Hírek : Kiss Pál Tamás: Ma a pályával ismerkedtem, holnaptól már az idõmérõké és a... |
Kiss Pál Tamás: Ma a pályával ismerkedtem, holnaptól már az idõmérõké és a...
2011.05.07. 09:50
Még nincsenek túl jóban, de már barátkozik egymással a magyar versenyzõ és a GP3 hétvégi helyszíne, az isztambuli pálya. Pilótánk elsõ szabadedzésén vizes körülmények között futott, míg délután már száraz pályán folytatta a munkát. A szerencse ma nem állt Tomi mellé, a reggeli edzésen egy kicsúszást is bezsebelt, de a bölcsek szerint a rossz kezdet után csak jó jöhet, ezért mi bízunk abban, hogy a holnapi idõmérõn és a két futamon jó eredményeket ér majd el.
Még nincsenek túl jóban, de már barátkozik egymással a magyar versenyzõ és a GP3 hétvégi helyszíne, az isztambuli pálya. Pilótánk elsõ szabadedzésén vizes körülmények között futott, míg délután már száraz pályán folytatta a munkát. A szerencse ma nem állt Tomi mellé, a reggeli edzésen egy kicsúszást is bezsebelt, de a bölcsek szerint a rossz kezdet után csak jó jöhet, ezért mi bízunk abban, hogy a holnapi idõmérõn és a két futamon jó eredményeket ér majd el.
Tamás nem versenyzett még a török fõvárosban, ezért a mai szabadedzés fõként arról szólt, hogy megismerje a pálya ritmusát, ráérezzen a kanyarokra.
„A híres-hírhedt nyolcas kanyart bevenni valóban fantasztikus érzés, fõleg vizes aszfalton. Noha a délelõtti eredményemmel és a teljesítményemmel elégedett voltam, egy kicsit bosszantott, hogy az utolsó gyors körömben, amikor végre ráéreztem a ring igazi karakterisztikájára, egy baleset miatt leintettek engem sárga zászlóval, amikor az utolsó szektor elõtt az ötödik helyen álltam a köridõt tekintve” – elevenítette fel a Right Guard Racing motorsport program által támogatott pilóta.
Délutánra aztán kisütött a nap, elkezdett száradni a pálya, és az F1-es és GP2-es edzéseknek köszönhetõen már jobb lett a tapadás a felgumizott aszfalton. Tamás azonban bármennyire igyekezett, a megváltozott körülmények miatt nem volt egyszerû összerakni egy igazán gyors kört.
„Még vannak titkai az isztambuli pályának, holott ma az volt a legfontosabb feladatom, hogy amennyire csak lehet, kiismerjem a török ringet. Bevallom, bizony bõven van még javítani és tanulnivalóm. Nem vagyok elégedett a teljesítményemmel, többet vártam magamtól, noha délután már egy másodpercen belül voltam az elsõtõl. Most még rengeteg munka vár ránk, hisz az autó optimális geometriai beállításokat is meg kell találnunk az idõmérõre. Bízom abban, hogy a kvalifikáción sikerül bekerülnöm a legjobb 15 közé” – fogalmazta meg elvárásait Kiss Pál Tamás.
Török Nagydíj
GP3-as sorozat szabadedzéseinek végeredménye
Délelõtt: 1. Valtteri Bottas (Lotus ART) 1.52:295, 2. Nigel Melker (RSC Mucke) 1.52:706, 3. Luciano Bacheta (RSC Mucke) 1.52:733,…21. Kiss Pál Tamás (TECH 1 R acing) 1.53:735.
Délután: 1. Nigel Merkel (RSC Mucke) 1.46:151, 2. Lewis Williamson (MW Arden) 1.46:182, 3. Mitch Ewans (MW Arden) 1.46:205,…22. Kiss Pál Tamás (TECH 1 Racing) 1.47:089.
|