>> FŐOLDAL >> HÍREK Információk a száguldó cirkusz világából >> KAPCSOLAT Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés
Szerkesztő: Márti [20]
Nyitás: 2010. december 1. Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1 Design: Mindig saját készítésű Kategória: Autó-motor Kapcsolatok: @ |www|www| Hírforrások: #1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10; #11
Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs.
LEWIS
Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel.
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!
Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.
Mike Pettifer a yallaf1.com oldalán emlékezett vissza a 2010-es Olasz Nagydíjra. A következőkben az ő cikkjét olvashatjátok.
Amikor tavaly a mezőny Olaszországba érkezett, Lewis Hamilton vezette a világbajnokságot, Mark Webber pedig mindössze 3 ponttal állt mögötte a tabellán.
A Q3-ban Alonso megfutotta a leggyorsabb kört, ami miatt a tömeg ünneplésbe is kezdett, mögötte Button és Massa végzett. A Red Bull autóinak úgy tűnt, nem fekszik az olasz aszfaltcsík, mivel Webber a 4. Vettel pedig a 6. helyről indulhatott csak vasárnap. A két versenyző közé Lewis Hamilton férkőzött be, aki eltérő beállításokkal állt rajthoz, mint csapattársa.
A rajtja Jenson Button-nak sikerült a legjobban és át is vette a vezetést. Hamilton is egy helyet javított a pozícióján, de pár kanyarral később kiesett a versenyből, amikor nekiment az előtte autózó Felipe Massa-nak. A vétlen Massa-nak szerencséje volt és nem kellett feladnia a küzdelmet, Ferrari kibírta az ütközést.
„Csak magamat okolhatom, hatalmasat csalódtam magamban. Próbáltam a megfelelő íven tartani az autót, túl közel kerültem Felipe-hez, az autójának hátulja a kerekemhez ért és megsérült a kocsim eleje.” mondta a verseny után Lewis Hamilton.
Hasonló csalódottságot érezhetett a Red Bull is, amikor Webber a 9. helyig csúszott vissza, miközben Vettel a 7. helyig. A fiatal német egyre hátrébb csúszott, majd a 20. kör után úgy tűnt, az autó problémái magától megoldódtak. Alonso az olasz rajongókkal teli pályán egyre nagyobb nyomást helyezett Button-ra, majd a 36. körben a brit pilóta ki is jött a boxba. A kétszeres világbajnok nem követett a példáját és futott egy remek kört, amikor tiszta volt előtte a terep. A Ferrari húzása kifizetődött, bár Alonso boxkiállása után egymás mellett voltak az első kanyarba jövet, Alonso átvette a vezetést a tifosik nagy örömére.
Webber ezalatt nagy nehezen megelőzte Nico Hülkenberg-et, akire többször is panaszkodott, amiért elhagyta a pályát. Alonso a verseny végén a következőket mondta el a csapat által felvázolt stratégiáról:
„Két lehetőségünk volt, vagy egy körrel hamarabb jövünk be, vagy egy körrel később. Egy köröm volt arra, hogy odalépjek az autónak, majd a szerelőkre bízzam magam. Szerintem a köröm többé-kevésbé okés volt, semmi különös, a kiállásom viszont szuper!”
Alonso a nyilatkozatában természetesen az olasz rajongókról sem feledkezett meg: „Ez olyan élmény, melyet csak a 2006-os hazai győzelmemhez tudok hasonlítani.”
A Ferrari pilótája mögött Jenson Button végzett a 2. helyen és Felipe Massa a másik Ferrari-val a 3. helyen.