Hírek : PIRELLI: 100 KÖRT IS KIBÍRNAK A KÖZEPES KEVERÉKŰ GUMIK |
PIRELLI: 100 KÖRT IS KIBÍRNAK A KÖZEPES KEVERÉKŰ GUMIK
2011.07.23. 15:26
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója arra számít, néhányan csak az utolsó körökben fognak kiállni a kemény gumikért a Német GP-n az alacsony kopás és a keverékek közötti nagy különbség miatt. Szerinte a csapatok egyre inkább ráéreznek a gumik viselkedésére. |
|
Megszokhattuk már az idei Pirelliktől a gyors gumikopást, ami az előzések és a boxkiállások számának növelésével vette célba az izgalmak fokozását. Az évad elején nem volt ritka a 3-4 kerékcsere futamonként, miután azonban a csapatok hozzászoktak az új körülményekhez, és az olasz gyártó is módosította a keverékeit, a boxutcában is kisebb a mozgolódás a versenyeken.
A Német Nagydíj péntekjén a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery konkrétan amiatt kezdett el aggódni, hogy e tekintetben átesnek a ló túloldalára, hiszen a Nürburgringen a lágy keverékek tartóssága is magasabb a vártnál. Ezáltal alaposan lecsökkenhet a kiállások száma, ráadásul a brit szakember néhány különös stratégiát is kilátásba helyez, mivel a lágy és a közepes keveréken futott köridők között nagyjából 1,5 másodperc a különbség.
"A hétvége előtt 20 kört jósoltunk a lágy gumiknak, de néhány csapat már a 30-at sem tekinti elérhetetlennek" - magyarázta. - "Ez azt jelenti, hogy egy vagy két kiállás a valószínű."
"Leginkább azt szeretnénk látni, hogy a versenyzők egészen a végéig a lágyakon futnak, majd 3-4 körrel a leintés előtt berohannak a boxba a keményebbekért. Néhányan azonban megpróbálhatják a lehető legjobban elnyújtani az első etapot a lágy gumikon, hogy a közepesekre váltva egy cserével csinálják végig a futamot."
A közepes keverékeket illetően ennél is abszurdabb helyzet állt elő, ami miatt Hembery egyszerre elégedett és csalódott.
"Nagyon alacsony az elhasználódásuk" - jelentette ki. - "100 körre jósoljuk a tartósságát, szóval akár két versenyt is kibírna itt. A szezon elején mindenki azt mondta, hogy nem leszünk képesek ezt elérni, de mindig ennek ellenkezőjét állítottuk."
"Hűvös van, a pálya nem különösebben durva a gumikkal, és a csapatok is megtanulták már, hogyan használják ki legjobban a gumikat. A vezetési stílussal vagy a beállításokkal alkalmazkodtak hozzá. Minden csapat növelte a hatékonyságát az összes keveréken."
Hembery nem csak a hűvös nürburgringi hétvégére jósol ilyen alacsony kopást, szerinte ez a tendencia a továbbiakban is folytatódni fog, így igen komoly erőfeszítéseket kell tenniük, hogy a körülmények folyamatos változása mellett is hasonlóan viselkedő abroncsokkal lássák el a csapatokat.
"Szóval elég különös helyzetben vagyunk. Törökországban még mindenki amiatt aggódott, hogy a négy kiállás felé haladunk, most meg az a gond, hogy egyre konzervatívabbak vagyunk, és csak egy kerékcsere lesz. Ez olyan számunkra, mint egy mozgó célpont, a csapatok, az autók fejlődése, és az időjárás alakulása miatt."
|