Hírek : A McLarnnél agresszív versenyzést ígérnek a hajrára |
A McLarnnél agresszív versenyzést ígérnek a hajrára
2011.08.24. 23:33
A McLaren célja továbbra is a világbajnokság megnyerése, bár tisztában vannak vele, hogy nincsenek könnyű helyzetben. Nem vesznek vissza a fejlesztési tempóból, és a DRS hatékonyságát is igyekeznek javítani.
Lewis Hamilton jelenleg 88, Jenson Button pedig 100 ponttal van lemaradva a világbajnoki éllovas Sebastian Vettel mögött. A nyári szünetet követően új lendülettel folytatják a szezont, a csapat agresszív fejlesztéseket ígér, és nem mondanak le a bajnoki reményekről.
Jonathan Neale úgy véli, a sikerhez kockáztatniuk kell, hiszen enélkül esélyük sem lenne ledolgozni a Red Bullal szembeni tetemes hátrányukat, ráadásul a Ferrari is felzárkózott rájuk.
"Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy a biztonságra törekedjünk" - jelentette ki a Belga Nagydíj előtti telefonkonferencián. - "A következő néhány futam nagyon nehéz lesz. Azt gondolom, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren is képes a győzelemre, és most a két alacsony leszorítóerőt igénylő versenyre kell odafigyelnünk."
"Az elmúlt időszakban szereztünk két szép győzelmet, és állítom, hogy Magyarországon Lewis és Jenson képes lett volna a kettős győzelemre is, így ez egy kis csalódás volt számomra."
A csapat ügyvezető igazgatója azt sem tartja kizárnak, hogy a nagy igyekezetben vétenek még hibákat, de muszáj mindent megpróbálniuk, hogy a címvédő elé kerüljenek, és ilyenkor könnyű túllépni a határokat.
"Amikor ekkora erőfeszítéseket teszünk, hogy ledolgozzunk a hátrányunkat, láthatjuk, hogy könnyű hibázni, mind a megbízhatóság, mind pedig az egyszerű műveletek terén. Nem mi vagyunk az egyetlenek, akik elrontottak valamit a boxban" - utalt például Button rosszul felhelyezett jobb első kerekére a Brit Nagydíjon.
"A teljesítmény érdekében folyamatosan borotvaélen táncolunk. Ha a megbízhatóságra játszunk, nem leszünk gyorsak, ha a felzárkózás a cél, akkor előfordulhat, hogy addig feszítjük a húrt, amíg az elszakad."
Míg a Ferrari a jövő évre gondolva már nem öl sok energiát az idei autóba, a McLarennél a nehéz helyet ellenére sem mondtak még le 2011-ről.
"Borzasztóan kemény munkával fejlesztjük az autó hidraulikáját, a mechanikai megbízhatóságot, és a motort, különös figyelmet fordítva a kipufogóra. Ez óriási megterhelés. Nem is beszélve a kiélezett versenyről, hiszen két olyan pilótánk van, akik gyakran ugyanolyan teljesítményt nyújtanak a pályán. Ilyen nyomás alatt kell megőrizni a hidegvérünket" - árulta el.
A csapat időmérős és versenytempója között idén látványos különbség mutatkozott, Neale szerint ez az eltérés részben a DRS-ben keresendő, ami optimalizálható egy gyorskörre vagy hosszabb távra is.
"Ha optimális hátsó vezetőszárnyat szeretnénk, nem tennénk rá DRS-t" - magyarázta. - "Így most el kell döntenünk, nagyobb leszorítóerőt és aero-hatékonyságot szeretnénk, vagy a légellenállást akarjuk jobban csökkenteni. Most, hogy versenyképesek vagyunk, több időt áldozhatunk a DRS-re, és arra számítok, hogy erős rendszerünk lesz a következő versenyeken."
"Azonban több különböző területen próbáljuk növelni a teljesítményt, nem lehet csak egyetlen utat járni, nincs ilyen varázsszer."
|