Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : BRIT NAGYDÍJ: FUTAMELŐZETES

BRIT NAGYDÍJ: FUTAMELŐZETES

  2011.07.07. 17:12

Úgy fogadja egy új pálya a Forma-1-et Silverstone-ban, hogy tavaly óta egy négyzetmétert sem változtattak az aszfaltcsíkon - csupán a célegyenest költöztették máshová, és modern kiszolgáló létesítményeket építettek köré. Újdonság lesz a spéci motorvezérlés eltűnése is.


Hiába brit Bernie Ecclestone, aligha nevezhető szíve csücskének a Forma-1 bölcsőjének tekintett Silverstone. A sportág főnöke sokáig úgy gondolta, a létesítmény elavult az évtizedek folyamán, különösen az utóbbi években gombamód szaporodó úgynevezett modern pályákhoz képest. Egyszer azt mondta, ha meg kellene mutatnia valakinek, hogyan kell nagydíjat rendezni, Silverstone lenne a legutolsó hely, ahová elvinné. Akkor rágott be különösen, amikor egy esős edzésnapon sártengerré változott a helyszín környéke, és éveken át mozgolódott, hogy máshová vigye a Brit Nagydíjat.

2009-re nyélbe is ütötte a megállapodást Donington vezetőségével, csakhogy a gazdasági válság meghiúsította a pálya átépítését, így "ha ló nincs szamár is jó" alapon Silverstone-ban maradt a verseny. Tulajdonosa, a Brit Autóversenyzők Klubja a fenyegetést elkerülve igyekezett hosszú távra biztosítani a helyszín pozícióját a versenynaptárban, és kiharcoltak egy 17 évre szóló szerződést. Cserébe vállalták a terep modernizálását 28 millió fontért, aminek részeként előbb 5141-ről 5891 méterre növelték az aszfaltcsík hosszát, és vadonatúj kiszolgáló létesítményeket építettek.

A körítés mellett a versenyzést is jobbá kívánták tenni a módosításokkal, amit tavaly a 26 előzés szemléltetett, szemben az előző négy száraz futam 8,5-es átlagával. "Úgy vélem, az új vonalvezetés valamelyest megkönnyítette az előzést, mert a régi olyan gyors volt, hogy szinte lehetetlen volt közelről követni egy másik autót" - mondta Adrian Sutil. Lewis Hamilton szerint a DRS-sel és a KERS-sel idén még jobb lehet a helyzet. "Tényleg azt gondolom, hogy általuk ez lesz a történelem egyik legjobb Brit Nagydíja" - jósolta.

No nem mintha bárkinek is baja lett volna a régi Silverstone-nal, ahol 1950-ben az első F-1-es viadalt rendezték. A szurkolók rendszeresen jó hangulatot varázsoltak ide, és a pilóták is imádták/imádják a vonalvezetését, még a tavaly debütáló új szakasszal is. Idén annak ellenére jelentős változás lesz rajta, hogy az összes kanyart érintetlenül hagyták: a célegyenest a komplett boxutcával együtt áthelyezték a Club és Abbey kanyarok közé, kiegészítve egy új médiaépülettel, versenyirányító toronnyal és kiállító teremmel. A munkálatokkal tavasszal végeztek, összesen 1200 tonna acélt és 3450 köbméter betont használtak fel az építkezés során, melyen több mint száz munkás dolgozott folyamatosan. A "Wing" fantázianévre keresztelt, ikonnak szánt épület legmagasabb pontja 30 méter magasra nyúlik.

A relokalizáció velejárója, hogy a rajt-cél egyenes átkerül a pálya egyik feléről a másikra. Bár egy kör hossza változatlan marad, a valóságban azért mégsem lesz minden ugyanúgy, mint eddig. A start után ismét egy padlógázas, a kevésbé jó autóknak egy majdnem padlógázas kanyar várja a versenyzőket, majd következik három lassabb forduló, a Loop, a Brooklands és a Luffield - az első körben tehát nagyobb tolongás várható a mezőnyben, miközben a közkedvelt Copse, Maggotts-Becketts kombináció, a Stowe és a Club későbbre tolódik. Élvezeti értékükből ez semmit sem von le, viszont a kör második felében, a korábban megszokottnál kopottabb gumikkal kell áthajtani ezeken a lendületes íveken az időmérőn.

