Hírek : Alonso a Ferrari idei első győzelmét szerezte |
Alonso a Ferrari idei első győzelmét szerezte
2011.07.10. 19:09
A Brit Nagydíjon Fernando Alonso diadalmaskodott, miután a verseny felénél megelőzte a boxkiállását elrontó Sebastian Vettelt, akinek KERS-hibával a végén csapattársa, Mark Webber ellen is keményen kellett védekeznie.
Hiába foglalta el az első rajtsort a Red Bull a Brit Nagydíjra, Fernando Alonso ért célba elsőként, megszerezve első győzelmét 2011-ben. A startnál élre ugró Sebastian Vettelnek a 2. helyét is őriznie kellett, az utolsó körökben ugyanis utolérte őt Mark Webber.
Egyre halványulnak azonban a McLaren vb-reményei, mivel a futam első felében brillírozó Lewis Hamilton csak 4. lett, Jenson Button pedig kiesett egy rosszul rögzített kerék miatt. A tabellán Webber és Alonso lépett előre a 2. és 3. helyekre.
Vizes pálya fogadta a mezőnyt vasárnap délután, a nedves aszfalton Sergio Pérez meg is pördült a rajtrácsra menet, kissé megrongálva Sauberjét. A versenyzők az intermediate gumikat választották a rajthoz, melyekkel Vettel rugaszkodott el a legjobban, Webber elé vágott. Alonso megtartotta a 3. helyet, Button megelőzte Massát, Hamilton pedig rögtön négy pozíciót javított a nyitó körben. Utána Paul di Resta, Kamui Kobayashi, Pastor Maldonado, Michael Schumacher volt az állás.
Button kínlódott, a 2. körben Massa és Hamilton egyaránt hátrébb lökte őt a sorrendben. Maldonado szintén fokozatosan hátracsúszott. Az élen lenyugodott a helyzet, néhány másodperces különbség alakult ki Vettel, Webber és Alonso között.
A 9. körben Schumacher végrehajtotta első szárnyának utóbbi időben szokásos lebontását, ezúttal Kobayashit forgatta ki a Brooklands kanyarnál. Tettéért 10 másodperces stop and go büntetést kapott a sportfelügyelőktől, akik azért szabták ki a keményebb szankciót, mert egy sima áthajtásos büntetéssel a vétkes nem veszítene sokat a boxutca kialakítása miatt. A hétszeres bajnok elismerte hibáját, azt mondta, rosszul mérte fel a sebességet, amikor először használhatta a DRS-t.
A német a szárnycsere alkalmával megkapta a lágyabb keverékű slick gumikat, melyekkel rögtön leggyorsabb kört futott, jelezve, hogy eljött az idő az interek leváltására. A mezőny többi része hamarosan követte példáját, sorra érkeztek a versenyzők kerékcserére. A forgatagban Kobayashit felelőtlenül engedték ki a Sauber szerelői, a japán kis híján összeütközött az érkező Maldonadóval. Ezért őt szintén 10 másodperces büntetéssel sújtották.
Vettel 8 másodperces előnye birtokában megengedhette magának, hogy későbbre halassza boxkiállását, így is az élen maradt az Alonsótól meglógó Webber előtt. Hamilton viszont Massa elé ugrott, noha kiállását megelőzően a DRS-zónában kisodródott a Brooklandsnél. A brazilt a melegebb gumikon Button is határozottan kifékezte a Vale-nél. A 15. körben lezajló második McLaren-Ferrari ütközetet újra a wokingiak nyerték, Hamilton száguldott el Alonso mellett a Copse-nál.
Webber ráijesztett Vettelre, néhány kör alatt 1,2 szekundumra faragta le hátrányát csapattársa mögött, de a címvédő felvette a tempót, és ismét elhúzott.
Ezalatt a középmezőnyben is kibontakozott több párharc, Kobayashi volt az, akit a büntetése letöltése előtt lehagyott Nick Heidfeld és Jaime Alguersuari is. Maldonadót viszont megtréfálta a japán, az egyik féktávon visszafurakodott az őt már megelőző Williams elé. Mindazonáltal nem örülhetett sokáig ennek, megfőtt a motorja - talán a Schumacherrel való ütközés során sérült meg a hűtője. Az említett német közben Vitalij Petrov mellett húzott el.
Alonso felzárkózott Hamiltonra, és a 24. körben a dönthető hátsó szárny segítségével megelőzte. A McLaren pilótája kijött a depóba, hasonló lépésre ösztökélve a többieket is. A 28. körben Vettel és Alonso egyszerre ment ki a szerelőkhöz, és bár a németnek volt előnye, a Red Bull személyzete hibázott a bal hátsó kerék felrakásával, így a Ferrari vette át a vezetést. Vettel elé ráadásul Hamilton is beférkőzött. A 4. pozíció Webberé, az 5. Buttoné, a 6. Massáé volt.
