Hírek : Módosítanak a 2013-as motorszabályzaton? |
Módosítanak a 2013-as motorszabályzaton?
2011.05.20. 21:56
A Formula-1-es motorgyártók szombaton találkoznak a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökével, Jean Todttal, hogy a 2013-ban bevezetésre kerülő szabályokról egyeztessenek. Az Auto Motor und Sport című szaklap úgy tudja, hogy szombaton elvethetik a négyhengeres, soros turbómotorok bevezetését, függetlenül attól, hogy tavaly decemberben a Motorsport Világtanács már jóváhagyta a szabályt.
A Formula-1 vezetője, Bernie Ecclestone számított arra, hogy sor kerül egy ilyen egyeztetésre. "Amikor az FIA meghozta a döntését, tévesen mérte fel a helyzetet és nem gondoltak arra, hogy ez a szabály milyen következményekkel jár."
A 80 éves üzletember szerint a szombati találkozón a csapatok fel fogják sorakoztatni az érveiket a nyolchengeres motorok megtartása mellett. "A gyártók és a csapatok odaállhatnak az FIA elé, és elmondhatják, hogy arra a megállapításra jutottak, hogy korábban ugyan jó megoldásnak látszott az új motor bevezetése, mostanra azonban hibás lépésnek tűnik."
A szabálymódosítás eredeti célja az volt, hogy új gyártókat csalogassanak a Formula-1-be, mégis az ellenkezőjét érhetik el az új erőforrásokkal. Craig Pollock néhány nappal ezelőtt bejelentette, hogy készen áll motorokat gyártani a Formula-1-nek, a Pure cég terveit azonban senki sem veszi komolyan a depóban és politikai húzásnak tekintik a kezdeményezést.
Míg Pollock terveivel szinte senki sem foglalkozik, a Cosworth bejelentését komolyan veszik: a gyártó arról tájékoztatta a Mercedest, a Ferrarit és a Renault-t, hogy nem áll módjában 2013-ig versenyképes motort építeni az új szabályoknak megfelelően.
A Ferrari már a kezdetek óta ellenzi a négyhengeres motort, ugyanis Luca di Montezemolo szerint ezek az aggregátok nem méltók a Formula-1-hez. A Ferrari a Mercedesszel egyetemben attól is tart, hogy ha bevezetik az új előírásokat, a gyártók távozni fognak, és nekik kell ellátniuk a teljes mezőnyt erőforrásokkal.
Todt a tárgyalás kapcsán elöljáróban annyit elárult, hogy hajlandó az egyezkedésre. "Az FIA kitart az elképzelése mellett, de ha valaki bebizonyítja, hogy tévedtünk, akkor beszélhetünk a változtatásokról. Szívesen meghallgatom a szakértői véleményeket és a döntéshozatalban fontosnak tartom, hogy az érvek egyezzenek. Miért is hagynám figyelmen kívül a szakértők véleményét és a mérnökök tudományát, amikor ők jártasabbak ebben a témában?
|