Hírek : A csapatok is unják, hogy sokan kihagyják a Q3-at |
A csapatok is unják, hogy sokan kihagyják a Q3-at
2011.10.11. 20:22
A Pirellivel együtt a csapatok is azon a véleményen vannak, hogy rosszat tesz a Forma-1-nek, ha az időmérő utolsó fordulójában sokan a boxban maradnak a gumispórolás érdekében, ezért megoldást akarnak a problémára.
Terjedőben van az a magatartás a csapatok körében, hogy a gumispórolás érdekében nem küldik ki a versenyzőket a Q3-ra. Míg a szezon korábbi szakaszában csak elvétve akadt egy-egy pilóta, aki mért kör nélkül zárta az időmérő utolsó szakaszát, Monzában és Szingapúrban három, illetve négy ilyen eset is volt (igaz, Michael Schumacher a hétvégén csak azért járt így, mert késve szelte át a rajtvonalat).
Ezzel elsősorban a nézőket sújtják, akik kevesebb autót látnak körözni, így a Pirelli felemelte a hangját a jelenség ellen.
"Megfosztjuk a nézőket a show-tól" - bírált Paul Hembery, az olasz vállalat sportigazgatója. - "Régebben tettünk több javaslatot, melyeket a csapatok elutasítottak. Viszont kiderült, hogy megmaradt a probléma, amit meg akarunk oldani."
"A mi feladatunk, hogy a csapatokkal közösen kitaláljunk egy megoldást. Bármilyen javaslatra nyitottak vagyunk az istállók részéről. Szerintem mindnyájan észrevettük, hogy valamit tenni kell."
"Úgy gondolom, több gumira van szükségünk, vagy valamilyen más megoldásra, például időmérős abroncsokra, vagy arra, hogy kényszerítsük a csapatokat, hogy a Q2-ben használt gumikat használják a Q3-ban...sokféle ötletről tudunk beszélni."
"Természetesen mindegyiknek van pozitív és negatív oldala. Sosincs tökéletes megoldás, de azt hiszem, úgy leszünk képesek kitalálni valamit, ami mindenkinek megfelelő, ha leülünk tárgyalni, és figyelmesek leszünk" - tette hozzá.
A csapatok sem örülnek, hogy több autó a garázsban marad a Q3 idején. Ross Brawn egyetért azzal, hogy ez nem helyes.
"Mindannyiunknak ki kellene menni a pályára, hogy időt jegyezzünk" - közölte a Mercedes csapatfőnöke. - "A legegyszerűbb megoldás az lenne, ha több gumi állna rendelkezésre, de talán hatékonyabban is tudjuk kezelni a problémát."
A Ferrarit irányító Stefano Domenicali szintén megoldást sürget az időmérős helyzetre. "Távol álljon tőlem, hogy kritizáljam azokat, akik ilyen döntést hoztak. Ez technikai szempontból teljesen érthető volt, azonban úgy vélem, rávilágít, hogy valami rossz a kvalifikáció menetében, és ezt alaposan át kell gondolnunk, mert szerintem ez nem jó a nézőknek."
|