Hírek : Tovább szigorítanak az első szárny rugalmassági tesztjén |
Tovább szigorítanak az első szárny rugalmassági tesztjén
2011.12.02. 15:37
Az utóbbi években szinte nem telt el úgy szezon a Forma-1-ben, hogy valamelyik csapat ne kezdett volna el gyanakodni egyik riválisa első légterelőjének szabálytalanságára, videofelvételekkel alátámasztva, hogy az a nagy tempónál fellépő erőhatások következtében az aszfalt felé hajlik, ezzel nagyobb leszorítóerőt generálva. A hajlékony aerodinamikai elemek nem engedélyezettek a sportban, ezek kiszűrését 2010 előtt pedig úgy végezte az FIA, hogy 50 kilogrammos súlyt helyeztek a szárny bizonyos pontjaira, ami ettől nem hajolhatott el 10 milliméternél jobban. A leginkább a Red Bullt és a Ferrarit érintő folyamatos vádaskodások miatt 2010-re annyit módosítottak a mérésen, hogy immár 100 kg-mal terhelték a szárnyat, ami ettől maximum 20 millimétert hajolhatott. Idén Indiában és Abu Dhabiban azonban ismét terítékre került a téma, hiszen Felipe Massa Ferrarijának eleje többször is látványosan súrolta az aszfaltot, amivel a csapat ismét a gyanakvások kereszttüzébe került. Az FIA, hogy elejét vegye az újabb vitáknak, úgy határozott, a jövő évi autóknál még szigorúbban fogja végezni a méréseket, amikor is az első szárny 100 kg terhelés mellett legfeljebb csak 10 mm-nyit mozdulhat el.
|