Hírek : Hamilton mérnöke összefoglalta a vasárnapi bakit |
Hamilton mérnöke összefoglalta a vasárnapi bakit
2011.08.02. 22:29
A McLaren vezető versenymérnöke, Paddy Lowe összefoglalta, mi vezetett ahhoz, hogy a futam első felében vezető Lewis Hamilton csak 4. lett a Magyar Nagydíjon.
Ígéretes kezdés után negatív fordulatot vett Lewis Hamilton versenye a Hungaroringen. A brit az 5. körben az élre állt, és egészen a futam feléig vezetett, de ekkor ő, illetve a McLaren is több hibát vétett, így végül 4. lett.
Paddy Lowe, a wokingiak vezető versenymérnöke elismerte, akkor rontottak először, amikor a szuperlágy gumikat adták oda a pilótának a harmadik boxkiállásnál.
"Hogy miért nem Lewis nyert? Nos, nem tudom az okok fontossági sorrendjét, de egyrészt azért, mert az opciós gumikat raktuk fel az elsődleges keverék helyett. Mindazonáltal azokat sem tudta volna munkára fogni az első gumikat érintő proléma miatt" - közölte Adam Cooper szakújságíróval. - "Úgy látszott, őt jobban sújtja a bal első abroncs kopása."
"Azt gondoltuk, nagyjából hasonlóak lesznek a stratégiák. Senki sem tudta, meddig bírják ki az elsődleges gumik, ez jelentette a bizonytalanságot abban a taktikában, hogy a végéig használjuk őket."
Mivel Hamiltonnak szükséges volt még egy kerékcsere, a McLaren több más csapathoz hasonlóan tévesen úgy határozott, behívják pilótájukat intermediate gumikért a menet közben eleredő esőben.
"Egy körrel előtte azt mondta, 'a körülmények megfelelők a száraz pályás gumikhoz'. A feltételek azonban romlottak, ezért mi döntöttünk, nem ő. Neki nem is álltak rendelkezésére az adatok" - nyilatkozta Lowe. - "A radar még több esőt jelzett előre".
"Tetézte a bonyodalmakat, hogy a vizesebb első szektorhoz más abroncsok voltak jók, mint a másodikhoz és a harmadikhoz. A másodperc törtrésze alatt kellett döntéseket hozni, nem volt meg az az előny, hogy van 2-3 körünk a kiértékelésre."
"Szektorról szektorra elemeztünk, ráadásul mire birtokunkba jutott egy adat, már történelemmé vált, ugyanis vagy erősödött, vagy enyhült azóta a csapadék intenzitása."
Végül hamar bebizonyosodott, hogy felesleges volt a kerékcsere, pár kör múlva az összes interre váltó versenyző visszatért a slick gumikhoz. Ráadásul Hamilton még egy áthajtásos büntetést is kapott, amiért kiterelte a pályáról Paul di Restát. A 2008-as világbajnok azzal szabálytalankodott, hogy figyelmetlenül fordította vissza autóját a menetirányba, miután megpördült a sikánnál. A vezető versenymérnök szerint azonban ha nem így cselekszik, "még több helyet veszített volna, mert meg kellett volna várnia, amíg elmegy mellette (Sebastian) Vettel és a többiek."
Lowe a kalandos vasárnap után megdicsérte Hamiltont. "Szép munkát végzett, hogy mindezek ellenére 4. lett" - mondta.
|