Hírek : Módosul a védekezésre vonatkozó szabály |
Módosul a védekezésre vonatkozó szabály
2011.10.15. 18:48
Az elmúlt hónapok vitái és kétes esetei után az FIA konkretizálta a védekező pilóta megengedett irányváltásaira vonatkozó szabályt, amely módosítás jövőre léphet hatályba, tesztjelleggel azonban már a Koreai Nagydíjon is bevetik.
Néhány kétes esetet követően idén már többször vitatéma volt, hogy hányszor szabad irányt váltani a védekező versenyzőnek ellenfele előtt, illetve mi is számít pontosan irányváltásnak.
Malajziában Lewis Hamilton a futam után 20 másodperces büntetést kapott, amiért a többször váltott irányt Fernando Alonso előtt, legutóbb pedig Monzában került szóba a téma, amikor Michael Schumachert figyelmeztették a sportfelügyelők a verseny közben, mivel egyes esetekben szabálytalanul védekezett Hamiltonnal szemben, további beavatkozást azonban nem láttak szükségesnek.
Ezek az esetek azonban rávilágítottak arra, minél gyorsabban tisztázni kell, hogy mi az, ami még megengedett, és mi számít már szabálytalannak a védekezés közben. Az FIA a versenyzők érdekképviseletének (GPDA) javaslatai alapján pontosított az előíráson, amely része lesz a 2012-es szabálykönyvnek, amennyiben a Motorsport Világtanács elfogadja azt. Az Autosport értesülései szerint azonban kísérleti jelleggel már a mostani Koreai Nagydíjon is alkalmazni fogják ezt a módosított verziót.
A szabály egyértelműsíti, hogy a versenyző védekezés közben egyszer válthat irányt az ideális ívről letérve, és ha a kanyar előtt vissza szeretne oda térni, a külső íven egy autó szélességének megfelelő távolságot kell hagynia maga mellett, nem számítva a kerékvetőket.
A Koreai Nagydíj előtt a sportfelügyelők azt is megerősítették, hogy adott esetben a büntetés mellé egyúttal még egy figyelmeztetést is kioszthatnak a versenyzőknek. Korábban az volt a megszokott, hogy ha a vétkesnek talált pilóta tettét nem találták olyan súlyosnak, hogy idő- vagy pénzbüntetéssel sújtsák, akkor figyelmeztetésben részesítették, mostantól azonban egyszerre akár mindkettőt is megkaphatja. Ennek azért van jelentősége, mert az idei évtől kezdve tíz rajthelyes hátrasorolásra számíthat az, aki egy szezonban három figyelmeztetést is összegyűjt, ha azok közül legalább kettőt pályán elkövetett vétségért kapott.
|