Hírek : Webber nyert Interlagosban |
Webber nyert Interlagosban
2011.11.27. 19:56
Az idény utolsó versenyén megszerezte első idei győzelmét Mark Webber, miután a váltóhibával küzdő Sebastian Vettel elengedte őt. Fernando Alonso megelőzte a McLareneket, de Jenson Buttonnak később sikerült visszavenni a 3. pozíciót a spanyoltól.
Sikerült Mark Webbernek is feliratkoznia az idei nagydíjgyőztesek listájára, miután Interlagosban elsőként ért célba. Az ausztrál eleinte a 2. helyen haladt, de csapattársa, Sebastian Vettel elengedte őt, mert váltóhibával küzdött a brazíliai futamon.
A 3. helyen Jenson Button ért célba, aki az utolsó etapban előzte meg a sokáig dobogóesélyesnek tűnő Fernando Alonsót. A Ferrarit ezúttal is a közepes keménységű gumik vetették vissza, és ez Alonso bronzérmes pozíciójába került a bajnokságban. Webber egyetlen ponttal előzte meg őt a tabellán.
Meglepően szép időben rendezték a Brazil Nagydíjat, és az előre beharangozott eső végig elkerülte a pályát. Ezt persze nem lehetett előre tudni, és valószínűleg épp ezért a komplett mezőny a lágy gumikon rajtolt el. A start simán lezajlott, Vettel megőrizte a vezetést a kissé beragadó Webber és Button előtt. Alonso lehagyta Lewis Hamiltont, mögöttük pedig Felipe Massa, Nico Rosberg, Adrian Sutil, Bruno Senna sorrend alakult ki. Egy körön át Paul di Resta volt a 10., de Michael Schumacher kifékezte őt az 1-es kanyarnál.
A német klasszis ezután Sennát vette célba, szó szerint: a 10. körben utolérte a Renault-t a célegyenes végén, ám a féktávon és a kanyarban - melyet a brazil pilóta nagybátyjáról neveztek el - kétszer is koccant vele, miközben megelőzte. A második ütközéstől bal hátsó defektje lett a Mercedesnek, Senna pedig szárnydarabokat, illetve egy boxkiállásnyi időt vesztett, lévén később áthajtásos büntetést kapott a sportfelügyelőktől.
Vettel a szokott módon elkezdte felépíteni előnyét, melyet 4 másodperc környékére tornázott fel, viszont hamarosan rádióüzenetet kapott a Red Bulltól, miszerint váltóhibája van, és hamarabb kell felváltania az optimálisnál a 2-es és 3-as fokozatban. Emiatt közeledni kezdtek hozzá üldözői.
Alonso kitartóan kergette Buttont, és a 11. körben egy szép manőverrel körbeautózta a 6-os kanyarnál.
Rövidesen megindult a látogatási hullám a boxban, amit a Renault párosa indított el. Az élbolyból Button érkezett meg először kerékcserére a 15. fordulóban, majd őt követte Alonso és Hamilton, aztán Vettel és Webber. Átmenetileg Massa állt az élre hazai pályán, de miután Vettel megelőzte őt, ő is úgy döntött, hogy ideje friss abroncsokat vételezni.
Vettel elengedi Webbert
A világbajnok váltóhibája közben egyre súlyosabbá vált, ezért Webber utolérhette őt, és a 30. körben át is vette az 1. helyet. További pozícióvesztés nem fenyegette Vettelt egy darabig, mert a 3. Alonso lemaradása ekkor már 7 szekundum volt.
A boxkiállások második fordulója során több változatosság jelent meg a stratégiákban. Button a közvetlen vetélytársaival ellentétben a közepes Pirelliket választotta, Massáról és Rosbergről pedig kiderült, hogy kétkiállásos taktikán haladnak. Massának bejött az alternatív haditerv, mert Hamilton előtt maradt, miután mindketten letudták utolsó kerékcseréjüket. A páros újabb csatája sajnos elmaradt, mivel a 47. körben felmondta a szolgálatot a McLaren váltója. Rosbergnek nem vált be a kettő kiállás, ugyanis a jó napot kifogó Sutil így is leelőzte őt a célegyenesben az 50. körben.
Button kénytelen volt harmadszor is kiállni a boxba, hogy az utolsó etapra egy újabb szettet kapjon a keményebb keverékű gumikból. Ezáltal visszaesett a 4. helyre Webber, Vettel és Alonso mögé. A brit kvalifikációs üzemmódba váltott, 4,6 másodperces hátrányát hamar eltüntette Alonso mögött, és ahogy várható volt, a 62. körben a DRS segítségével elhúzott a Ferrari mellett. A 150° Italiának ezúttal sem feküdtek a keményebb gumik.
Webber megszerezte első idei győzelmét, ráadásul az utolsó körben újra megfutotta a leggyorsabb kört. Ebben a mutatóban ő lett 2011 legjobbja. Vettelt már nem tudta utolérni Button, a 4. helyen Alonso, az 5-iken Massa ért célba.
Sutil a 6. helyével teljesítette a célját, előrelépett a kilencedik helyre a tabellán. Rosberg és di Resta végzett mögötte a futamon. Kamui Kobayashi 9. lett, így a Sauber is biztosította a konstruktőri hetedik helyet, míg az utolsó pont Vitalij Petrovhoz került.
Race
|