| | Hírek : A Pirelli krimibe illő izgalmakat vár a Maláj Nagydíjon | 
 
 A Pirelli krimibe illő izgalmakat vár a Maláj Nagydíjon  2011.04.09. 09:30 A  Maláj Nagydíjon a gumistratégia krimibe illő izgalmakat hozhat,  vélekedik a Pirelli, a pénteki szabadedzések utáni vizsgálatok alapján.    A  magas hőmérséklet, és a pálya karakterisztikája sokkal jobban igénybe  veszi az abroncsok futófelületét, így kiemelkedő jelentősége lesz a jól  megválasztott gumistratégiának, már a mai időmérőn is. A  vizsgálatok arra utalnak, hogy a lágy gumik körülbelül nyolc körre  tervezhetők, míg a kemények is mindössze húsz kört bírhatnak. A frissen  feltett lágy keverékű abroncsok akár egy másodperces gyorsulást is  eredményezhetnek, ám a gyors elhasználódás miatt egyáltalán nem mindegy,  hogy melyik keveréket használják a csapatok a Q3-ban, hiszen a másnapi  versenyt azokkal a gumikkal kell megkezdeniük, amivel a minősítés utolsó  etapjában a leggyorsabb kört futották.    A  pálya a felgumizódás miatt folyamatosan javul, ez tovább növeli annak  jelentőségét, hogy milyen keverékkel indul egy adott versenyző, mert a  helyes stratégia akár egy kerékcserét is jelenthet, ami tetemes előny  egy versenyen. A Pirelli átlagban három bokszkiállást számol, de a  körülmények miatt a négy kerékcserét sem tartják lehetetlennek.   Paul  Hembery a Pirelli motorsport igazgatója úgy gondolja, az ausztráliai  tapasztalatok semmi esetre sem alkalmazhatóak a sepangi pályára, ahol az  aszfalt hőmérséklete akár 50 Celsius fok is lehet, ráadásul a  vonalvezetéséből adódóan jobban igénybe veszi a kerekeket. A szakember  szerint ez a pálya fogja igazolni azt a törekvést - amit az FIA kérésére  a fejlesztéseknél figyelembe vettek -, hogy a nagyobb gumikopás miatt  legyen a keréktaktika is a verseny része, ezzel jelentősen növelve a  versenyek izgalmát.   „A  különbség a két keverék között akár 1.2 másodperc is lehet. Ezért már  az időmérő előtt el kell dönteni melyiket választják. Talán a Red Bull a  gyorsasága miatt dönthet más stratégia mellett, de a többieknek  véleményem szerint a lágyat kellene választania. Ez a gumikopás már  egészen más, mint amit a téli teszteken tapasztalhattunk. Ezek már apró  darabok, nem pedig szalagszerű leválások, mint akkor voltak. Ez egy  széles pálya, jó előzési lehetőségekkel, meg kell nézni a versenyt, hogy  mi történik majd” – nyilatkozta a Pirelli szakembere.   A  Maláj Nagydíj tehát sok tekintetben komoly várakozásokkal indul majd,  hiszen a beharangozott gumistratégia mellett sokan úgy vélik, az  állítható hátsó szárny is ezen az aszfaltcsíkon bizonyíthatja igazán  hatékonyságát. 
 |