Hírek : Vettel visszaverve Hamiltont, győzött Barcelonában |
Vettel visszaverve Hamiltont, győzött Barcelonában
2011.05.22. 16:41
Sebastian Vettel kiváló vezetést bemutatva, visszaverve Lewis Hamilton támadásait az utolsó körökben, megnyerte idei negyedik futamát, és tovább növelte előnyét a bajnoki pontversenyben.
Jenson Button egy más (három kiállásos) taktikával feljött a harmadik helyre, míg a pole pozícióból induló Mark Webber a negyedik helyen végzett, a futam első felében az élen autózó Fernando Alonso előtt, aki csak az ötödik helyen zárt, ráadásul egy kör hátrányban hazai közönsége előtt.
Bár az előzési zóna – a korábbi versenyekkel ellentétben – nem működött, egy izgalmas futam szemtanúi lehettünk, kemény küzdelmeket láthattunk a pályán, pedig az elmúlt években az egyik legunalmasabb versenyeknek adott otthont Barcelona.
--------------
Meleg, napos időben vette kezdetét a szezon ötödik állomásának helyet adó Spanyol Nagydíj, ahol a levegő hőmérséklete 26, az aszfalté pedig 34 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
A pole pozícióból induló Mark Webber ugyan jól kapta el a rajtot, ám figyelnie kellett csapattársára, Sebastian Vettelre, aki olyannyira elvonta a figyelmét, hogy a negyedik rajtkockából startoló Fernando Alonso a belső íven beszúrt melléjük, és elsőként vette a célegyenes utáni kanyart.
A Ferrari spanyol pilótáját Vettel és Webber követte az első háromban, míg Lewis Hamilton a negyedik helyen folytatta tovább a küzdelmet Vitaly Petrov és a Mercedes duója, Michael Schumacher illetve Nico Rosberg előtt.
A tízedik körben megkezdődött a kiállások első köre. Vette, majd Webber és Alonso érkezett meg a bokszutcába, majd szépen sorban a többiek. A Ferrari spanyolja maradt az élen, de teljesen megkapta a nyakára Vettelt, illetve Hamiltont, aki a kiállás alkalmával átlépett Webberen.
Az élen kezdett kialakulni egy négyes (Alonso-Vettel-Hamilton-Webber), ám mivel a Ferrarit egyikük sem tudta megfogni, a Red Bull világbajnoka a 19. körben ismét kiállt, ezúttal az új szett lágy gumikért, akit egy körrel később Alonso követett, ugyanis kezdtek fogyni gumijai.
A két világbajnok helyet cserélt egymással a második kiállást követően: Vettel simán elment Alonso mellett, és átvette tőle a vezetést, aki mögött egy hosszabb második etappal operáló Hamilton sorakozott fel, az őt követő Ferrari és Red Bull előtt.
Webber mindent megtett, és szemmel láthatóan gyorsabb volt, de nem tudott elmenni Alonso mellett, így csúnyán beragadt a negyedik helyen, miközben Hamilton egyre közelebb került az élen autózó Vettelhez.
Webber és Alonso egyszerre állt ki harmadik kerékcseréjére. A két pilóta szinte fej-fej mellett haladt a bokszutcában, azonban a Red Bullnak be kellett sorolnia a Ferrari mögé, így nem változott a sorrend.
Az energiaital-gyárosok még csak a 300 km/h-s sebességet sem tudták elérni, így az előzési zónában nem jelentettek veszélyt a többiekre, ami miatt Webbernek át kellett gondolnia taktikáját, így nem használta a KERS-t a célegyenesben, azt a lassabb részekre tartogatta.
Miközben Alonso és Webber óriási csatát vívott egymással a kemény keverékű abroncsokon, Button egyre inkább közelebb került hozzájuk a lágy gumikon, melyeken körönként két másodperccel gyorsabb volt náluk, így mindkettőjükön átlépett.
Az élen állók is kiálltak harmadszor, a többiekhez hasonlóan a keményebb gumikat kapták meg, ám Vettel megtartotta előnyét Hamiltonnal szemben, így nem változott a kettőjük közötti sorrend.
A Ferrarinál érdekes döntés született, Alonsót kihívták a bokszba, pedig mindössze tíz kört teljesítetett a keményebb keverékeken, miközben Webber kint maradt, és folyamatosan futotta a jobbnál jobb köröket. Az olaszok ráadásul szintén kemény gumikat tettek fel a spanyol pilóta autójára, hogy azokon teljesítse a versenytáv hátralévő részét.
Ahogy arra számítani lehetett, az elmúlt futamhoz hasonlóan, Button más taktikát választott, mint a többiek, és négy helyett csak három kiállást tervezett be, bízva abban, hogy spórolni tud a gumikkal.
A kiállások utolsó körét követően Vettel két másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit Button követett a harmadik helyen, de a McLaren brit pilótája nem lehetett nyugodt, hiszen Webber rohamléptekben zárkózott fel rá a lágy gumikért, miközben ellenfele a használt kemény keverékeken futott.
Tíz körrel a vége előtt Hamilton teljesen megérkezet Vettel mögé, és előzési pozícióba került a világbajnokkal szemben, így a célegyenesben lehetősége volt használni az előzést elősegítő hátsó szárnyrendszert.
A McLaren versenyzője ugyan mindent megtett, de nem tudott átlépni ellenfelén, így Vettel idei negyedik futamgyőzelmét aratta Barcelonában, ahol egy izgalmas, és mozgalmas versenyt láthattunk.
Button behozta a harmadik helyre a McLarent, a tempójából visszavevő Webber előtt, akit a jól kezdő Alonso követett az ötödik pozícióban, már egy kör lemaradásban.
A Mercedes duója, Schumacher és Rosberg következett, Nick Heidfeld előtt, aki az utolsó pozícióból, friss lágy abroncsainak köszönhetően, feljött a nyolcadik helyre.
Az első tíz, pontszerzők sorát a Sauber versenyzőpárosa, Sergio Perez és Kamui Kobayashi zárta, miután az utolsó körökben Felipe Massa – vélhetően egy technikai probléma miatt – feladni kényszerült a küzdelmet.
1. Vettel Red Bull-Renault 1:39:03.301
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 0.630
3. Button McLaren-Mercedes + 35.697
4. Webber Red Bull-Renault + 47.966
5. Alonso Ferrari + 1 kör
6. Schumacher Mercedes + 1
7. Rosberg Mercedes + 1
8. Heidfeld Renault + 1
9. Perez Sauber-Ferrari + 1
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1
11. Petrov Renault + 1
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1
13. Sutil Force India-Mercedes + 1
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1
15. Maldonado Williams-Cosworth + 1
16. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 2
17. Barrichello Williams-Cosworth + 2
18. Trulli Lotus-Renault + 2
19. Glock Virgin-Cosworth + 3
20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 3
21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 4
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:26.727
Nem értek célba
Massa Ferrari 60 kör
Kovalainen Lotus-Renault 49
Liuzzi HRT-Cosworth 29
5 futam után a bajnokság állása:
1. Vettel 118 1. Red Bull-Renault 185
2. Hamilton 77 2. McLaren-Mercedes 138
3. Webber 67 3. Ferrari 75
4. Button 61 4. Renault 46
5. Alonso 51 5. Mercedes 40
6. Rosberg 26 6. Sauber-Ferrari 11
7. Heidfeld 25 7. Toro Rosso-Ferrari 6
8. Massa 24 8. Force India-Mercedes 4
9. Petrov 21
10. Schumacher 14
11. Kobayashi 9
12. Buemi 6
13. Sutil 2
14. Di Resta 2
15. Perez 2
|