>> FŐOLDAL >> HÍREK Információk a száguldó cirkusz világából >> KAPCSOLAT Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés
Szerkesztő: Márti [20]
Nyitás: 2010. december 1. Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1 Design: Mindig saját készítésű Kategória: Autó-motor Kapcsolatok: @ |www|www| Hírforrások: #1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10; #11
Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs.
LEWIS
Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel.
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!
Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.
Az 56. Belga Nagydíjra készülődve, a McLaren Mercedes hivatalos honlapján egy különleges kettős győzelemről emlékezik meg, amiben nagy szerepet játszott a pilóták, Alain Prost és Stefan Johansson harmonikus kapcsolata.
Egy csapatnak sosem könnyű a megfelelő pilótapárost megtalálni, és különösképpen fontos ez a top csapatoknál, hiszen a konfliktusok előbb utóbb a pályán is megmutatkoznak, amik esetenként súlyos világbajnoki pontokban is mérhetőek. A McLaren ezt saját példájából tanulhatta meg, hiszen a wokingi gárda F1-es történelméhez köthető az egyik legnagyobb csapaton belüli rivalizálás, a Senna-Prost duó között.
A brit istállónak jelenleg nincs ilyen problémája, hiszen Lewis Hamilton és Jenson Button ez idáig ideális párosításnak bizonyult, és talán éppen ez az idilli hangulat hozta elő az 1987-es belgiumi emlékeket, ahol a brit alakulat pilótái megmutatták hogyan kell egy csapatban játszani. A Vodafone McLaren Mercedes hivatalos weboldalán elevenítette fel az emlékezetes Belga Nagydíjat.
1987-ben, a visszavonuló Keke Rosberg helyére érkezett a svéd származású Stefan Johansson, a már kétszeres világbajnok, Alain Prost mellé. A két versenyző kölcsönös tiszteletéből nagyon hamar barátság született, amit mi sem bizonyít jobban, mint az idény harmadik futamán, a Belga Nagydíjon történt eset, amikor az 1-es számú MP4/3-ban ülő francia, Johansson segítségével szerezte meg második (és egyben utolsó) belgiumi futamgyőzelmét.
Ez az év a McLaren-TAG technikai partnerségének utolsó éve volt, ami a versenyképességben is megmutatkozott. Bár a Porsche V6-os TAG turbó motorjai még mindig elég erősek voltak ahhoz, hogy a versenyeken jól szerepeljenek, de az időmérőkön már nem tudták felvenni a harcot a Lotus és a Williams által használt Honda erőforrásokkal.
A különbség Spa-Francorchampsban is egyértelműen megmutatkozott, ahol a Williams pilótája, Nigel Mansell szerezte meg a pole-t, mellőle csapattársa, Nelson Piquet indulhatott, míg Prost - Mansell legjobb idejéhez képest - közel két másodperces hátrányban csak a hatodik, Johansson pedig csak a 10. rajtkockát tudta megszerezni.
Vasárnap zökkenőmentesen rajtolt el a mezőny, ám a második körben egy baleset miatt meg kellett szakítani a versenyt, majd az új rajtnál a Lotusban ülő Ayrton Senna rugaszkodott el a legjobban, de Mansell pillanatokon belül támadott, aminek egy ütközés lett a vége. Sennának rögtön véget ért a versenye, és a brit pilóta sem járt sokkal jobban, mert a kicsúszást követően a mezőny végére került, majd sérült autója miatt a 17. körben ő is kénytelen volt feladni a küzdelmet. A Senna-Mansell incidens után Nelson Piquet vette át a vezetést, de a motorvezérlő rendszer hibája miatt csakhamar ő is kiesett, sőt a második helyen haladó ferraris Michele Alboreto is a technika ördögének áldozata lett, így Prost egyszer csak az élen találta magát.
Innentől kezdve elvileg csak hoznia kellett a tőle megszokott diszkrét, ám rendkívül hatékony formáját, vagyis kímélni az abroncsokat, a fékeket és a sebességváltót.
Az élen haladó francia a 26. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, ugyanakkor egy kis probléma is adódott, mert autójában nem működött a fedélzeti számítógép üzemanyagszint jelző rendszere, így Prostnak fogalma sem volt, hogy mennyire keményen nyomhatja a gázpedált ahhoz, hogy az üzemanyag kitartson a célvonalig.
Johansson ekkor már a második helyen száguldott, és ha Prostnak idő előtt kiürült volna az üzemanyag tankja, akkor a svéd pilóta élete első F1-es diadalát ünnepelhette volna.
A csapattárs azonban nem az üldöző, hanem éppen ellenkezőleg, a segítő szerepet vette át, amikor Prost mérnöke arra kérte, hogy autójában az üzemanyagnyomást állítsa be ugyanarra a értékre, melyet az 1-es számú McLaren mutatott, majd ezt követően tájékoztassa a csapatot a fogyasztásra vonatkozó adatokról. Az információkat aztán továbbították Prostnak, aki később elmondta, hogy sokszor nem hallotta pontosan mit mondanak neki a csapatrádióban, de azt azért konstatálta, hogy nyugodt a hangulat, így arra következetett, hogy nincs nagy probléma. Prost végül majd fél perces előnnyel szelte át a célvonalat csapattársa előtt.
A McLaren a tökéletes problémamegoldó képességének és Johansson sportszerű együttműködésének köszönhetően, az 1986-os Monacói Nagydíj után egy újabb kettős győzelmet ünnepelhetett.
A rendkívül szimpatikus svéd versenyző F1-es pályafutása alatt összesen 79 nagydíjon indult, ebből 12-szer dobogón végzett, ám annak legmagasabb fokára egyszer sem állhatott fel.