FÉLIDEI MOTOROK
2011.07.12. 15:25
Akárcsak az előző két évben, idén is évi nyolc erőforrás áll minden versenyautó rendelkezésére, amelyekkel szabadon gazdálkodhatnak a csapatok a szezon alatt. A limit túllépése esetén minden új motor első bevetésekor tíz rajthelyes hátrasorolással kell számolnia a versenyzőnek, így az istállók szigorúan próbálják betartani ezt a korlátozást. A Brit Nagydíj leintésével nagyjából a szezon feléhez érkezett a mezőny, és a nyilvánosságra hozott adatok szerint a csapatok is nagyjából a felhasználható erőforrások felénél járnak. A többség a negyedik motornál tart, a Ferrari, a Sauber, a Toro Rosso, a Mercedes, és Nick Heidfeld azonban ezen a futamon felavatták az ötödiket is. A legjobban egyelőre a Red Bull gazdálkodott, akik még csak Silverstone-ban járatták be először a negyedik aggregátot. Egyelőre tehát senki nincs veszélyben, azonban túl sok következtetést az adatok birtokában sem lehet levonni, hiszen egy korábban használt motort később akár újra elővehetnek, mint ahogy az gyakran történik is a szabadedzéseken. Tavaly Felipe Massa Ferrarija, és Pedro de la Rosa szintén az olasz erőforrásokat használó Sauberje kényszerült arra, hogy igénybe vegyen egy kilencedik motort is.
A felhasznált motorok száma versenyzőnként a Brti Nagydíj után:
Red Bull
Sebastian Vettel: 4
Mark Webber: 4
McLaren
Lewis Hamilton: 4
Jenson Button: 4
Ferrari
Fernando Alonso: 5
Felipe Massa: 5
Mercedes
Michael Schumacher: 5
Nico Rosberg: 5
Renault
Nick Heidfeld: 5
Vitalij Petrov: 4
Williams
Rubens Barrichello: 4
Pastor Maldonado: 4
Force India
Adrian Sutil: 4
Paul di Resta: 4
Sauber
Kamui Kobayashi: 5
Sergio Pérez / Pedro de la Rosa: 5
Toro Rosso
Sébastien Buemi: 5
Jaime Alguersuari: 5
Lotus
Heikki Kovalainen: 4
Jarno Trulli: 4
Hispania
Vitantonio Liuzzi: 4
Narain Karthikeyan / Daniel Ricciardo: 4
Virgin
Timo Glock: 4
Jérome d'Ambrosio: 4
|