Hírek : McLaren: Győzelem vagy halál |
McLaren: Győzelem vagy halál
2011.03.20. 12:11
A McLaren fennállása egyik, ha nem a leggyengébb tesztidőszakát zárta az aktuális szezon előtt 2011-ben. A legendás brit istálló szakított a hagyományokkal és idén csak a második kollektív teszten, Jerezben küldte pályára az idei évre tervezett versenygépét.
Az MP4-26 kódszámú versenygépet „világverőnek” harangozták be, ám a téli tesztek alapján elmondhatjuk, az autó talán túlságosan is radikálisra sikeredett. Az új McLaren valóban radikális megoldások sorát tartalmazza, de egyelőre nincs minden rendben a géppel.
Jenson Button és Lewis Hamilton is messze a legkevesebb kilométert tudta megtenni a 2011-es modellel a mezőnyben. A HRT csapatot nem sorolhatjuk ide, mivel az F111-es egy métert sem tett meg a téli tesztek során.
A csapat legnagyobb problémáját a leszorító erő jelenti. A gárda közel 10 különböző első légterelőt tesztelt Spanyolországban és több kipufogó megoldást is kipróbált, ami szintén a fő problémák közé sorolható.Debütálás: Monaco - 1966
Főhadiszállás: Woking
Csapatfőnök: Martin Whitmarsh
Technikai főnök: Paddy Lowe
Verseny: 684
Bajnoki cím: 20
Futamgyőzelem: 169
Rajtelsőség: 146
Leggyorsabb kör: 142
Pontok: 4,153.5
Dobogós helyezések: 296
Az MP4-26 egy nyilvánvalóan nagyon bonyolult autó és a csapatnak egyszerűen nem volt ideje arra, hogy megértse, teljesen feltérképezze annak működését. A teljesítményről nehéz beszélni a McLaren esetében, mivel a folyamatos leállások miatt nagy kihívás megítélni az autó sebességét.
A McLaren most hasonló tervet szövöget, mint 2009-ben, amikor a szezon első részében a gárda csak vergődött a pályán és rendre a pontszerző helyeken kívül autózott.
A McLaren mindig is erős volt a stratégiát illetően, így akár komoly meglepetéssel is szolgálhatnak néhány futamon, annak ellenére, hogy az autójuk egyelőre nem a leggyorsabb.
A tavalyi szezonban nem volt kérdés, hogy ki az eredményesebb versenyző a csapatnál. Hamilton talán élete leggyengébb vagy talán leghullámzóbb formáját mutatta, ám ez is kevés volt ahhoz, hogy Button megközelítse a szintén világbajnok honfitársát.
Jenson azonban idén minden eddiginél erősebb lehet, miután a vezetési stílusa tökéletesen megfelel a gyorsan kopó Pirelli abroncsainak.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a McLaren csak a 3-4. helyért harcolhat a konstruktőri táblázaton, ám fontos megjegyezni, hogy a csapat továbbra is hatalmas erőforrásokkal rendelkezik és a szezon idén is nagyon hosszú lesz.
Csapatpontok:
Versenyzők: 9
Motor: 10
Aerodinamika: 5.5
Mechanikai tapadás: 6
Megbízhatóság: 5
Taktika: 8.5
Összpontszám: 44/60
Erősség:: Taktika, fejlesztési ütem, motor, Lewis Hamilton, Jenson Button.
Gyengeség: Megbízhatóság.
|