Hírek : Összes elődjétől jelentősen eltér az új Renault |
Összes elődjétől jelentősen eltér az új Renault
2011.02.01. 15:20
A Renault-nál nem érik be annyival, hogy ott kezdjék 2011-et, ahol 2010-et abbahagyták. Ennek érdekében az alapokról kezdték új, hétfőn bemutatott versenyautójuk tervezését.
Több másik csapat példáját követve az immár teljesen a Genii Capital tulajdonában lévő, a Group Lotus által szponzorált Renault is hétfőn leplezte le új autóját. Az interneten élőben közvetítették, ahogy az R31-et kitolják a csapat valenciai garázsa elé.
"2010 hasznos év volt számunkra, az újjáépítés és a jövőre való felkészülés időszaka. Ugyanakkor a csapat minden egyes tagja elképesztő erőbedobással dolgozott, aminek az eredményeit a versenypályán is láthattuk" - mondta Eric Boullier csapatfőnök. - "Most, hogy csatlakozott hozzánk hosszú távú partnerünk, a Group Lotus, adott a gazdasági stabilitásunk is ahhoz, hogy ezekre a szilárd alapokra építkezve a jövőben ütőképesek legyünk."
A Renault tavaly, már a gyári támogatás híján, sokáig a Mercedesszel állt harcban a konstruktőri 4. helyért, s bár ezt végül elvesztette, így is jobban szerepelt, mint sokan várták tőle.
"2010-ben rendkívül gyorsan fejlesztettünk, az autónk a szezon végére körönként 2 másodperccel gyorsabb volt, mint az első futamon" - mondta Boullier. - "A tervünk, hogy idén is pontosan ugyanígy végezzük a fejlesztéseket, habár azt várjuk, hogy ezt az idényt már sokkal magasabb szintről kezdjük meg."
A Renault-nál már korábban azt állították, "a bátrak bátraként" tervezték idei modelljüket, amely technikailag alig épít a csapat korábbi hagyományaira.
"Nem túlzás azt mondani, hogy ezt az autót merészen terveztük. Már ránézésre is könnyű megállapítani, hogy az egész koncepciója jelentősen eltér nem csupán a tavalyi autónktól, hanem az összes többitől is, amit ez a csapat valaha épített" - jelentette ki a Renault technikai igazgatója, James Allison.
"Ezek a változások azt a törekvésünket képviselik, hogy aerodinamikai téren kihozzuk a maximumot a szabályokból, amelyek az egy évvel ezelőttihez képest sokat változtak, valamint továbbfejlesszük a diffúzorba vezetett kipufogót is."
A Renault a Ferrarival és a Sauberrel ellentétben követte a Red Bull példáját, és vonórudas hátsó felfüggesztést épített, de Allison hangsúlyozta, hogy az R31-et egyébként is nehéz összehasonlítani elődjével.
"2011 teljesen más év, más szabályokkal. Az R31 ezért tér el annyira az elődjétől" - magyarázta. - "A KERS például idén visszatért, de műszakilag teljesen átalakítva, hogy hatékonyan illeszkedjen az autóba. Úgy döntöttünk, átszerkesztjük a hátsó futóművet is, évtizedek óta először ismét a vonórudas rendszert alkalmazva."
"Emellett például (a mozgatható hátsó) szárny kifejlesztése is nagyban növelte a munka mennyiségét a tervezési és a gyártási fázisban egyaránt. Nem csak arról volt szó, hogy egyszerűen a tavalyi konstrukción kellett csiszolni. Tiszta lappal láttunk munkához. Ugyanez érvényes a kipufogó-rendszerre is, aminek a tervezését szintén a nulláról kezdtük el."
A Renault idén is a Robert Kubica-Vitalij Petrov párossal fog indulni a versenyeken.
|