Hírek : A Pirelli 3 kerékcserére számít |
A Pirelli 3 kerékcserére számít
2011.07.30. 16:14
A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint átlagosan három kerékcserére kell majd számítani a 2011-es Magyar Nagydíjon. A szakember az Auto Motor und Sportnak adott interjúban elmondta, hogy izgalmas stratégiára számítanak az élmezőnyben és a követőbolyban is.
Milyen következtetéseket lehet levonni az edzések után?
Paul Hembery: "A lágy és a szuperlágy keverék között 0,8-1,2 másodperces különbség van. A szuperlágy keverék 12-14 körön keresztül bírja, a lágy gumival 25 kört lehet teljesíteni. Emiatt három kerékcserére számítunk."
Egy körön 0,8 másodperc a különbség, de mi a helyzet a hosszabb etapok során?
Paul Hembery: "A Red Bull szuperlágy gumival fog rajtolni, mivel az időmérőn ezt használják. Ezt követően lágyra váltanak. A szuperlágy gumik használata, az elhasználódás miatt korlátozva van. A hátsó gumik itt különösen gyorsan kopnak. Ha vasárnap melegebb lesz – és úgy tudjuk, hogy így lesz – akkor még nagyobb mértékű lesz. Az élcsapatok 10-12 kör után le fogják cseréltetni a szuperlágyat, majd stratégiai szempontból lágyra váltanak."
A többiek viszont szabadon választhatnak. Ők hogyan döntenek?
Paul Hembery: "Ez érdekes lehet. Én a verseny végén vetném be a szuperlágy gumit, amikor már nincs olyan sok benzin az autóban, és ezáltal könnyebb. Ha így tesznek, gyors időket futhatnak. Érdekes stratégiák születhetnek. Majd meglátjuk."
A hátsó kerekek közül melyik van nagyobb terhelésnek kitéve?
Paul Hembery: "Mindkét oldal."
Az autók túlkormányozottak lesznek?
Paul Hembery: "Általában igen, de volt, aki alulkormányozottságra panaszkodott. A bal első gumi is csak korlátozottan tartós."
Vasárnap melegebb lesz. A szuperlágy gumi a nagyobb benzinmennyiséggel párosulva problémát okoz, vagy ez éppen kedvez a gumiknak?
Paul Hembery: "Nem számítok problémákra. A második edzésen az aszfalt 27 fokos volt, és ekkor jól üzemeltek a gumik. Vasárnap az aszfalt 35-40 fokos lesz. Úgy gondolom, hogy ez a hosszabb etapok során befolyásolja majd a szuperlágy gumik teljesítményét. Rövidebb lehet az élettartama."
A gumikat melegebb pályaviszonyokhoz tervezték. Enyhe időben a gumik kevésbé versenyképesek?
Paul Hembery: "Itt nincs olyan hideg, mint Németországban, ezért nem számítunk problémákra. A gumik hőmérséklete a megfelelő tartományon belül volt. Németországban ezek a gumik problémát okoztak volna."
|