Hírek : A Pirelli jövőre módosítana a gumik jelölésén |
A Pirelli jövőre módosítana a gumik jelölésén
2011.09.15. 18:38
Jövőre módosíthat a gumik színezésén a Pirelli a könnyebb megkülönböztethetőség érdekében. Paul Hembery azonban elárulta, nem a színek kiválasztása, hanem a festés folyamata okozza a legnagyobb fejtörést a gyártónak, és nem kizárt, hogy ezen is változtatnak a jövőben.
A Pirelli sportprogramjának vezetője, Paul Hembery elmondta, tervbe vették, hogy a jövő évre változtatni fognak a gumik színezésén és akár jelölési módján is, hogy azok könnyebben megkülönböztethetőek legyenek.
Az előző évekhez hasonlóan idén is négy száraz pályára alkalmas keverék áll a csapatok rendelkezésére, azonban míg korábban a Bridgestone csak egy fehér csíkkal különböztette meg az aktuális versenyhétvégén használt két típus közül a lágyabbikat, a Pirelli mind a négy keveréknek más-más színjelzést adott. Hembery szerint a változtatásra azért lehet szükség, mert a fehér jelölésű közepes, és a szürke kemény keverékek könnyen összetéveszthetőek a nézők számára. Túl nagy problémát azonban idén ez nem okozhatott, hiszen ez a két típus még egyik futamon sem szerepelt együtt.
"Szerintem szükségünk van némi változtatásra, és javítanunk kell a jelölésen, különösen a kemény és a közepes keverékek ezüst és fehér színét illetően" - mondta az Autosportnak.
"Jobban meg kell különböztetnünk a színeket, hogy a gumik felismerhetőek legyenek forgás közben. Már dolgozunk rajta. Azonban még nem találtunk megoldást, és talán még egy vitát is fogunk kezdeményezni, hogy az emberek döntsenek a Pirelli jövő évi gumijelöléseiről."
Hembery azonban gyorsan hozzátette, valójában nem a színek meghatározása okoz ekkora fejtörést a gyártónak, inkább a festés folyamata a problémás, ami nagyobb kihívás elé állítja őket, mint azt sokan elsőre gondolnák.
"Sokkal inkább a folyamat a kérdéses, magáról a színről jóval később is ráérünk dönteni" - magyarázta. - "Időigényesebb folyamat kitalálni, hogyan helyezzük rá a színeket az abroncsokra. Nagyon egyszerűen hangozhat, de amikor megpróbálunk rányomtatni valamit egy íves oldalfalra, aminek ellen kell állnia a kerékvetőknek és a dörzsölésnek, az úgy már sokkal nyakatekertebb feladat."
"Nem sok ember foglalkozik ilyennel a világon, így ezt magunknak kell feltalálni és tökéletesíteni, de már dolgozunk rajta."
Hembery azt is elárulta, hogy az általuk használt színezési módszer nem teszi lehetővé, hogy speciális jelölésekkel készüljenek a jövő hétvégi Szingapúri Nagydíjra. Ott ugyanis a Bridgestone tavaly fluoreszkáló festékkel látta el abroncsainak oldalfalát, amellyel könnyebben láthatóvá vált a fehér csík a reflektorok megvílágításában.
"Ebben az évben nem" - zárta ki ezt a lehetőséget a szakember. - "Matricákat használunk, melyeket a gumi megkötése után azonnal az oldalfalra ragasztunk. A jelenleg alkalmazott címkézési technológiával nem tudunk fluoreszkáló színezőanyagot bevetni."
Hembery végül arra is kitért, jövőre még szinte biztosan nem fognak csak az időmérőkön használatos kvalifikációs gumikat gyártani, hiszen enélkül is több módosítást terveznek 2012-re, valamint a csapatokkal sem sikerült még teljes egyetértésre jutniuk a témában.
|