Hírek : Monzában két különálló DRS zóna lesz |
Monzában két különálló DRS zóna lesz
2011.08.30. 21:00
Idén eddig a legtöbb pályán egy zónát jelölt ki az FIA, amelyen belül a versenyzők kihasználhatták a mozgatható hátsó szárny légellenállás-csökkentő hatását a futamokon, amennyiben egy másodpercen belül haladtak az üldözöttjük mögött. Mindössze Montrealban és Valenciában volt két egymáshoz közeli előzési szakasz, ezekhez azonban csak egyetlen mérési pont párosult, így amennyiben valaki már az első egyenesben előzni tudott, a másodikban is használhatta a DRS-t, amivel további növelhette előnyét. Ez a megoldás sok kritikát kapott, és az FIA mindenkit biztosított afelől, hogy dolgoznak már a két különálló érzékelési pontot felismerő rendszer kifejlesztésén. Ennek első próbája a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon lesz, ahol ismét két szektort jelölnek ki a DRS használatára, ezek azonban függetlenek lesznek egymástól. Egy kör folyamán a versenyzők először a célegyenesben, majd pedig a Lesmo 2 és az Ascari sikán között dönthetik majd be a hátsó szárnyat a futamon, míg az érzékelési pontok a Parabolica kijáratánál, valamint a két Lesmo között lesznek. A hosszú egyenesekből álló monzai pályán különösen fontos szerepet játszhat majd a DRS.
|