| | Hírek : Kovalainen: Magam miatt is el kellett hagynom a McLaren-t | 
 
 Kovalainen: Magam miatt is el kellett hagynom a McLaren-t   2010.12.30. 17:17 
 Heikki  Kovalalinen, a Team Lotus finn versenyzője őszintén beszélt a  váltásról, arról, hogy valójában miért is hagyta el a McLaren istállót.
 Kovalainen hisz benne, hogy jó helyen van.
A 29 éves pilóta 2007-ben a Renault színeiben debütált a legnagyobb  kategóriában, majd 2008-ra a McLaren csapathoz szerződött, amit 2009 év  végén el kellett hagynia.
 Heikki úgy döntött, hogy az újonc, maláj kezekben lévő Lotus néven futó istállóhoz ír alá.
 
 Heikki Kovalainen
 
 Amikor  a Team Lotus csapathoz csatlakoztam, tudtam, ez az a döntés, amire  szükségem volt. A korábbi csapatomnál úgy éreztem, hogy ez nem működik  100%-osan, egyszerűen nem tudtam úgy végezni a munkámat, ahogy azt  kellett volna, ezért azt éreztem, hogy egy újrakezdésre van szükségem.
 
 A  Lotus ezen a ponton érdekesnek tűnt számomra, nagy kihívásnak nézett  ki, de úgy éreztem, hogy ez a megfelelő hely számomra, és az az, amiért  úgy döntöttem, hogy ehhez a csapathoz csatlakozom.
 
 Találkoztam  Tony Fernandes csapatfőnökkel és Mike Gascoyne technikai főnökkel, és  éreztem azt a komoly erőfeszítést, amit a csapat mutatott, és mióta  velük dolgozom, még inkább meg vagyok győződve arról, hogy ez a  megfelelő hely számomra, és szép jövő vár ránk. Sok munka áll még  előttünk, de sikerült elérni a céljainkat ebben a szezonban. Addig, amíg  nem történik meg túlságosan hosszú ideig, nem igazán zavaró számomra a  rajtrács végén lenni. Feljebb akarok kerülni a rajtrácson, és tudom,  hogy meg tudjuk csinálni. Végső soron vissza akarunk térni az élre. Ez  nem lesz könnyű, de eléggé hiszünk abban, hogy meg tudjuk csinálni.
 
 Úgy  gondolom, hogy két-három, vagy négy évre van szükségünk arra, hogy a  győzelemért harcoljunk. Amikor eljutunk arra a pontra, hogy a top-10-ben  vagyunk, utána nagyon trükkössé válik a helyzet. A top-10 nagyon,  nagyon nehéz. Ott van a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes is,  valamint azok a csapatok, melyek nagyon közel vannak. Ilyen a Renault. A  top-10 tényleg nagyon kemény dió. Még mindig van tennivalónk, hogy  elérjük ezt a pontot, de ha egyszer sikerül, akkor kezdődik csak igazán a  játék. Ha ez megvan, és elég jó létesítményekkel rendelkezünk, akkor  úgy gondolom, hogy elől lehetünk.
 
 Jelenleg nincs meg mindenünk.  Például szükségünk van egy saját szélcsatornára, de tudom, időről időre  egyre nagyobbak és nagyobbak, valamint erősebbek leszünk. Nagyon  motivált vagyok a munkát illetően a csapatnál, és idén valószínűleg  ennél még soha jobban nem élveztem semmit a Forma-1-ben, ezért várom a  jövőt, és természetesen a következő esztendőt.
 
 Fontos, hogy  magas célokat állítsunk magunk elé, mert csak így lehet sikereket  elérnünk. Mindig a maximumot fogom adni, és megpróbálok a lehető  leggyorsabb lenni, mivel, ha eljön az a pont, amikor az autónk gyors,  mindennek készen kell állnia. Mint mondtam, hiszünk abban, hogy meg  tudjuk csinálni.
 
 Az idei évet tekintve elmondhatom, hogy nem  volt elég tapadás, a leszorító erő gyenge volt, és a megbízhatóság sem  volt olyan jó, mint azt szerettük volna. Az autónk hidraulikus rendszere  nagyon gyenge volt, amit a beszállítóinktól kaptunk. Eltekintve ettől,  egész jó egyensúlyt tudtunk megtalálni az autónkban. Kényelmes volt  vezetni, csak hiányzott a tapadás. Ha azonban megnézzük, hogy mennyi  időnk volt az autó megépítésére, akkor szerintem elmondhatjuk, az idei  viszonylag jó autó volt, és legyőztük a többi újonc csapatot. A célunk  az volt, hogy legyőzzük őket, így ezen a szinten elégedettek lehetünk.
 
	            |