Hírek : Pirelli: Szükségünk van az évközi tesztekre |
Pirelli: Szükségünk van az évközi tesztekre
2011.07.06. 17:20
Több pontban is módosítana a szabályzaton a Pirelli, amely segítené őket abban, hogy a legjobb termékeket készíthessék a csapatok számára. A végső döntés azonban az istállók kezében van, akik egyelőre nem sok érdeklődést tanúsítottak a gumigyártó igényei iránt. |
Az idei év új gumiszállítója, a Pirelli eddig alaposan kitett magáért, hogy a csapatok kérése szerint alakítsa konstrukcióit, így a gumik szerepe alaposan átértelmeződött a Forma-1-ben a korábban megszokottakhoz képest.
Az olasz gyártó mindezt úgy érte el, hogy a teszttilalom miatt az ő lehetőségeik is meglehetősen korlátozottak voltak, hiszen így csak egy 2009-es Toyotával tudták a versenyek között pályán is kipróbálni újításaikat, amely autó már elavultnak számít a mai fejlesztési tempó, és az állandó szabályváltozások miatt.
"Az autónak nem megfelelő méretű a benzintankja, és a DRS is hiányzik róla" - mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. - "A 2013-as szabályok valószínűleg kisebb leszorítóerőt és magasabb csúcssebességet fognak eredményezni, szóval le kell ülnünk, hogy megoldást találjunk."
A szakember szerint nem tartható fenn tovább ez az állapot, hiszen így a nem megfelelő visszajelzések miatt ők sem képesek legjobb gumikat szolgáltatni a mezőny számára, és mielőbbi változásokat sürget.
"Ez egy valódi probléma a teszteléssel kapcsolatban" - mondta. - "És az idő előrehaladtával egyre nagyobb gond lesz, hogy nem férünk hozzá a jelenlegi autókhoz, ráadásul úgy tűnik, senki sem akar számunkra választ vagy megoldást nyújtani."
"Ugyan a Toyota szép munkát végzett, de csak eddig tudtunk jutni velük. Jó partnerei akarunk lenni a sportnak, a legjobb termékeinket szeretnénk előállítani, de amíg teszteken nem nyerünk megerősítést az eredményeinkről, addig ez egy kicsit nehezebb lesz."
Hembery amiatt aggódik leginkább, hogy az istállók vezetői egyelőre nem sok érdeklődést mutatnak a gumigyár alapvetőnek tűnő igényei iránt, viszont bizonyítva, hogy nem csak ölbe tett kézzel várja a megoldást, néhány lehetséges ötlettel is előállt.
"A csapatoknak könnyű azt mondaniuk, hogy 'nem, nem, nem'" - mondta. - "Nekünk azonban valóban szükségünk van egy alternatívára, ami nem vezet olyan vádaskodáshoz, hogy egyetlen csapatnak akarunk kedvezni. Az ilyenek nem érdekelnek minket."
"Talán mindig másik autóval kellene tesztelnünk. Vagy, mivel mindenki a McLaren elektronikus rendszerét használja, leblokkolhatnánk az információ áramlását a csapatok felé, de akár elérhetővé is tehetnénk őket mindenki számára. Több módon is csinálhatnánk."
A Pirelli nem csak a tesztek visszahozásában változtatna a jelenlegi szabályokon. Terveik között van egy külön az időmérő edzésekre készített keverék, valamint a Q3 szabályainak módosítása is, ami megszüntetné a gumispórolás lehetőségét. A gyártó előreláthatólag szeptemberben ül majd össze tanácskozni az istállók képviselőivel, és Hembery elismeri, hogy a végső döntés nekik kell majd meghozni.
"Valószínűleg a nyári szünet utáni egyik versenyhétvégén hozakodunk majd elő a témával" - mondta. - "Leülünk, és azt mondjuk nekik: 'Nézzétek, ezt tanultuk ebben az évben, úgy gondoljuk, ezt a ti érdeketekben jobban is csinálhatnánk, szeretnétek-e, hogy ilyen legyen?'"
"Végső soron mi csak partnerek vagyunk a csapatok számára, így nekik is el kell mondaniuk a véleményüket. A világ összes ötletével előállhatunk, de ha ők nem akarják, hát nem akarják."
|