>> FŐOLDAL >> HÍREK Információk a száguldó cirkusz világából >> KAPCSOLAT Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés
Szerkesztő: Márti [20]
Nyitás: 2010. december 1. Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1 Design: Mindig saját készítésű Kategória: Autó-motor Kapcsolatok: @ |www|www| Hírforrások: #1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10; #11
Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs.
LEWIS
Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel.
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!
Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.
Hírek : Massának szóltak, hogy "tegye tönkre" Hamilton versenyét
Massának szóltak, hogy "tegye tönkre" Hamilton versenyét
2011.10.04. 20:19
A mérnöke rádión arra kérte, minél tovább tartsa fel a McLaren versenyzőjét. Röviddel ezután összeütköztek.Mielőtt Lewis Hamilton és Felipe Massa összeütközött a Szingapúri Nagydíjon, a Ferrari arra kérte a brazilt, hogy "minél tovább tartsa fel" a McLarent. Ez a Forma-1 hivatalos videóösszefoglalójából derül ki.
Massa és Hamilton az első bokszkiállásukat megelőzően az 5-6. helyen haladtak, és éppen utolérték a gumikopással küszködő Fernando Alonsót, aki erre ki is állt előlük kereket cserélni. A következő, azaz 11. körben ők is követték a példáját, majd a szuperlágy keveréket választó Hamilton szinte azonnal támadást indított Massa ellen.
Noha az a videóból sem válik világossá, hogy a beszélgetés pontosan mikor hangzott el, kb. 1:09-nél kezdődve hallatszik, amint versenymérnöke, Rob Smedley azt mondja Massának: "Tartsuk fel Hamiltont, ameddig csak tudjuk! Tegyük tönkre a versenyét, amennyire csak lehet! Gyerünk, haver!" Erre nyilván azért is szükség volt, hogy védjék Alonsót.
Amikor aztán a 12. körben, a DRS-zóna végén Hamilton megpróbálta megelőzni Massát, ő védte a belső ívet, későn tudott fékezni, és simán elöl maradva fordult be a 7-es kanyarba. Hamilton viszont kissé elfékezte magát, és kormányzás közben hátulról a Ferrarinak koccant. Ettől Massa jobb hátsó defektet kapott, az ő autóján pedig eltört az első vezetőszárny, így mindketten egy extra bokszkiállásra kényszerültek. Hamiltont ráadásul még áthajtásos büntetéssel is sújtották, amiért balesetet okozott.
Ő végül az 5. helyen, 12 másodperccel Alonso Ferrarija mögött ért célba, míg Massa csak 9. lett. A két versenyző a futam után a pályán kívül is összecsapott, amikor a brazil - miután a mérlegelésnél hiába próbált beszélni vele - a TV-interjúk közben ment oda Hamiltonhoz, gúnyosan megpaskolva a vállát.
Bár a napvilágra került rádióbeszélgetés érdekes adalék, lényegi információt nem hordoz, mivel Massa nyilván külön utasítás nélkül is Hamilton feltartására törekedett volna, és az ütközés egyébként sem az ő hibájából következett be.