Hírek : Az FIA kitart a két DRS zóna mellett |
Az FIA kitart a két DRS zóna mellett
2011.06.25. 20:43
Az FIA Montrealban próbálkozott először egy körön belül két DRS zóna elhelyezésével, amely Charlie Whiting szerint sem azt az eredményt hozta, amit szerettek volna elérni. A versenyigazgató azonban nem egyértelműsítette, tovább fognak próbálkozni, hogy tökéletesítsék a rendszer. "Nem hiszem, hogy jól működött volna Kanadában" - ismerte el Valenciában egy sajtótájékoztatón. - "Kísérleteztünk, és az mindenképpen megmutatkozott, hogy ha egy versenyző előz az első zónában, tovább használhatja a rendszert a másodikban is." Sokan éppen emiatt fejezték ki a nemtetszésüket az újítással kapcsolatban, hiszen így további előny kiautózását segítette elő a DRS, ami ellentmond annak az elvnek, ami miatt eredetileg bevezették. "Tartottunk ettől, és beszélgettünk erről a pilótákkal, akik szintén úgy érzik, hogy nem kellene engedélyezni a használatát a második szektorban" - mondta Whiting. - "De nem olyan egyszerű megoldani, hogy automatikusan működjön. Folytatjuk az egyeztetéseket. Továbbra is próbálkozni akarunk, és két zónát fogunk használni." Egyesekben felmerült a kérdés, hogy nem oldaná-e meg a problémát, ha a második a szektor elé is elhelyeznének egy észlelési vonalat, Whiting szerint azonban ez még túl sok kockázatot hordozna magában. "Szükségünk lenne két érzékelési pontra, két értesítési pontra, és két aktivációs pontra - ami megduplázza a hibalehetőséget is" - magyarázta. - "Van még néhány problémánk a jeladókkal kapcsolatban, de ez az egyetlen, ami miatt aggódom." A szakember azt is elárulta, hogy Silverstone-ban az új egyenesben, és a tavaly még célegyenesként funkcionáló szakaszokon lehet majd használni a dönthető hátsó szárnyat.
|