Hírek : Ecclestone nem akar elektromos meghajtást a boxban |
Ecclestone nem akar elektromos meghajtást a boxban
2011.08.05. 21:53
Bernie Ecclestone szerint az elektromos meghajtás nem való a Forma-1-be, ezért kijelentette, nem támogatja az újítás 2014-es bevezetését. Úgy véli, az ötlet egyenesen Max Mosley-tól származik. Beszélt a versenynaptárról is, melyben további változások lehetnek.
Az FIA által előterjesztett 2014-es szabálytervezet sok új érdekes megoldást tartalmaz, melyek közül a legkülönlegesebb talán az elektromos vezérlés bevezetésének ötlete, mely szerint az autók a boxutcában kizárólag ilyen üzemmódban haladhatnak.
Noha a technikai fejlődés és a környezettudatosság hírvivőjeként elsőre jól hangzik ez az elképzelés, néhányan már kifejezték aggodalmukat a boxban hang nélkül közlekedő autók veszélyeit illetően. Ugyanezen a véleményen van Bermie Ecclestone is, aki először foglalt állást a témában, és azonnal kategorikusan elutasította az elektromos meghajtás meghonosítását az autósportok királykategóriájában.
"A Forma-1 nem a megfelelő hely az elektromos motorok számára" - jelentette ki a Daily Expressnek adott nyilatkozatában. - "A közönség eltűnik, amint a GP3 kezdetét veszi, mert az nem elég hangos. A túraautó világbajnokságban kellene használni, aztán pedig az utcai autókban. Én is ezt használom, van egy Lexusom."
"Ez olyan, mintha a balett táncosok tornacipőt húznának. Sokkal kényelmesebb, de egyszerűen nem működik. Semmi esély nincs rá, hogy elektromos meghajtás legyen a boxutcában. Emberek halhatnak meg, amiért nem hallják az érkező autókat."
Ecclestone arra is rávilágított, hogy ez az ötlet még az FIA korábbi elnökétől, Max Mosley-ól származik, aki továbbra is a háttérből mozgatja a szálakat, és gyakran még mindig az ő akarata érvényesül a szabályokban.
"Nem hibáztathatjuk Jean Todtot, mert az egészet Max kezdte. Eredetileg az ő ötlete volt, amit most akar keresztülvinni" - magyarázta.
Ecclestone válaszolt néhány, a jövő évi versenynaptárral kapcsolatos kérdésre is. Elmondta, az eredetileg évadnyitóként szereplő Bahreini Nagydíj azért került a szezon végére, mert a kormánynak több időre van szüksége a belpolitikai helyzet helyreállítására.
"Nem akartak az elején lenni, így feje tetejére kellett állítanom az egész naptárat" - bosszankodott, miközben a bahreini pálya szóvivője úgy véli, hőmérséklet szempontjából a november számukra a legkedvezőbb hónap, mivel akkor várhatóan hűvösebb lesz, mint a már megszokott tavaszi időpontban.
A 80 éves üzletember tisztában van vele, hogy a szezon végi sűrű naptár miatt a csapatok már kifejezték nemtetszésüket, azonban nem érzi, hogy kötelessége lenne eleget tenni a kérésüknek.
"Nem a csapatok állítják össze a naptárat, hanem én. Nem jöhetnek hozzám a javaslataikkal, mert ez az én döntésem lesz. Ha valaki is tenni fog valamit, akkor az én leszek" - mondta hatalmát fitogtatva.
Mindazonáltal koránt sem biztos, hogy ez lesz a naptár végleges változata, hiszen ismét az Amerikai Nagydíj körül merültek fel a kérdések. Kiderült ugyanis, hogy nincs közvetlen repülőjárat Austin és Sao Paulo között, ami megnehezíti a csapatok számára, hogy Texasból eljussanak Brazíliába, ahol a következő hétvégén rendeznék a szezonzáró versenyt.
|