>> FŐOLDAL >> HÍREK Információk a száguldó cirkusz világából >> KAPCSOLAT Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés
Szerkesztő: Márti [20]
Nyitás: 2010. december 1. Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1 Design: Mindig saját készítésű Kategória: Autó-motor Kapcsolatok: @ |www|www| Hírforrások: #1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10; #11
Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs.
LEWIS
Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel.
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!
Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.
A mclarenes Lewis Hamilton és a NASCAR sztárja, Tony Stewart is élvezte, hogy egymás autóiban róhatták a köröket kedden, a Watkins Glen International nedves pályáján.
A 2008-as világbajnok volt az első, aki megtehetett néhány kört a 3,4 mérföld hosszú aszfaltcsíkon, miután korábban próbaútra vitte az MP4-23-at. Hamilton egy kis "burnouttal" fejezte be etapját az egyenesben, mielőtt a figyelem a kétszeres NASCAR Sprintkupa bajnokra, Tony Stewartra terelődött volna, aki esőgumikon vezette a McLarent, mivel a pálya még nem volt teljesen száraz.
Az autócserét követően Hamilton elmondta, hogy az első NASCAR-os élmény gyorsan elfelejtette vele a kellemetlen Kanadai Nagydíjat.
„Úgy éreztem ma magam, mint egy kölyök” – kezdte élménybeszámolóját a brit versenyző. „Nagyon jó ismét gyereknek lenni. Ez olyan, mint amikor gokartoztam, annyira szórakoztató volt.”
„Míg a Formula–1-es autó vezetése nagyon szórakoztató, a versenyzői oldala igen komoly, mintahogy azt manapság gondolom ez után a nagyon kemény hétvége után… Még reggel is bennem volt ennek a kemény hétvégének az érzése. Amikor azonban nőtt az izgalom, és amikor beszálltam az autóba, egyszerre sikerült megfeledkeznem az előző hétvégéről.”
„Épp mondtam Tonynak, hogy annyira szuper lesz – a régi szép időkben voltak olyan versenyzők, akik hétről hétre képesek voltak különböző versenyeken, különböző kategóriákban részt venni. Én pedig mondtam, hogy ha akarsz, gyere és vezess egy Formula–1-es autót egy hétvégén, és majd meglátjuk, hogy menne, és fordítva… Tudom, hogy ez manapság nem lehetséges, de igazán szuper lenne, ha az lenne.”
A 26 éves versenyző elismerte, hogy lenyűgözte a nehéz Chevrolet Impala kezelése, amint megpróbálta belőle kihozni a maximumot a nedves körülmények között. Hamilton emellett azt is elmondta, hogy a körülményekhez képest meg volt elégedve az erővel és a tapadással, és úgy tűnt, elegendő tapasztalattal rendelkezett ahhoz is, hogy a kanyarokban drifteljen a NASCAR-autóval.
„Úgy tudom, ez az autó háromszor nehezebb egy Formula–1-es autónál, valójában azonban nem érzik ennyire nehéznek” – folytatta Hamilton. „A fékek meglepően jók voltak, Tony pedig elmondta, hogy általában hol fékeznek száraz körülmények között, és nem hiszem, hogy túl messzire fékeztem volna ezektől a részektől az esőben”.
„Míg a tévében úgy tűnt, mintha állandóan driftelnék, én nem éreztem, hogy ezt tenném. Meglehetősen stabilnak érzett a hátsó rész. A tapadás meglehetősen jó volt minden kanyarban.”
Stewart – Hamiltonhoz hasonlóan – szintén szuperlatívuszokban beszélt csereautója, a McLaren fékezési erejéről, valamint elmondta, hogy az F1-es autót vezetve most már érti, miért is olyan nehéz az elsőzés a száguldó cirkuszban, mivel a szériakocsihoz viszonyítva a féktáv nagyon kicsinek tűnik.
Annak ellenére, hogy öt alkalommal nyert a NASCAR-ban Watkins Glenben, ez volt az első alkalom, hogy Stewart a pálya teljes hosszán vezetett, hiszen a NASCAR-futam a pálya egy rövidített, 2,4 mérföldes részén folyik.
„Van már tapasztalatom az IndyCaros versenyzésből, így ismerős a leszorítóerő, bár nem ez a szintű, és még soha nem vezettem IndyCart utcai pályán” – magyarázta az amerikai Stewart. „Úgy gondolom azonban, hogy ami a legszembetűnőbb dolog volt, az az, hogy milyen hihetetlenül hatékonyak és jók a fékek, és milyen messzire mehetsz.”
„Soha nem nyílt lehetőségem arra, hogy megtapasztalhassam, mire is képes ez az autó a fékezési zónában, hihetetlen azonban, hogy mennyire előre tudsz törni a kanyarokban, és látni, hogy miért nehéz ezeknek a srácoknak az előzés, mivel nem egy nagy távolság, mire leveszed a lábad a gázpedálról és a fékre rakod, amikor irányt váltasz.”
„Ezért, a nehéz előzések miatt, még nagyobb elismerés jár ezeknek a srácoknak, és azért, amire ezek az autók képesek. Hihetetlen a mögötte rejlő technológia.”
A 40 éves versenyző ezt követően azzal viccelődött, hogy bizony le kellene adnia néhány kilót, ha valóban a határon akarna autózni a McLarennel, majd elismerte, hogy igen óvatosan autózott csak a 2008-as világbajnoki autóval.
„Nos, az első gondolatom az volt, hogy több mint 10 kilótól meg kéne szabadulnom azonnal. Ismét mennem kéne és az edzőteremben dolgoznom. Azt gondolom azonban, hogy az autó határa valószínűleg tovább mutat annál, mint amit még mindig képzelek róla.”
„Tudom, hogy nem hozhatok ki mindent az autóból, hibázni nem akarsz, nem akarod, hogy öt százalékkal túllépd a limitet és nehéz helyzetbe kerülj. Hihetetlen, milyen jó ezeknek az autóknak a kezelhetősége.”
A Hamilton és a Stewart közötti versenyautó cserét a Stewart Haas Racing és McLaren szponzora, az Exxon Mobil szervezte.