Rubens Barrichello egy gyakorlati problémára is felhívta a figyelmet. "Tudjuk, hogy mindegyik kanyar el van nevezve, de a versenyzők hajlamosak inkább a számukat mondani a nevük helyett a rádióban" - nyilatkozta. - "Emlékeznünk kell rá, hogy az Abbey, amely korábban a 11-es kanyar volt, mostantól az 1-es kanyar lesz! Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy ez nem okoz gondot." Az átállás azért nem megy könnyen, Heikki Kovalainen például az előzetesében még mindig első szektorként hivatkozott a Copse és a Stowe közti szakaszra.

Szélvészgyors cikázás

Az említett két kilométeres pályarész a hétvége sava-borsa a versenyzők számára. 272 km/h-s átlagtempóval száguldanak át rajta, és a 25 másodperc során egyszer sem lassítanak 195 km/h alá. Szinte fékezésre sincs szükség, csupán a Beckettsnél kell kicsit lenyomni a pedált, de ott sem tövig, csak körülbelül a harmadáig. "Sok múlik a 11-es és 14-es kanyar közti kombináció megfelelő teljesítésén" - közölte Michael Schumacher. - "Ha elrontjuk az első kanyart, még az utolsóban is szenvedünk miatta."

Persze a gyors irányváltások inkább kínlódást, mintsem élvezetet jelentenek, ha rossz az autó balansza. Silverstone követeli meg az egyik leghatékonyabb aerodinamikát a szezon folyamán, tehát a csapatok nagy leszorítóerőt használnak. A mérnökök feszesre hangolják a futóművet, ami abból a szempontból is jó, hogy az útfelület sima, még a kisebb bukkanókat is eltüntették 2010 óta a Copse és az Abbey környékéről.

Érdekes lesz nézni, hogy az időmérőn milyen hatással lesz az állítható hátsó szárny aktiválása a balanszra a gyors kanyarokban: a lecsökkent leszorítóerő akár komoly balesetekhez is vezethet. A kvalifikáción mintegy 3,35 kilométeren át lehet majd használni a DRS-t, a futamon pedig az új hajtű utáni Wellington egyenesben lesz kijelölve a zónája.

A hosszú, lendületes szakaszon egyszer sem kell lentebb váltani a 4-es fokozatnál, részben ennek köszönhetően egy pihentetőbb menet vár a fékekre és sebességváltókra a hétvégén - utóbbi tény jó hír Mark Webbernek, akinek vigyáznia kellett az egységére a valenciai futam vége felé. Körönként 43-szor kell váltani, továbbá 8 alkalommal fékezni, épp ezért szokatlan módon a fékeknek nem a túlhevülése, hanem a lehűlése jelenthet problémát. Mindössze két helyen vannak erősebb igénybevételnek kitéve.

A pálya másik arculata a Vale féktávjánál kezdődik, 95 km/h-ra lassulnak le az autók, és a Luffield jobbosáig tartó részen 200 km/h-ra csökken az átlagsebesség. A gyors kanyarokból csak a Club és az Abbey marad itt hírmondónak, utóbbinál adott esetben kis gázelvétel szükséges. "Tavaly meglehetősen csúszós volt, mert frissen építették, de arra számítok, hogy idén jobb lesz" - vélekedett a kanyarról Schumacher, amely után a legkeményebb féktáv következik, ahol 295-ről 123 km/h-ra esik a tempó.

Nem véletlen, hogy a beállításoknál figyelembe kell venni a kacskaringósabb egységet. "Ez a pálya díjazza a hatékony aerodinamikát, ugyanakkor az új szakaszán fontos a tapadás alacsony sebességnél is" - erősítette meg Norbert Haug. A lendületes kanyarokhoz szükséges balansz javítása mellett az alulkormányzottság kiküszöbölésére is alkalmas az első szárny dőlésszögének meredekebbé tétele, ezzel a megoldással sokszor élnek a csapatok.

