Hírek : Hamilton büntetéstől tartva hagyott elegendő rést Vettelnek |
Hamilton büntetéstől tartva hagyott elegendő rést Vettelnek
2011.10.16. 20:41
A McLaren mindkét versenyzőjét erős alulkormányzottság hátráltatta a futamon, melyet követően Lewis Hamilton büszkre arra, hogy hiba nélkül maga mögött tartotta az őt körökön át megelőzni próbáló Mark Webber.
A versenyen a McLaren mindkét pilótája egy pozíciót vesztett a Red Bullokkal szemben a rajthelyezésükhöz képest, ám annak ellenére sem távoznak csalódottan Koreából, hogy nem tudták győzelemre váltani a mostanában az osztrák csapat ellenfeleitől ritkaságnak számító első rajtkockát. Az istálló mindkét pilótája erős alulkormányzottsággal találta szemben magát a futamon, ami alaposan visszavetette őket, s elmondásuk szerint ez volt a legtöbb, amit ma elérhettek.
Lewis Hamilton a futam utáni sajtótájékoztatón kifejtette, hogy az első körben egy esetleges büntetéstől tartva nem zárta le teljesen az ívet Sebastian Vettel előtt. A védekezésnél megengedett irányváltásokról mostanában sok szó esik, és a brit nem akart egy újabb kétes szituációba keveredni.
"A rajtom még jó volt, de elveszítettem egy helyet Sebastianhoz képest, és ezzel el is szállt a lehetőségem a győzelemre" - mondta. - "Talán az én hibám volt, mert hagytam egy kis rést, viszont egyszer már irányt váltottam, és arra gondoltam, ha ismét elmozdulok, akkor talán bajba kerülnék miatta. Szóval otthagytam azt a rést, és ezt követően már lehetetlen volt elég közel kerülni hozzá, hogy megelőzzem."
A britnek ezt követően a másik Red Bullt vezető Mark Webberrel kellett megküzdenie, aki hosszú időn át a szélárnyékában autózott, előznie azonban nem sikerült, ami a problémák tükrében különös örömmel tölti el Hamiltont.
"Nagy volt a nyomás Mark által, és könnyű lett volna hibázni, blokkolni a kerekeket vagy szélesen fordulni, és nagyon elégedett vagyok, hogy egyszer sem csináltam ilyeneket" - mondta. - "Hiszek abban, hogy a világbajnokok egyik ismertetőjele, hogy ellen tudnak állni a nyomásnak, és én mutattam ebből valamit a mai versenyen. A vége felé a pilótafülkében lévő összes kapcsoló, ami csak segíthetett nekem, maximumra volt állítva."
"A kanyarokban majdnem teljesen eltekertem a kormányt, de az autó így is alig akart befordulni, így nem tudtam átvinni a lendületet egyik kanyarról a másikra, és emiatt érhetett utol Mark. Csak a verseny után fedeztem fel, hogy egy törmelék beragadt az első szárnyba, és valószínűleg ez okozta az alulkormányzottságot."
Martin Whitmarsh felfedte, hogy az ideális ív mellett felgyülemlő gumitörmelékekből rakódott be egy darab a McLaren első szárnyának bal oldalán, s ez csak rávilágított egy újabb problémára, amit a Pirelli abroncsainak idei látványos foszlása okozhat.
Hamilton még hozzátette: "Nem győztem, csak egyre nőtt a lemaradásom, és nem mondanám, hogy boldog vagyok emiatt. Mindazonáltal képes voltam a pályán tartani az autót, nem keveredtem bele semmibe, egyetlen büntetést sem kaptam, ami pozitív dolog."
Jenson Buttont a 4. helyen intették le, ám számára az első kör még rosszabbul sikerült, hiszen a hosszú egyenes után három autó is megelőzte.
"A rajt rendben volt. Azt gondoltam, hogy Mark van mögöttem a 3-as kanyar előtt, nem tudtam, Massa merre lehet. Ott fékeztem, ahol helyesnek láttam, befordultam, erre ott volt egy autó belül. Egyáltalán nem láttam őt, mielőtt elkanyarodtam volna" - árulta el.
"Az első kör végén 6. voltam, de nem hiszem, hogy enélkül más lett volna a végeredmény. A versenyen egyáltalán nem volt tapadásom elöl."
Button később érdekes csatát vívott Nico Rosberggel, aki az első kiállásokat követően elé tért vissza a pályára, ám a boxkijáratot követően megcsúszott, esélyt adva a britnek az előzésre, aki furcsa módon így jött ki rosszabbul a helyzetből.
"Az a kijárat eléggé szokatlan" - állapította meg. - "Ha egy másik autó mögött jössz ki, valószínűleg képes leszel majd megelőzni őt a DRS segítségével a 3-as kanyarban. Azonban Nico blokkolta a kerekeit, szélesen fordult, így elmentem mellette, ez viszont azt jelentette, hogy ő később szelte át a DRS vonalát, és képes volt megelőzni az egyenesben."
|