Hírek : Hamilton: Ez az én életem,és én így csinálom |
Hamilton: Ez az én életem,és én így csinálom
2011.09.19. 21:41
Lewis Hamilton mindig is többet akart kockáztatni, és ez a jövőben is így lesz. Mint kiderült, elektromos autókkal nem szívesen versenyezne, mert a Forma-1 benzingőz nélkül már nem lenne az igazi.
„Úgy gondolom, hogy a srácok a régi időkben kockázatot vállaltak, és az ő életük rizikósabb is volt egyben. Szerettem volna a régi időkben versenyezni” – mondta Hamilton a Reutersnek.
„Nem tudom, hogy miért, de mindig is jobban szerettem a rizikós oldalon állni. Nem olyan értelemben, hogy másokat veszélybe sodorjak, csak egy kicsit mindig többet akarok.”
Sokan kritizálták Hamiltont az utóbbi időben a vezetési stílusa és a sok ütközés miatt: nemrég Hans-Joachim Stuck tanácsolta azt a 2008-as bajnoknak, hogy terápiára kellene mennie.
„Nekem? Hogy is ment ő a Forma-1-ben? – utalt Stuck eredményeire Hamilton.
„Nem túl jól. Pontosan. Ez mindent elmond.”
„Az különbözteti meg egymástól a gyors versenyzőt a nem annyira gyors versenyzőtől, hogy egy kicsit több kockázatot vállal. Sokszor látható, hogy az idősebb versenyzők veszítenek egy kicsit a sebességükből azért, mert családot alapítottak, vagy ehhez hasonló dolgok miatt.”
„David Coulthard azt mondta nekem, hogy amikor gyereke született, nem akart többet kockáztatni, mert biztos akart benne lenni, hogy a következő napon is látni fogja a gyerekét. Szóval kevesebbet akart kockáztatni, és ez természetes” – mondta Hamilton.
„Én még mindig fiatal vagyok, és még nem vagyok abban a helyzetben; így azt sem mondhatom, hogy ha családom lesz, akkor velem is ez fog történni.”
„Ez még messzire van.”
Amikor a közte és a MotoGP olasz versenyzője, Marco Simoncelli között fennálló hasonlóságokról kérdezték, Hamilton így válaszolt:
„Egyértelműen tehetséges versenyző, mivel eljutott oda, ahol tart, de azt gondolom, hogy általában véve van egy vékony vonal a motorsportban, ami elválasztja egymástól azt, amikor nagyon veszélyes vagy és mások életét is kockáztatod, illetve azt, amikor a veszélyzónán kívül vagy.”
„Utóbbi az, amikor sohasem próbálod átlépni a határokat. Azonban ilyen a versenyzés, és amikor kerék ellen küzdötök 300 km/óra felett, ez meg fog történni. Mindig történnek balesetek, és az emberek összeérnek időnként.”
„Versenyzőktől is kapok kommenteket, de ismétlem: ez csak próbálkozás, hogy egy egyensúlyt találjak.”
„Nem azért vagyok itt, hogy tönkretegyem mások versenyét. Én csak próbálom legyőzni őket, és ez a legjobb módja annak, hogy azt csináljam, amit mondok.”
„Ha túl agresszív voltam és összeértem valakivel, mint például Monacóban, akkor azt gondolom: oké, vegyünk vissza egy kicsit, de nem változtatom meg teljesen a hozzáállásomat, mert ez az én életem, és én így csinálom.”
Az FIA 2013-tól elektromos széria bevezetését tervezi, és Hamiltont arról is kérdezték, hogy eltudná-e képzelni magát hasonló versenyautó volánja mögött:
„Remélhetőleg már nem leszek itt akkor. Addigra kilépek, és túl leszek a legjobb éveimen a Forma-1-ben. Valami mást fogok csinálni” – válaszolta nevetve.
„Imádom a motorok hangját, és szerettem a V10-esek hangját, melyeket használtunk. Szeretem a V12-es autókat. Szeretem a benzin illatát, amikor belépek a garázsba, és szeretem a gőzöket. Amikor megtöltik az autómat és én a cockpitban ülök, szeretem érezni az illatot, ami elér hozzám.”
„Mindazonáltal nagyon is pártolom a zöld dolgokat” – teszi hozzá a svájci lakos.
„Napelemek vannak a házamon, és nem használom a hálózati áramot vagy gázt. Geotermikus fűtést használok, és hibrid autóval járok. Természetesen vannak hagyományos autóim is.”
„Azonban a motorversenyzésben van valami különleges. Van egy aspektusa, ami a veszélyt jelenti, és ez különleges benne. Valamint ott van a motorok illata és hangja. Ha megfosztanád ettől a hangtól és illattól, akkor már nem lenne ugyanaz.”
|