A motorok terhelése valamelyest meghaladja az átlagot - egy körben 66-70 százalék a padlógázas szakaszok aránya -, bár különösebben hosszú, 1 kilométeres egyenes nincs Silverstone-ban: a V8-asoknak egyhuzamban 13,7 másodpercen át kell a legtovább pörögniük. Teljesítményükre jó hatással van a hűvös brit levegő. A szigetország szelessége viszont megzavarhatja a csapatokat az ideális váltóáttételezés kiválasztásánál, lévén az aszfaltcsík sík terepre, egy hajdani katonai repülőtérre épült. A változó szélirány miatt túl korán vagy késve érheti el maximális fordulatszámát a motor az egyenesekben. Az áttételezés tekintetében a Lotus ismertetett néhány trükköt: az 1-es fokozatot célszerű hosszabbra venni a rajtrács alacsony tapadása miatt, a 2-es és 4-es fokozat hosszabbra vétele pedig a harmadik szektorban, illetve az 5-ös kanyarnál segíthet.

A sodrós íveknek örülnek a pilóták, a gumik viszont, ha tudnának, sírnának. "Silverstone jellemzően keményen bánik a gumikkal a terhelés következtében, ráadásul az aszfalt is meglehetősen durva" - mondta a Sauber műszaki főnöke, James Key. A Pirelli logikusan a kemény és a lágy keveréket küldi bevetésre. Előbbi esetében nem a tartósság, inkább a felmelegítés jelenthet nehézséget, bár feltehetően zömmel utolsó etapjaikra fogják tartogatni az istállók ez a fajta abroncsot. A taktikánál érdemes figyelembe venni, hogy a boxutcában jelentős darabot lehet levágni a pályából, így a kerékcsere nem jár kiugróan nagy időveszteséggel.

Kifújt diffúzorok

A csapatok többségének nem kell sokat utaznia Silverstone-ba, mivel a mezőny több mint felének (Force India, Lotus, McLaren, Mercedes, Renault, Red Bull, Virgin, Williams) szinte a "szomszédban", 150 kilométeres körzeten belül van a központja. Nekik jól jöhet, hogy közel van a főhadiszállás: a forró befújásos diffúzorok betiltása miatt meg fog változni az autók viselkedése, ezért sok elemzés vár az istállókra a hétvégén. Nem árt, ha gyorsan át lehet ugrani a gyárba egy kísérleti alkatrésszel módosítás vagy vizsgálódás céljából.

Az FIA a Brit Nagydíjtól illegálisnak tekinti, amennyiben teljesen nyitva marad a pillangószelep, illetve üzemanyag kerül a motorba gázelvételkor. Eddig késleltetett gyújtással oldották meg, hogy ilyenkor is áramoljon a nagy energiájú kipufogógáz a diffúzorba, növelve az autó hátuljának leszorítóerejét. A megoldás száműzésével új fejezet kezdődhet a bajnokságban, a csapatok a Williams, a Virgin és a Hispania kivételével kénytelenek átalakítani kipufogóikat, hogy stabil maradjon az autó a féktávokon.

Folyik a találgatás, hogy ki mennyit lassul ezáltal, és bár természetesen minden érintett kis veszteségre számít, egyöntetű vélekedés szerint a technikát legjobban kidolgozó Renault és a Red Bull teljesítménye romolhat legnagyobb mértékben relatíve. Utóbbinál fél másodperc körüli értéket tippeltek. Nyilván minden alakulat kiszámolta, hogy a csökkenő leszorítóerő mekkora hátrányt jelent, ez azonban csak az érem egyik oldala, a helyzet ennél összetettebb.

"Két külön tényező okoz veszteséget" - magyarázza James Allison, a Renault technikai igazgatója. - "Az egyik, hogy csökken a leszorítóerő, a másik pedig, hogy ez befolyásolja az autó balanszát." Elsősorban fékezéskor válhatnak izgágává a kocsik, és az előrejelzések szerint a kanyarok közepén alulkormányzottság mutatkozhat.

A Red Bullon ugyanakkor nem nagyon lehetett fogást találni az előírások átírásával az elmúlt másfél évben. Az aerodinamika régóta az erősségeik közé tartozik, szóval ismét favoritként várják a hétvégét. A McLarennél pesszimistán nyilatkoztak Valencia után, de azóta kisiklásnak aposztrofálták a legutóbbi viadalt, és ismét a győzelem a téma náluk. Hogy ne csak üres szólamként tegyék ezt, számos fejlesztéssel készülnek. A Ferrari számára most fog kiderülni, hogy a lassabb pályákon tanúsított erős formájuk fellángolás volt-e, vagy hosszabb távon is harcba szállhatnak-e a győzelemért.

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!