Hírek : A PIRELLI KÉSŐI BOXKIÁLLÁSOKRA SZÁMÍT |
A PIRELLI KÉSŐI BOXKIÁLLÁSOKRA SZÁMÍT
2011.07.23. 15:31
A rajongóknak kedvezhet, hogy a Pirelli szerint a Német Nagydíj záró szakaszában fognak a csapatok kereket cserélni a lágy gumikról a közepes keverékekre.
A jelenlegi adatok alapján a 1,5 másodperc különbség van a különböző keverékkel futott körök között, és ez egy szokatlan stratégiát vetít előre a futamra.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery szerint, ha az időjárás száraz marad, akkor a pilóták megpróbálnak annyi kört futni a két szett lágy gumin, amennyit csak lehet, és a lehető legkésőbb váltanak a lassabb közepes keverékre.
„A hétvége előtt 20 kört jósoltunk a lágyabb keverékeknek, de egyes csapatoknál ez akár 30 kör is volt az edzéseken. Ez egy vagy két boxkiállást jelent.”
„Olyan taktikát látnánk szívesen, ahol a versenyzők egészen a végéig lágy gumikon futnak, és a verseny utolsó 3-4 körében váltanak csak a közepes keverékre. Néhányan az első etapot fogják hosszúra nyújtani a lágyon, aztán váltanak a keményebbre, és kipróbálják az egy kiállást.”
Hembery szerint a közepes keverék gumikopása nem számottevő, és a pálya karakterisztikája és felülete sem terheli túlságosan a gumikat.
„Szinte alig kopik. Jelenleg 100 körre tesszük az élettartamát, így akár két futamot is kibír. A szezon elején senki nem hitte, hogy meg tudjuk ezt csinálni, de mi már akkor is megmondtuk, hogy képesek vagyunk rá.”
„Itt hideg van, és a csapatok láthatóan kezdik megtanulni, hogyan használják jól a gumikat, mind a vezetési stílussal, mind a beállításokkal. Minden csapat javított a köridőkön minden új szett gumival.”
„Most furcsa a helyzet: Törökországban mindenki azon aggódott, hogy négy kiállásos futamok elé nézünk, most meg attól tartunk, hogy túl konzervatívok leszünk, és visszatérnek az egy kerékcserés futamok. Ez mind függ a csapatoktól, az autók fejlesztésétől és az időjárási körülményektől.”
|