Hírek : Whitmarsh károsnak véli a harmadik számú autók ötletét |
Whitmarsh károsnak véli a harmadik számú autók ötletét
2011.11.12. 19:50
Noha a Ferrari szívesen fogadná, ha a csapatoknak lehetősége lenne még egy autót rajthoz állítaniuk, a McLarent irányító Martin Whitmarsh kijelentette, hogy egy ilyen változtatás ártana a Forma-1-nek.
Időről időre felvetődik az ötlet, hogy a csapatok - elsősorban az élmezőny tagjai - a jelenlegi kettő helyett három autót állítsanak rajthoz, biztosítva az izgalmasabb küzdelmet a legjobb pozíciókért.
A kezdeményezés fő támogatója a Ferrari. A maranellóiak újabban ismét egyre hangosabban követelik, hogy a színvonal javítása érdekében nyissák meg az utat a harmadik autók előtt, de Stefano Domenicali elmondta, hogy a Forma-1 Bizottságának november eleji ülésén még nem került szóba a téma.
"Genfben nem tárgyaltunk az ügyben, nem volt napirenden" - nyilatkozta. - "Létfontosságú, hogy a Forma-1-ben érintett összes tulajdonossal, gyártóval és istállóval egyeztessünk."
Martin Whitmarsh az Abu Dhabi GP pénteki sajtótájékoztatóján ugyanakkor kifejtette álláspontját - a McLaren csapatfőnöke nem szeretne több Ferrarit vagy McLarent látni a pályán.
"Úgy vélem, vannak érdekes ötletek a harmadik autókkal kapcsolatban. Mindnyájan élveznénk, ha (Valentino) Rossi vagy Sébastien Loeb, vagy valaki más beülhetne egy forma-1-es autóba" - ismerte el. - "Ez nagyszerű volna, de felelősségteljesen kell mérlegelnünk. Azt gondolom, a Forma-1 alapja és szerkezete azt kívánja meg, hogy változatos legyen a mezőny."
"Szerintem ártana a sportnak, ha a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes három autót indítana. Vannak érvek és ellenérvek. Helyes, hogy vitázhatnak az eltérő véleménnyel rendelkező személyek, de szerintem most arra kell koncentrálnunk, hogy egy, az összes csapat számára fenntartható modellt hozzunk létre a Forma-1-ben."
Ross Brawn hozzátette, egy csapásra megsemmisítené a Költségkorlátozó Egyezmény eddigi sikereit, ha az élmezőny népesebb lenne.
"Úgy vélem, nem szabad olyan helyzetet teremteni, ami pénzügyi és teljesítménybeli kárt okozna a kisebb konstruktőröknek, mert akkor kérdés, hogy eddig mit is értünk el, ha megnehezítjük a dolgukat?" - tette fel a költői kérdést.
A Forma-1 Bizottságának ülésén egyébként megállapodtak a résztvevők, hogy továbbra is tiltják az ügyfélautókat.
|