Hírek : Kötelező betartani a kerékdőlésre vonatkozó ajánlást |
Kötelező betartani a kerékdőlésre vonatkozó ajánlást
2011.09.10. 20:04
Az FIA úgy határozott, hogy az Olasz Nagydíjon jelenteni fogják a sportfelügyelőknél azokat az autókat, amelyeknek kerékdőlése meghaladja a Pirelli által javasolt határértéket. Akár diszkvalifikálhatják is a "veszélyes" konstrukciókat.
Eleget tett a Pirelli kérésének az FIA: Monzában úgy döntöttek, vizsgálni fogják az autókon a kerekek dőlésszögét, és jelenteni fogják a sportfelügyelőknél azokat, amelyeken a kerekek dőlésszöge meghaladja a gumigyártó által tanácsolt értéket.
"A csapatmenedzserekkel folytatott csütörtöki tárgyalások után megerősíthetjük, az időmérő után ellenőrizni fogjuk a kerekek dőlését annak érdekében, hogy biztosítsuk, hogy a Pirelli által megfogalmazott ajánlásokat mindenki betartja" - áll a Nemzetközi Automobil Szövetség közleményében.
"Amelyik autón az ajánlásokon kívülre esik (a kerékdőlés) értéke, azt jelenteni fogják a sportfelügyelőknél a Technikai Szabályzat 2.3-as pontjának megsértése miatt."
Ez a pont a veszélyes konstrukciókról szól, és benne foglaltatik, hogy a "sportfelügyelők kizárhatják azokat az autókat, melyeket veszélyesnek ítélnek meg."
Az ellenőrzés segítése érdekében az FIA arra kéri az istállókat, hogy egy lezárt borítékban küldjenek el egy nyomtatványt a beállításokról a technikai delegáltnak, Jo Bauernek.
A kerekek túl nagy befelé dőlésének gumihólyagosodás lehet a következménye, mivel az egyenesekben ilyenkor nagy terhelést kap az abroncsok belső oldala. A jelenség komoly probléma lehet, amennyiben az abroncs oldalfalának és a futófelületének találkozásánál következik be.
Monzában sok egyenes található, ezért a Pirelli a tervezettnél is óvatosabb volt: eredetileg azt tanácsolták, hogy a függőlegestől legfeljebb 3,75 fokban térjen el a kerekek dőlésszöge, de végül 3,25 fokra módosították ezt. Mindazonáltal több csapat nem fogadta meg az ajánlást a pénteki edzéseken, és Paul Hembery szerint nem kizárt, hogy az Olasz GP-n újfent gond lesz a hólyagosodással.
"Meglepődnék, ha a hosszú etapokon nem lenne nyoma a hólyagosodásnak" - mondta a Pirelli sportigazgatója. - "Ennek mértéke változó volt (az edzéseken), egyesek többet szenvedtek vele, mint mások, míg néhány autón egyáltalán nem jelentkezett a jelenség."
"Ugyanakkor semmi olyasmit nem tapasztaltunk, ami miatt nagyon aggódnánk. A közepes keménységű keverék remekül működött, délelőtt sokan megtettek vele 24 kört, délután pedig egyesek 15 körös etapokra voltak képesek a lágyabb abroncsokkal. Ez valamelyest több volt, mint amire számítottunk."
|