Hírek : A McLaren szerint a DRS felforgathatja a monzai futamot |
A McLaren szerint a DRS felforgathatja a monzai futamot
2011.09.03. 20:29
A McLarennél úgy vélik, az Olasz Nagydíjon először bevezetésre kerülő két különálló DRS zóna látványos előzéseket és akár meglepő végeredményt is hozhat. Jenson Button szerint az állítható hátsó szárny soha nem látott értékkel fog bírni az üldöző pilóták számára.
Noha a McLaren nagy reményekkel tért vissza a nyári szünetről, a Belga Nagydíj csalódással zárult számukra, így a jövő hétvégén Monzában rendezett futamon visszavágásra készülnek.
A csapatnál arra számítanak, a hétvége alakulását könnyen a feje tetejére állíthatja a DRS, ami a hosszú egyeneseiről híres pályán különösen fontos szerephez fog jutni. A versenyen ráadásul két helyen is fel lehet majd nyitni a hátsó szárnyat, miután az FIA a célegyenes mellett az Ascari sikán előtti padlógázos szakaszon is engedélyezi a rendszer használatát.
"Úgy gondolom, idén kicsit jobban megkeverednek a dolgok, hiszen két különálló DRS zóna áll majd a rendelkezésünkre, s mindkettő alkalmat adhat az előzésekre" - mondta a McLaren futamelőzetesében Jenson Button.
"Az első zóna érdekesnek ígérkezik, mert mindig is nehéz volt fékezés közben pozíciókért harcolni az Ascariban, ahol a pálya nagyon szűk, a kanyar bejárata pedig igen gyors. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog a DRS működni azon a szakaszon, bizonyára szemtanúi lehetünk majd ott néhány látványos manővernek."
Button tavaly maga is igen figyelemfelkeltő módon vágott neki a futamnak, hiszen a környezetbe egyáltalán nem beleillő meredek hátsó szárnyállással küldték harcba autóját, ami az akkor még használható F-csatornának köszönhetően hasonló hatást váltott ki, mint a DRS jelenleg. Akkor a második helyig jutott vele.
"Sokkal szokványosabb előzési ponton lesz viszont a másik zóna" - folytatta a brit. - "A lehető legközelebb kell majd maradnunk a Parabolicában, ami sohasem egyszerű, majd bevethetjük a DRS-t a célegyenesben, és az első kanyar előtt remélhetőleg kivitelezhetjük az előzést."
"A DRS nagy kincs lesz az üldöző autók számára, és talán érdekes módon formálhatja át a versenyt."
Lewis Hamilton spái kiesésével csapattársa mögé került a pontversenyben, azonban reméli, hogy Monzában fordíthat a szerencséjén, több értelemben is.
"Tavaly győztem Spában, viszont nem értem célba Monzában. Idén igyekszem megfordítani ezt a sorrendet" - árulta el tervét. - "A belgiumi kiesésemen már túl vagyok, és igazán várom, hogy visszatérjünk Olaszországba, ahol sokat versenyeztem gokartokkal."
Hamilton statisztikája romló tendenciát mutat az olasz pályán, hiszen míg 2007-ben a 2. helyen ért célba, a következő évben csak a 7. pozícióig jutott, ráadásul két évvel ezelőtt az utolsó, tavaly pedig az első körben adta fel a versenyt saját hibájából.
"Azt hiszem, optimistán vághatunk neki a hétvégének" - mondta. - "Még sohasem nyertem Monzában, ezért idén szeretnék egy jó eredményt elérni. Különösen az időmérőt várom már, mert a DRS várhatóan nagy javulást fog hozni a köridők tekintetében, és igazán szeretném a maximumot kihozni az autóból."
Martin Whitmarsh is tisztában van azzal, hogy nem egy szokványos verseny vár a csapatára, s emlékeiben felelevenedtek a 60-as, 70-es évek monzai futamai, amikor a pilóták kanyarról-kanyarra szemet gyönyörködtető előzéseket mutattak be a még sikánok nélküli pályán.
"Talán még kicsit korai lenne a legendás monzai szélárnyék-csaták visszatéréséről beszélni, de az egész csapat úgy érkezik Olaszországba, hogy a DRS talán olyan izgalmas és kiszámíthatatlan versenyt fog előidézni, amilyenekről csak fiatalabb korunkban hallottunk vagy olvastunk" - mondta.
|