezuelai Pastor Maldonado érkezett, aki több mint 30 millió eurót fizetett az üléséért cserébe Williams-nek.
Az immáron Marussia Virgin F1 Racing Team versenyzőülést ajánlott a német versenyzőnek, amit végül menedzsere tanácsára nem fogadott el. Willi Weber akkor úgy nyilatkozott, hogy Nico számára túlságosan is nagy kockázatot jelentene a szintén német Timo Glock mellett versenyeznie, aki már jól ismeri az újonc brit istállót 2010-ről.
Weber a Force Indiával is felvette a kapcsolatot, és egy hosszú távú megállapodást kötött a csapattal.
|