A Force India elvesztette vezető szerepét a középmezőnyben, a sokáig hetedik di Resta kerékcseréjét csúnyán elrontotta a csapat, Adrian Sutil pedig három kiállásával a két kiállást választók mögé esett. Di Restán meglátszott az idegesség, nekiment Sébastien Buemi autójának, aki defektet kapott és kiesett.
Alonso nagy iramban húzott el üldözőitől, köszönhetően a Red Bullokat feltartó Hamiltonnak, és meg sem állt a győzelemig, 16 másodperces előnnyel nyerve. Vettel a boxkiállások harmadik, utolsó fordulójánál megelőzte Hamiltont, akinek szólt a McLaren, hogy nincs elég üzemanyaga, ezért lassításra utasították. Webber lecsapott a lehetőségre, a 46. körben simán lehagyta az MP4-26-ot.
Az ausztrál nagy lendülettel folytatta a támadást, és a KERS-hibával küszködő csapattársát is megközelítette az utolsó körökre. A Red Bull rendeletére azonban nem előzhetett, így Alonso mögött Vettel-Webber sorrendben állhattak fel a versenyzők a dobogóra.
Hamilton problémáját látva Massa is vérszemet kapott, tíz másodperc fölötti hátrányából körönként több másodpercet eltüntetett, és ostromot indított ellene. Az utolsó körben a két versenyző koccant a Vale kanyarnál, amelyből kijövet elfogyott az aszfalt a Clubra külső íven forduló Massa alól, így maradt az 5.
A 6. helyen Nico Rosberg futott be, menekülve Sergio Pérez elől. A maradék pontokon Heidfeld, a nagyot hajrázó Schumacher és Alguersuari osztozott.
Fotó: Ferrari
Helyszín: |
Silverstone, Nagy-Britannia |
Időpont: |
2011. július 10., vasárnap 14:00- (CET) |
Pályahossz: |
5891 m |
Időjárás: |
Száraz (levegő: 20-21 fok, aszfalt: 22-27 fok) |
|
gggNév |
Rajtszám |
Csapat |
Idő |
Lemaradás |
Kör
|
|
1. |
Fernando ALONSO
|
5 |
Ferrari |
1:28.41.196
|
|
52
|
2. |
Sebastian VETTEL
|
1 |
Red Bull-Renault |
|
+16.511
|
52
|
3. |
Mark WEBBER
|
2 |
Red Bull-Renault |
|
+16.947
|
52
|
4. |
Lewis HAMILTON
|
3 |
McLaren-Mercedes |
|
+28.986
|
52
|
5. |
Felipe MASSA
|
6 |
Ferrari |
|
+29.010
|
52
|
6. |
Nico ROSBERG
|
8 |
Mercedes |
|
+1:00.445
|
52
|
7. |
Sergio PÉREZ
|
17 |
Sauber-Ferrari |
|
+1:05.590
|
52
|
8. |
Nick HEIDFELD
|
9 |
Renault |
|
+1:15.542
|
52
|
9. |
Michael SCHUMACHER
|
8 |
Mercedes |
|
+1:17.912
|
52
|
10. |
Jaime ALGUERSUARI
|
19 |
Toro Rosso-Ferrari |
|
+1:19.108
|
52
|
11. |
Adrian SUTIL
|
14 |
Force India-Mercedes |
|
+1:19.712
|
52
|
12. |
Vitalij PETROV |
10 |
Renault |
|
+1:20.600
|
52
|
13. |
Rubens BARRICHELLO
|
11 |
Williams-Cosworth |
|
+1 kör
|
51
|
14. |
Pastor MALDONADO
|
12 |
Williams-Cosworth |
|
+1 kör
|
51
|
15. |
Paul DI RESTA
|
15 |
Force India-Mercedes |
|
+1 kör
|
51
|
16. |
Timo GLOCK
|
24 |
Virgin-Cosworth |
|
+2 kör
|
50
|
17. |
Jérome D'AMBROSIO
|
25 |
Virgin-Cosworth |
|
+2 kör
|
50
|
18. |
Vitantonio LIUZZI
|
23 |
Hispania-Cosworth |
|
+2 kör
|
50
|
19. |
Daniel RICCIARDO
|
22 |
Hispania-Cosworth |
|
+3 kör
|
49
|
|
Jenson BUTTON
|
4 |
McLaren-Mercedes |
kerék
|
-
|
39
|
|
Sébastien BUEMI
|
18 |
Toro Rosso-Ferrari |
defekt
|
-
|
25
|
|
Kamui KOBAYASHI
|
16 |
Sauber-Ferrari |
motor
|
-
|
23
|
|
Jarno TRULLI
|
21 |
Lotus-Renault |
motor
|
-
|
10
|
|
Heikki KOVALAINEN
|
20 |
Lotus-Renault |
hajtáslánc
|
-
|
2
|
|